افزایش درخواست هندی ها برای محصولات حلال مالزی


افزایش درخواست هندی ها برای محصولات حلال مالزی

رئیس بخش بازاریابی بین المللی مالزی از افزایش درخواست ها برای محصولات حلال مالزی در هند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، صنعت محصولات حلال مالزی در زمینه های مواد غذایی، نوشیدنی ها، لوازم آرایشی و پزشکی شکوفا شده است، به طوری که این محصولات با درخواست گسترده مسلمانان در هند روبه رو شده است.

«محمد شکور» رئیس بخش بازاریابی بین المللی در موسسه توسعه صنعت حلال وابسته به وزارت بازرگانی بین المللی و صنعت مالزی گفت: واردکنندگان هندی نسبت به محصولات آرایشی حلال و محصولات مراقبت شخصی به دلیل افزایش آگاهی در استفاده از تولیدات تمیز، ارگانیک، سالم و بی خطر توجه زیادری دارند.

وی در حاشیه نمایشگاه جهانی محصولات حلال(اکسپو) 2019 میلادی در هند، گفت: درخواست زیادی تاکنون در هند دریافت کردند و این درخواست ها تنها از سوی مسلمانان نیست، بلکه غیر مسلمانان نیز درخواست محصولات حلال را ارایه کردند.

آمارهای موسسه توسعه محصولات حلال نشان داد که صادرات حلال در هند به 12 درصد افزایش داشته است، به طوری که ارزش آن سال گذشته به یک میلیارد و 59 میلیون رینگیت رسیده است، این درحالی است که صادرات حلال در سال 2017 میلادی یک میلیارد و 43 میلیون رینگیت بوده است.

گفتنی است، صنعت غذایی حلال امروزه به تجارتی چند تریلیون دلاری تبدیل شده است و محصولات غیرغذایی حلال نیز به مانند صنایع غذایی رشد محسوسی دارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان