توهینی دیگر به مسلمانان اویغور/ نصب اسکنرهای تشخیص چهره در ورودی مساجد


توهینی دیگر به مسلمانان اویغور/ نصب اسکنرهای تشخیص چهره در ورودی مساجد

تعبیه دستگاه تشخیص چهره در ورودی‌های چند مسجد در «ارومچی»، پایتخت ایالت «سین کیانگ» توهینی دیگر به مسلمانان این منطقه که جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر هستند، محسوب می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «uyghuramerican»، ویدئویی که از ماه جولای در چین منتشر شده نشان دهنده تعبیه دستگاه اسکنر تشخیص چهره در ورودی های چند مسجد در «ارومچی»، پایتخت ایالت «سین کیانگ» است.

مسلمانان سین کیانگ که تحت سرکوب ها و اعمال محدودیت های حکومت کمونیستی چین، زندگی سختی را می گذرانند، نصب اسکنرهای تشخصی چهره را توهین دیگری به جامعه اسلامی در این کشور می دانند.

مسلمانان ترک ‏تبار «اویغور» ساکن در ایالت سین کیانگ با جمعیتی بالغ بر 10میلیون نفر در نتیجه سیاست های ضد اسلامی حکومت مرکزی چین ‏به سختی زندگی می کنند.

کارشناسانی که سرکوب جامعه اویغور به دست حکومت چین را رصد می کنند، می گویند که این اسکنرها جدیدترین فشار برای تحت فشار قرار دادن مسلمانان و نوعی جاسوسی از آنها تلقی می شود.

هر کسی که می خواهد به مسجد «نوقی» در ارومچی برود، ابتدا باید موافقت کند تا صورتش را توسط دستگاهی که دارای نرم افزار تشخیص چهره است، اسکن کنند.

یک ویدئوی منتشر شده در ماه جولای در توئتیر نشان می دهد که مردها در داخل یک ساختمان کوچک که مانند ایستگاه بازرسی است به صف شده اند تا چهره آنها برای ورود به مساجد شناسایی شود.

آنها یکی پس از دیگری در مقابل صفحه نمایش و اسکنر صورت ایستاده اند تا هویتشان تایید شود و بعد از عبور از این ایستگاه امنیتی می توانند وارد مسجد بشوند.

دولت پکن سال‌ها است که به عناوین مختلف به نقض حقوق بشر محکوم می‌شود اما این محکومیت در پس قدرت اقتصادی و نظامی این دولت پنهان شده است.

رفتار ظالمانه حکومت کمونیستی چین با مسلمانان اویغور سال ها است که مورد بی توجهی جوامع بین المللی قرار گرفته است.

مسلمانان اویغور در ایالت «سین کیانگ» چین هرگز نمی توانند شعائر اسلامی را آزادانه به جای بیاورند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول