موکب اربعین کانون های مساجد کرمانشاه شناسنامه دار شد


موکب اربعین کانون های مساجد کرمانشاه شناسنامه دار شد

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به ثبت مشخصات موکب اربعین کانون های مساجد در سامانه موکب داران، گفت: موکب کانون های مساجد در شمار موکب های شناسنامه دار اربعین حسینی قرار گرفت.

حجت الاسلام «افشین کلات پور» با اشاره به جلسات و اقدامات صورت گرفته به منظور میزبانی مطلوب و مناسب از زائرین حسینی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: جلسات ستاد اربعین ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از یکماه پیش با حضور استان های میزبان کرمانشاه، ایلام و خوزستان و استان های معین در تهران برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه، جلسات و هماهنگی های به عمل آمده در استان با ستاد اربعین، ستاد بازسازی عتبات عالیات و قرارگاه اربعین مستقر در شهرستان مرزی قصرشیرین را مورد اشاره قرار داد و افزود: محوریت فعالیت های موکب کانون های مساجد بر ارائه خدمات فرهنگی و هنری حوزه کودک و نوجوان تأکید دارد.

وی در خصوص نتایج سفر یک روزه ای که به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی داشتند، اظهار کرد: در بررسی منطقه برای جانمایی موکب و تعامل به عمل آمده با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قصرشیرین، قرار بر این شد که موکب کانون های مساجد کرمانشاه در مسیر اصلی زائران و روبروی این اداره استقرار یابد.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به اعلام آمادگی و ثبت موکب کانون های مساجد در سامانه موکب داران کرمانشاهی، ابراز کرد: در این سامانه که زیرنظر ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه و به منظور ساماندهی موکب های اربعین حسینی راه اندازی شده است، مجوز و پروانه فعالیت موکب داری برای فعالین این حوزه صادر می شود.

وی بیان کرد: موکب کانون های مساجد کرمانشاه با ثبت در سامانه www.mokeb.org و اخذ مجور، در شمار موکب های شناسنامه دار اربعین حسینی قرار گرفت.

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به بازگشایی مرز خسروی و لغو روادید از افزایش تردد زوار اربعین حسینی از استان کرمانشاه خبر داد و گفت: بعد معنوی و مناسکی زیارت اربعین حسینی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با حضور روحانیان مجرب حوزه کودک و نوجوان و هنرمندان نام آشنای این حوزه بتوانیم فضایل زیارت اربعین و اثرات این سفر معنوی را برای مخاطبان خردسال و بزرگسالی که آنان را همراهی می کنند به خوبی تبیین کنیم.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد