از اجرای بیش از 500 محفل قرآنی تا احداث 9 قرارگاه مرزی در ایام اربعین


از اجرای بیش از 500 محفل قرآنی تا احداث 9 قرارگاه مرزی در ایام اربعین

اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اعلام برنامه‌های خود ویژه ایام اربعین حسینی از اجرای بیش از 500 محفل قرآنی، احداث 9 قرارگاه مرزی و استقبال از زائران پاکستانی ویژه ایام اربعین حسینی خبر دادند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین، عصر سه‌شنبه، ۲۶ شهریور در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حجت الاسلام «محمود ملک‌دار»، در این نشست طی سخنانی با اشاره به تجربه فراخوان از طلاب و روحانیون در ایام مذهبی و ملی در ایام سال به ویژه راهیان نور، خواستار توجه بیش‌تر به امر تبلیغ در ایام اربعین به خصوص اعزام مبلغ شد.

معاون امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ادامه داد: برای اعزام مبلغ تا کنون حدود ۳۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در همین زمینه آموزش‌های مرتبط شروع شده است.

استقبال از زوار پاکستانی اربعین

همچنین در ادامه این نشست حجت الاسلام موسوی با اشاره به راه‌اندازی موکب امام رضا (ع) در سیستان برای میزبانی از زوار پاکستانی بیان کرد: از آنجایی که امسال بحث فرهنگی اربعین به سازمان اوقاف واگذار شده است، برای اولین بار بنا داریم که سامرا رنگ و بوی دیگری داشته باشد و فقط زیارت کوتاه‌مدت نباشد، بلکه سخنرانی و مداحی نیز برای عتبه آنجا پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در سامرا در نظر داریم از خانواده شهدای مدافع حرم و خانواده شهدای امنیت تجلیل کنیم. امسال نیز پنجمین سالی است که در کاظمین، سازمان اوقاف موکب برپا کرده است. در مسجد براثا نیز برنامه‌هایی اجرا خواهد شد که تا ۲ هزار نفر را می‌تواند اسکان دهد.

اجرای بیش از ۵۰۰ محفل قرآنی در ایام اربعین در موکب‌ها

نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت(ع) نیز در این نشست از اعزام کاروان ۳۰ نفره از قاریان و حفاظ قرآن و مبتهلین خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی ۵۰۰ محفل را کرده‌ایم که در موکب‌های ایرانی و عراقی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی افزود: علاوه بر این هماهنگ‌ شده، تیم مستندساز همراه کاروان حضور داشته باشد تا فردای اجرا برنامه ها از شبکه قرآن پخش شود. همچنین مراسم ویژه‌ای نیز در شب اربعین برگزار می شود.

احداث ۹ قرارگاه در مرز ایران و عراق

«عبدالمجید بامری» با اشاره به زمان فعالیت موکب‌داران گفت: زمان فعالیت موکب‌داران از ۱۰تا ۲۵ صفر در داخل عراق و از ۷ تا ۲۶ صفر در داخل ایران است. ۹ قرارگاه هم در مرز و عراق برای اسکان و تغذیه زائران تشکیل شده است.

رئیس کمیته مشارکت مردمی پشتیبانی و اسکان و تغذیه ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در سامانه ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از دو هزار موکب در سال گذشته ثبت نام کرده بودند، ادامه داد:‌ امسال بیش از ۳ هزار و ۸۵۴ موکب ثبت‌نام کرده‌اند که تا کنون برای هزار و ۹۲۵ موکب پروانه صادر شده است.

ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

در ادامه سیدمرتضی حسینی، نماینده سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه تاکنون در سامانه سماح ۵۸۴ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، اعلام کرد: زائران حتماً در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه بهره مند شوند که کل هزینه پرداختی آن ۲۲ هزار تومان است.

حضور بانوان مبلغ در برخی موکب‌ها

همچنین «علی‌اکبر مداحی» با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای اربعین خاطرنشان کرد: امسال بنا داریم از ظرفیت مداحان علاقمند در اربعین استفاده شود، تا کنون با ۴۰ مداح و سخنران صحبت شده است که حداقل یک هفته در مراسم حضور داشته باشند.

رئیس هیأت رزمندگان تاکید کرد: امسال تجمعی در میدان امام حسین (ع) با عنوان عاشقان اربعین داریم که حجت‌الاسلام پناهیان سخنرانی می‌کند و مداحانی همچون سعید حدادیان، پویان‌فر، پناهی و امیر عباسی به مرثیه‌سرایی در‌آن می پردازند. همچنین امسال برای اولین بار حضور ثابت بانوان مبلغ در برخی موکب‌ها را داریم.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد