هویت یک طلبه در ارتباط با امام زمان(عج) تعریف می‌شود/طلبگی صفت است نه سمت


هویت یک طلبه در ارتباط با امام زمان(عج) تعریف می‌شود/طلبگی صفت است نه سمت

آیت‌الله رشاد با بیان‌اینکه امروز گم کردن هویت طلبگی، حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، گفت: هویت یک طلبه در ارتباط با امام زمان(عج) تعریف می‌شود، به هر میزان ارتباط یک طلبه با ساحت قدسی حضرت حجت(عج) بیشتر باشد به همان میزان هویت طلبگی او بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» امروز (چهارشنبه، ۲۷ شهریور ماه) در مراسم رسمی افتتاحیه حوزه‌های علمیه استان که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: طلبگی صرفا عنوان و سمت نیست بلکه صفت است آنچه امروز حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، گم کردن هویت طلبگی است.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه طلاب باید در کسب علوم و معارف حوزوی بسیار کوشا باشند، تصریح کرد: یادگیری علوم دیگر اشکال ندارد به شرط اینکه طلاب از دروس حوزوی خود غافل نشوند، طلاب باید نسبت به کسب علومی نظیر فقه، اصول، کلام، تفسیر و غیره توجه خاص داشته باشند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران افزود: طلاب نسبت به علوم انسانی در حاشیه علوم حوزوی توجه کنند اینکه یک طلبه با فراگیری سایر علوم دانشگاهی و گرفتن مدرک دکترای آن با خود تصور کند که به نهایت سقف علمی دست یافته و با اینکه معمم است اما یک انسان دانشگاهی هستند در واقع او هویت طلبگی خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: یک طلبه باید در همه ابعاد شخصیتی هویت معنوی و قداست داشته باشد و مردم این امر را در وجود او حس کنند، برای رسیدن به این هدف باید با مطالعه دروس حوزوی برای تهذیب نفس و اتصال به خداوند و ائمه معصومین(ع) برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

آیت‌الله رشاد با تاکید بر اینکه طلاب باید قرآن، احادیث و سیره اهل‌بیت(ع) را همواره مورد توجه قرار دهد، گفت: متاسفانه برخی طلاب جوان آنگونه که شایسته است قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار نمی‌دهند در حالی که باید هر دو سال یکبار برای قرآن تفسیر نوشته شود.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه هویت یک طلبه در ارتباط با امام زمان(عج) تعریف می‌شود، اظهار کرد: به هر میزان ارتباط یک طلبه با ساحت قدسی حضرت حجت(عج) بیشتر باشد به همان میزان هویت طلبگی او بیشتر است.

وی درباره آفت دیگر امروز طلبگی، گفت:‌ نپوشیدن لباس روحانیت یا یونی‌فرم حساب کردن آن آفت دیگر امروز طلبگی است که برخی از طلاب به آن دچار شدند و جای تاسف دارد.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه یک طلبه باید انقلابی باشد، ابراز کرد: وضع موجود جامعه علوی و الهی نیست هر مسلمانی وظیفه دارد برای علوی و الهی شدن جامعه تلاش کند در این میان طلاب تکلیفی فراتر از سایرین بر عهده دارند، یک طلبه باید انقلابی فکر کرده انقلابی سخن بگوید و انقلابی عمل کند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران به بلوغ و رشد خود رسیده است، تاکید کرد: باید تحصیلات حوزویان بر مبنای علوم و تجربه قدیم اما به روز باشد، امروز طلاب در شرایط جنگ و نه صلح قرار دارند بنابر این، همواره باید در صحنه نبرد حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروز حوزه علمیه در شرایط جنگ قرار دارد، گفت: دنیای کفر در مقابل دین و مکتب اهل‌بیت(ع) ایستاده است تا جایی که در فضای مجازی با بی حرمتی و بی‌شرمی تمام یزید را از قتل امام حسین(ع) تبرئه می‌کنند.

آیت‌الله رشاد در پایان خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سربازان عرصه دینداری باید چشمشان به فرمانده باشد امروز دشمنان از هر فرصتی برای شبهه وارد کردن به عقاید و گزاره‌های دینی استفاده می‌کنند بنابراین طلاب همواره باید در میدان نبرد از دین و عقاید اسلامی دفاع کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری