نحوه مراقبت از کودک بیمار


نحوه مراقبت از کودک بیمار

مراقبت از یک بچه بیمار، تنها چالشی است که حتی خونسردترین آدمها را هم دیوانه می کند. با انجام این کارها می توانید مراقبت بهتری از بچه بیمار خود داشته باشید.

گروه ترجمه نی‌نی‌بان: مراقبت از یک بچه بیمار، تنها چالشی است که حتی خونسردترین آدمها را هم دیوانه می کند. باید مرتب بینی بچه را بگیرید و با درجه تب او را اندازه گیری کنید و یک لحظه از او غفلت نکنید. این کار چه از نظر احساسی و چه از نظر فیزیکی خسته کننده است. با انجام این کارها می توانید مراقبت بهتری از بچه بیمار خود داشته باشید.

نحوه مراقبت از کودک بیمار
1. قرص های سنگین به او ندهید. ما برای کنترل تب بچه ام طبق توصیه پزشک هر شش – هشت ساعت به او یک ادویل می دادیم. بنا به دلایلی، او خیلی از این دارو خوشش آمد و تا از خواب بیدار می شد، خودش می گفت: «داروی من را بدهید!» درحقیقت او به نوعی به این داور عادت کرده بود و ما این دارو را از دسترس او دور کردیم.
2. برای بچه کتابی که دوست دارد را بخوانید. حتی اگر کتاب خواندن بتواند او را پنج دقیقه سرجایش نگه دارد، حتما این کار را بکنید. با این کار چند دقیقه آرامش در خانه برقرار خواهد شد.
3. وقتی بچه ام بیمار بود، چند سوپ آماده خریده بودم که به او بدهم. ولی بچه ام هیچکدام از آنها را نمی خواست. تنها چیزی که می خورد بیسکویتی که رویش خمیر بادام زمینی می مالیدم، بود. ممکن است کتاب ها رژیم غذایی خاصی برای بیماری بچه تجویز کنند ولی بچه آنها را دوست نداشته باشد. و من از این ناراحت نیستم که بچه ام یک هفته از این بیسکوئیت های نمکی خورد. بیشتر از این ناراحتم که خودم چه قدر از آنها را خوردم...
4. پسر من کلا وقتی برای نشستن ندارد. برای اینکه به شدت مشغول کشف چهار گوشه خانه است. ولی وقتی مریض می شود، فقط می خواهد که مادرش او را در آغوش گیرد و نوازش کند. تحمل وزن او در این شرایط راحت نیست و سعی می کنم او را برای استراحت روی مبل بخوابانم. اگر تمرین ورزشی کافی داشته باشید، در این موارد احساس اذیت شدن و سنگینی نمی کنید.
5. من از اینکه بچه ام را با خودم همه جا ببرم، ناراحت نمی شوم. آن لحظات نزدیک بودن، زمانیکه روی شانه هایم استراحت می کند و دنبال آرامش و راحتی است، برای من خیلی ارزش دارند. با اینکه همه کار می کنم تا حالش خوب شود، اما خوشحالم که می توانم او را نزدیک به خودم داشته باشم و حالش را بهتر کنم. حتی فقط برای چند لحظه. این وظیفه من است که از او در زمان بیماری و سلامتی مراقبت کنم. نباید بچه ام را تنها بگذارم.
این مراقبت ها بهترین داروهایی هستند که مادر می تواند در زمان بیماری فرزندانش به آنها بدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی