مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت


مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- سفر وزیر نفت به بندرعباس، تمرین مشترک نیروی هوایی ارتش و سپاه بر فراز آبهای خلیج فارس، انتصاب رییس دانشگاه علوم پزشکی، افزایش 15 درصدی نرخ سرویس مدارس، انتصاب مدیرکل اوقاف و امور خیریه از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

استان هرمزگان در هفته گذشته (۲۳ تا ۲۹ شهریورماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که در این گزارش برخی از مهمترین این اخبار و رخدادها مرور می شود.

اقتصادی

وزیر نفت روز جمعه هفته گذشته در راس هیاتی از مدیران ارشد وزارت نفت از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس بازدید کرد.

در جریان بازدید بیژن زنگنه از مرحله های یک، دو و سه از طرح‌های افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه های تولید ستاره خلیج فارس، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند.

بررسی وضعیت پدافند غیرعامل پالایشگاه و مبحث مرتبط با آن از دیگر اهداف و محورهای سفر یک روزه وزیر نفت به بندرعباس بود.

درنشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان مجوز ۲۵۸ طرح سرمایه گذاری بخش کشاورزی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال صادر شد.

فریدون همتی یکشنبه شب هفته گذشته در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان افزود: این طرح ها شامل ۱۵۲ طرح از طرح‌های مصوب همایش سرمایه‌گذاری هرمزگان که چند ماه قبل در بندرعباس برگزار شد و همچنین تعداد دیگری از طرح‌ها که متقاضیان آن‌ها را مستقیم به سازمان جهادکشاورزی هرمزگان داده‌ بودند می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در بخش‌های گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام سبک و سنگین، پرورش دام و طیور، تکثیر و پرورش میگو، پرورش ماهی در دریا هستند.

بخش خصوصی در حوزه معادن هرمزگان در پنج ماهه اول امسال ۱۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان روز شنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه هفت فقره پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده است.

ابراهیم سعدینی بیان داشت: بخش خصوصی برای بهره برداری از این معادن بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده که با این میزان سرمایه گذاری ر زمینه اشتغال بیش از ۱۱۰ نفر فراهم شده است.

۱۷ طرح یکشنبه هفته گذشته در جلسه کارگروه امور زیر بنایی توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت که ۱۴ طرح تایید شد.

پرورش بز داشتی، شتر داشتی، بره پرواری، شترمرغ پرواری و گوساله پرواری از جمله طرح های مطرح شده در این کارگروه بوده است.

از دیگر طرح‌های مطرح شده در کارگروه زیر بنایی توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست هرمزگان می توان به محصولات بتنی، شست و شو و دانه بندی شن و ماسه، مجتمع گردشگری، ماهی کامل به صورت فراوری شده، انبارداری و نگهداری مواد غذایی اشاره کرد.

رییس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی هرمزگان گفت: هر واحد نانوایی دراستان۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بهسازی ونوسازی می گیرد.

یوسف ذاکری روز یکشنبه هفته گذشته با اعلام این خبرافزود: این تسهیلات به ۸۸۱ واحد نانوایی استان که از آرد یارانه ای استفاده می کنند، پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی به نانوایی‌ها با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۳ ساله است.

مراسم تودیع مدیرکل سابق و معارفه سرپرست جدید راه آهن هرمزگان چهارشنبه هفته گذشته با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش های ۹ ماه حسن ماسوری مدیرکل سابق استان قدردانی و حکم محمدرضا چنگانی که مدیریت راه اّهن شرق کشور را در کارنامه خود دارد اهدا شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس در این شهر خبر داد.

سعید حسینی عصر چهارشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران افزود: افزایش نرخ سرویس مدارس بانظر کارگروه ماده ۱۸ آیین نامه دانش آموزی و کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس صورت گرفته است.

وی بیان داشت: براساس نرخ جدید مسافت صفر تا سه کیلومتر یک میلیون و ۱۵۰هزار ریال، ، سه تا۶ کیلومتر یک میلیون و ۳۸۰ هزارریال، ۶تا ۹ کیلومتر یک میلیون و ۶۱۰ هزار ریال، ۹ تا ۱۲ کیلومتر یک میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۲میلیون و ۷۰ هزار ریال اعلام شده است.

۴۰ میلیون لیتر مواد سوختی شامل نفت گاز، بنزین و نفت سفید از ابتدای فروردین تا ابتدای شهریورماه جاری در روستاهای هرمزگان توزیع شد.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: موادسوختی توزیع شده شامل ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت گاز، ۱۵میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین و یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نیز نفت سفید است.

سیروس اسدپور روز چهارشنبه هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا افزود: ماهانه بیش از۱۰میلیون لیتر مواد سوختنی توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان بین روستاییان منطقه توزیع می‌شود.

قضایی، انتظامی، دفاعی

تمرین مشترک جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای چهارشنبه و جمعه هفته گذشته بر فراز آبهای خلیج فارس برگزار شد.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس رژه ملی نیروهای مسلح با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در بندرعباس برگزار می‌شود.

امیر دریادار مجتبی محمدی روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست خبری پیرامون برنامه‌های هفته دفاع مقدس افزود: مراسم رژه ملی نیروهای مسلح از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه در بلوار ساحلی بندرعباس، پشت ساختمان سابق استانداری هرمزگان برگزار می‌شود.

نیروی انتظامی هرمزگان یکشنبه هفته گذشته اعلام کرد: یک وب سایت جعلی سرمایه گذاری انگلیسی زبان، اقدام به کلاهبرداری ۹۵ هزار دلاری از شهروندان هرمزگان کرده و هم اکنون تحت تعقیب پلیس اینترپل است.

اجتماعی

زلزله ای به بزرگی چهار و نیم ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه ۲۵ شهریورماه در عمق ۱۴ کیلومتری زمین بخش های تخت و قلعه قاضی از توابع بندرعباس مرکز استان هرمزگان را لرزاند.

نیازسنجی از ۲۳۱ روستای هرمزگان در مناطق محروم دارای ضریب ۸ و ۹ با جمیعت چهارهزار و ۵۰ خانوار امسال در قالب یک طرح جهادی در استان انجام شد.

هفته گذشته با حکم دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، دکتر حسین فرشیدی به ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منصوب شد.

دکتر فرشیدی که دانشیار دانشگاه در رشته تخصصی قلب و عروق است اوایل فروردین ماه امسال از سوی وزیر بهداشت به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منصوب شده بود.

پیش از این دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود که اواخر اسفندماه پارسال از سوی وزیر بهداشت به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی منصوب شد.

برنامه جامع سلامت استان هرمزگان، یک سند بالادستی در جغرافیای استان است و زیر نظر استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تدوین و تصویب شده و در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد.

این سند مهم هفته گذشته با ۲۲ رأی در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان تصویب شد.

شنبه هفته گذشته با رضایت خانواده یک بیمار ۶۱ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود، به سه نفر حیات دوباره بخشیده شد.

دو کلیه و کبد رمضان لشتغانی اهل بندر پل در استان هرمزگان که دچار مرگ مغزی شده بود، پس از رضایت خانواده اش و تایید مرگ مغزی از سوی پزشکان مغز و اعصاب ، به بیماران نیازمند اهدا شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از تامین اعتبارات موردنیاز، نسبت به رفع نیازهای اساسی خانوارهای شناسایی ‌شده در استان اقدام می‌شود.

احمد پایان روز پنجشنبه هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: مناطق محروم را وزارت کشور شخص می‌کند که بالاترین آن ضریب ۹ بوده که درهرمزگان طیف گسترده‌ای از مناطق محروم با سقف ضرایب وجود دارد.

۶ مددجوی دیه و جرائم غیرعمد در دهه اول محرم باحمایت‌های خیران و ستاد دیه از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: برای آزادی این مددجویان بیش از ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

علی استادی روز شنبه هفته گذشته درجمع خبرنگاران افزود: بخشی از این مبلغ از محل نذورات مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری شد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون نیز ۶۵ زندانی دیه و جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در زندان‌های هرمزگان حبس هستند.

فرهنگی

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه هرمزگان پنجشنبه هفته گذشته با حضور جمعی از مسوولان برگزار و طی آن حکم حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر این حوزه اهدا شد.

زمان برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در سال تحصیلی جدید در مدارس بندرعباس به سی ام شهریور ماه تغییر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: جشن شکوفه ها و غنچه ها (نوآموزان پیش دبستانی و اول ابتدایی) هر ساله در ۳۱ شهریور برگزار می شد که امسال به علت محدودیت‌های ترافیکی و همزمانی با رژه نیروهای مسلح تغییر پیدا کرده است.

موسی دادی زاده جمعه هفته گذشته در خصوص این خبر افزود: این جشن در دیگر شهرستان‌های هرمزگان طبق روال قبلی در روز ۳۱ شهریور ماه برگزار می شود.

۳۵ هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان هرمزگان از ابتدای طرح سنجش (از اول تیرماه) تاکنون در این استان سنجش تحصیلی شدند.

رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی هرمزگان روز شنبه هفته گذشته درجمع خبرنگاران گفت: نوآموزان بدو ورود به مقطع اول ابتدایی تا ابتدای مهرماه امسال فرصت دارند در طرح سنجش تحصیلی شرکت کنند.

شهباز بارانی افزود: نوآموزان هرمزگانی توسط ۳۰۰ کارشناس در بخش‌های شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و جسمانی سنجش می‌شوند.

دوشنبه هفته گذشته طی مراسمی از خدمات حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی تقدیر و حجت الاسلام حسین مهدیان به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه هرمزگان معرفی شد.

حجت الاسلام گرایلی اسفند ۹۵ به عنوان مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان منصوب شده بود.

ورزشی

تیم فوتسال آذرخش بندرعباس عصر چهارشنبه هفته گذشته در دیداری خانگی در برابر مقاومت البرز با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.

دیدار این دو تیم در چارچوب رقابت های هفته سیزدهم و پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور در بندرعباس برگزار شد.

هفته گذشته از سوی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان اعلام شد: تیم های اعزامی از این استان به دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور، موفق به کسب ۳۸ مدال رنگارنگ شدند.

۹۶ تیم ورزشی از استان هرمزگان در دو بخش پسران و دختران با ۸۷۵ ورزشکار از ۴۲ هیات ورزشی ۲۶ مردادماه عازم این رقابتها شدند.

کاروان ورزشی هرمزگان در مجموع در این رقابتها موفق به کسب ۹ طلا، ۹ نقره و ۲۰ برنز شد و با قرار گرفتن در جایگاه بیست و یکم جدول این مسابقه ها به کار خود پایان داد.

ارسال تجهیزات و وسایل ورزشی مورد نیاز مدارس با شعار مهر با نشاط از روز دوشنبه هفته گذشته به مناطق ۲۲ گانه آموزش وپرورش هرمزگان آغاز شد.

تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس با کسب ۲۶ امتیاز بر سکوی ششم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه های کشور تکیه زد و به کار خود در این رقابتها پایان داد.

شهرداری بندرعباس دوشنبه هفته گذشته در آخرین دیدار خود به مصاف تیم شاهین خزر رودسر رفت که در این بازی خارج از خانه در وقت های اضافه پنج بر چهار برابر حریف شکست خورد.

به این ترتیب تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس مجموع امتیازهایش در لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه های کشور به ۲۶ امتیاز رسید و در جایگاه ششم جای گرفت.

شنبه هفته گذشته با نظر کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان، دو ورزشکار از استان هرمزگان به اردوی آمادگی این تیم دعوت شدند.

فرزانه حیدری و سکینه قریشی دو والیبالیست دعوت شده از استان به اردوی تیم ملی هستند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی