50 کیلومتر کمربند حفاظتی دور جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی کشیده می‌شود


50 کیلومتر کمربند حفاظتی دور جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی کشیده می‌شود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: 50 کیلومتر کمربند حفاظتی بر اساس برنامه‌ریزی‌های طرح موسوم به «بوم‌سازگان» دور جنگل‌های زاگرسی این استان کشیده می‌شود.

میرصمد سیدموسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمربند حفاظتی در فاز نخست طرح احیا و توسعه جنگل‌های زاگرسی در کشور و برای حفاظت از جنگل‌های استان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح بوم‌سازگان و ایجاد کمربند حفاظتی در جنگل‌های زاگرسی آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شده‌است.

وی بیان کرد: در قالب این طرح حدود و ثغور جنگل‌های استان با اراضی شخصی و مستثنیات مشخص شده و زمینه حفاظت از جنگل‌ها برای جلوگیری از تخریب یا تصرف آن‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: آغاز جنگل‌های ناحیه رویشی زاگرسی کشور از این استان بوده و ۱۰۲ هزار هکتار جنگل را شامل می‌شود که در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت واقع شده‌است.

طرح ملی «بوم سازگان» جنگل‌های زاگرس طرحی ملی است که در ۱۱ استان کشور در سال جاری از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ابلاغ شده و در حال اجراست.

۸۱۳۷/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت