کوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوج


کامبوج کشوری زیبا با طبیعتی بکر و تاریخی منحصربفرد واقع در آسیای جنوب شرقیه و به علت زیبایی و ارزان بودنش همیشه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. این کشور در گذشته کمونیستی و درگیر جنگ داخلی بوده به همین دلیل توریست‌های کمتری باهاش آشنا هستند اما حالا چند سالیه که مردم مهربانش بعد از پستی و بلندی‌های فراوان به آرامش رسیدند و اوضاع به حالت...

کامبوج کشوری زیبا با طبیعتی بکر و تاریخی منحصربفرد واقع در آسیای جنوب شرقیه و به علت زیبایی و ارزان بودنش همیشه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. این کشور در گذشته کمونیستی و درگیر جنگ داخلی بوده به همین دلیل توریست‌های کمتری باهاش آشنا هستند اما حالا چند سالیه که مردم مهربانش بعد از پستی و بلندی‌های فراوان به آرامش رسیدند و اوضاع به حالت خوبی برگشته بنابراین ماجراجوهای زیادی برای لذت بردن از جاذبه‌های گوناگونش بهش سفر می‌کنند.

در این سفر یک شب در کوالالامپور، دو شب در سیم رپ، یک شب در پنوم‌پن، سه شب در کمپوت و دو شب در جزیره ساملوئم در خلیج تایلند هستیم.

تاریخ سفر:

۲۹ مهر تا ۱۰ آبان

هزینه سفر:

۵۹۰ دلار + هزینه ریالی پروازها (رفت و برگشت از تهران به کوالالامپور، کوالالامپور به سیم‌ریپ، سیهانوکویل به کوالالامپور)
هزینه پرواز به روز بررسی و اعلام می‌شه. در حال حاضر حدود ۶۶۰۰۰۰۰ تومانه و به علت تغییر لحظه‌ای نرخ، به محض ثبت نام خریداری می‌شه تا در حق کسی احجاف نشه.

خدماتی که در ازای پرداخت این هزینه‌ها دریافت می‌کنید:
• پرواز مستقیم تهران – کوالالامپور – تهران با هواپیمایی ماهان
• پروازهای کوالالامپور – سیم‌ریپ و سیهانوکویل – کوالالامپور
• بلیط اتوبوس تختی و درجه یک‌ برای سفرهای داخلی کامبوج
• اقامت در هاستل‌های لوکس به همراه صبحانه
• ویزای کامبوج
• بلیط مجموعه معابد انکوروات
• تمامی حمل و نقل‌های درون‌شهری و قایق‌های تندرو
• بیمه مسافرتی
• راهنمای تور

به جز این موارد لازمه هزینه نهار و شام، نوشیدنی‌ها، خرید، ورودیه‌ها و استفاده از تورهای خارج از برنامه رو به همراه داشته باشید. برای هر شخص این هزینه‌ها متفاوته اما اگه اقتصادی سفر می‌کنید روزی بین ده تا بیست دلار رو در نظر داشته باشید. اگه پرخرح هستید، سی دلار کفایت می‌کنه.

نکات مهم:

• بررسی ممنوع‌الخروجی به عهده شماست و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشه برگزارکننده پاسخگو نیست.
• هزینه ریالی به محض ثبت‌نام دریافت و بلیط‌های هواپیما خریداری می‌شوند. هزینه دلاری رو می‌تونید در دو مرحله (هنگام ثبت نام و قبل از پرواز) پرداخت کنید.
• در صورت کنسلی جریمه پرواز اول بر اساس قوانین هواپیمایی ماهان است و پرواز‌های مالزی به کامبوج و بالعکس و همینطور نیمی از هزینه دلاری قابل برگشت نیستند.
• مهلت ثبت نام تا پانزده مهر است.

برنامه سفر کامبوج

روز اول، پرواز تهران – کوالالامپور
در ابتدای این سفر با پرواز مستقیم از تهران به مالزی می‌ریم. این پرواز هفت و نیم ساعت طول می‌کشه و روز بعد به مقصد می‌رسیم.

روز دوم، کوالالامپور
بعد از رسیدن به کوالالامپور به هاستلمون می‌ریم و اتاق‌ها رو تحویل می‌گیریم. در ادامه این پایتخت مدرن و دارای فرهنگ‌های مختلف رو می‌گردیم. به محله چینی‌ها و هندی‌ها و برج‌های پتروناس سری می‌زنیم و بعد از صرف غذا به هاستل برمی‌گردیم تا برای روز بعد به خوبی استراحت کنیم.

روز سوم، کوالالامپور، سیم ریپ، باتمبنگ
صبح زود با پرواز وارد شهر سیم رپ در کامبوج می‌شیم و به باتمبنگ می‌ریم و قطارهای بامبویی رو در دل طبیعت سرسبز تجربه می‌کنیم. به سیم ریپ بر می‌گردیم و در یکی از رستوران‌های خیابان‌های شلوغ و رنگارنگش به شکم‌گردی می‌پردازیم. شب حسابی در هاستل استراحت می‌کنیم.

روز چهارم، انکوروات، پنوم پن
قبل از طلوع روز بعد به مجموعه انکوروات می‌ریم تا یک طلوع متفاوت رو با منظره‌ای خیره کننده از معابد باستانی تجربه کنیم. تا بعد از ظهر به دیدن گوشه و کنار این مجموعه می‌پردازیم و بعد به شهر برمی‌گردیم تا خستگی این روز رو از تن بدر کنیم.
شب با اتوبوس تختی به پایتخت کامبوج یعنی پنوم‌پن می‌ریم.

روز پنجم، پنوم‌پن
بعد از رسیدن به پایتخت پرتکاپوی کامبوج و کمی استراحت و صرف صبحانه، به بازار مرکزی این شهر سری می‌زنیم. پارک معبد پنوم رو می‌بینیم و بعد از نهار به هاستل برمی‌گردیم و استراحت می‌کنیم. بعد از ظهر در حاشیه رودخانه مکونگ قدم می‌زنیم و از تجربه زندگی شبانه و رنگارنگش لذت می‌بریم. در آخر بازار شبانه رو می‌بینیم و به هاستل برمی‌گردیم.

روز ششم، پنوم پن، کمپوت
بعد از صبحانه از هاستل خارج شده و با اتوبوس راهی مسیر چهار ساعته تا شهر کمپوت می‌شیم. به هاستلمون در دل درختان و حاشیه رودخانه می‌ریم، اتاق‌ها رو تحویل می‌گیریم و غروب در شهر قدم می‌زنیم و غذاهای محلی رو با منظره رودخانه امتحان می‌کنیم.

روز هفتم، کمپوت
بعد از صبحانه دوچرخه کرایه می‌کنیم و به پارک آبی می‌ریم تا یک روز هیجان انگیز رو در این پارک در دل طبیعت بگذرونیم. برای رفع خستگی به هاستل برمی‌گردیم، شام می‌خوریم و استراحت می‌کنیم.

روز هشتم، کمپوت
در روز هشتم راهی پارک ملی بُکُر با مناظر خیلی بکر می‌شویم. این پارک در منطقه‌ای کوهستانی در نزدیکی کمپوت واقع شده و دیدن آبشار و تپه‌های سرسبز و نیمه‌استوایی‌اش نفس‌گیر و تجربه‌ای متفاوته. از اونجایی که کامبوج در گذشته مستعمره فرانسه بوده، بقایایی از کلیسا و بناهای قدیمی مربوط به آن دوران هم حال و هوای دیگه‌ای به این منطقه داده.
بعد از این تجربه ناب به هاستل برمی‌گردیم، غذا می‌خوریم و استراحت می‌کنیم.

روز نهم کمپوت، سیهانوکویل، جزیره ساملوئم
صبح از کمپوت با اتوبوس به شهر سیهانوکویل و بعد با قایق تندرو به جزیره ساملوئم می‌ریم تا دو روز آرامشبخش و رویایی رو در این جزیره با ساحل زیبا بگذرانیم.

روز دهم جزیره ساملوئم
به لذت بردن از این جزیره و اقامت در هاستل جذابمون ادامه می‌دیم.

روز یازدهم ساملوئم، سیهانوکویل، کوالالامپور، تهران
صبح زود با قایق به سیهانوکویل و بعد فرودگاهش می‌ریم. با یک پرواز به کوالالامپور برمی‌گردیم. بعد از صرف نهار و در صورت تمایل خرید، ساعت یازده و نیم شب با پرواز مستقیم به تهران برمی‌گردیم.

روز دوازدهم تهران
نیمه شب روز دوازدهم به تهران می‌رسیم.

لیدر برنامه:

کوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوج

خانم مصیحا هاشمی

** مملیکا (محمد نادری) در این سفر حضور ندارد، اما برنامه ریزی سفر به صورت مشترک انجام شده است.

ثبت نام:

برای واریز مبلغ ریالی و قطعی نمودن ثبت نام خود و همچنین کسب اطلاعات بیشتر، لطفا به شماره زیر در واتس اپ پیام دهید و در صورتی که تمایل به برقراری تماس دارید، در متن پیام خودتان ذکر نمایید

مصیحا هاشمی ۰۹۰۵۲۱۷۲۸۵۹

هاستل چیست؟

این مقاله شاید مفید باشد

و همچنین این مقاله

چرا باید به کامبوج سفر کرد؟

این مقاله به زبان انکلیسی میباشد

۱۳ Reasons Why You Should Visit Cambodia at Least Once in Your Lifetime

آشنایی با کوله گردی

View this post on Instagram

در راستای اعلام تور های کوله گردی شمال تایلند برای مرداد ماه (که هنوز جا داره)، امروز میخوام در مورد این مدل سفر بیشتر توضیح بدم از نظر من، سفر کوله گردی یعنی شما کمی راحت تر و سبک تر سفر کنید. در این نوع سفر یاد میگیریم با خودمون اتو نبریم، سشوار نبریم، برای ۲ هفته سفر، برای هر روز یک دست لباس نبریم، برای تک تک احتمالاتی که به ذهنمون میرسه یک چیزی همراه نبریم و … وگرنه مجبوریم دو تا چمدون ۳۰ کیلویی بار ببریم، و هم کمردرد میگیریم، و هم دست و پا گیر میشه. یاد میگیریم میشه بعضی مسیرها رو به جای هواپیما با قطار بریم. اگر درجه یک باشه که حسابی راحت و ایمن و هیجان انگیز خواهد بود. یا اتوبوس های VIP که میتونید از مسیر نیز لذت ببرید و slow travelling رو تجربه کنید مثلا خیلی ها فکر میکنن سفر کوله گردی یعنی سختی کشیدن، خسته شدن و عذاب. در صورتی که اینجوری نیست. این نوع سفر شاخه های زیادی داره. شما نیاز نیست همیشه هیچهایک کنید، از کوچسرفینگ استفاده کنید یا کمپ بزنید یا خیلی مسیرها رو با کوله پیاده طی کنید. اینها برای کسانی که خیلی میخوان هزینشون کم بشه یا ادونچر خیلی زیادی تجربه کنن خوبه، اما الزام نیست. میتونید به جای هتل های گران، از هاستل های خیلی خوب و با کیفیت استفاده کنید، تا هم هزینش کم بشه (مخصوصا اگر یک نفر هستید)، هم در یک محیط شاداب تر و صمیمی تر و هیجان انگیز تر اقامت کنید و هم فرصت آشنایی با اهالی سفر ، شنیدن داستان ها و حتی هم اتاق شدن باهاشون رو پیدا کنید (هر چند که اکثر هاستل های با کیفیت، اتاق های دو نفره نیز دارند با کیفیت هتل ۳ ستاره). پس میشه بک پکری سفر کرد و سفر راحتی داشت و ماجراجویی و هیجان بیشتری نیز تجربه کرد. در تورهای سفری معمولی، ممکنه آدمها از هم جدا باشن، هر کسی privacy یا محدوده امن خودشو داشته باشه، وسیله نقلیه دربست از فرودگاه تا فرودگاه و موارد اینجوری، اما در سفر کوله گردی یاد میگیریم خیلی راحت میشه تاکسی اینترنتی برای ۴ نفر گرفت با هزینه بسیار کم. یاد میگیریم برای گشت در شهر، لزومی نیست ماشین دربست داشت و میشه کوله رو گذاشت در هاستل و مثل مردم عادی شهرگردی کرد. اینجوری بیشتر با مردم آشنا میشید. مگه فقط قرار هست سفر کنیم که با ساختمان ها عکس بگیریم؟؟ا برای ثبت نام تور شمال تایلند تاریخ ۴ مرداد و همچنین تکرار تور در نیمه دوم مرداد، در واتس اپ به من پیام بدین و اگر سوالی داشتید اونجا بپرسید از من ۰۹۳۵۳۲۱۰۱۱۸ لینک مطلب جزییات سفر نیز در بیوگرافی هست عکسها مربوط میشه به دو بار سفر من به شمال تایلند، نوروز ۹۵ و ۹۶ #chiangmai

A post shared by Tour guide | Travel blogger (@mamallicaa) on Jul 8, 2019 at 10:44am PDT

عکسهایی از برخی دیدنی های سفر

کوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوج

کوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوجکوله گردی و طبیعت گردی ماجراجویانه در کامبوج

مملیکا

من محمد هستم ملقب به مملیکا. یه مهندس مکانیک عاشق سفر کردن، ماجراجویی و عکاسی ... که آدم ها بخش اصلی سفرهاش هستن

More Posts - Website

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل