چشم امید مدعیان به چلسی؛ دوباره صدرنشین را متوقف کن!


چشم امید مدعیان به چلسی؛ دوباره صدرنشین را متوقف کن!

چلسی سابقه خوبی در متوقف کردن تیم های صدرنشین لیگ برتر دارد.

چلسی سابقه خوبی در متوقف کردن تیم های صدرنشین لیگ برتر دارد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی لیگ برتر انگلیس، لیورپول باز هم شروعی استثنایی در لیگ برتر داشته و با 5 پیروزی متوالی، به تنهایی بر صدر جدول لیگ برتر تکیه زده است.

در کنار شروع استثنایی لیورپول، استارت لغزان دیگر مدعیان نیز به ایجاد فاصله در صدر جدول کمک کرده است. شکست غافلگیرکننده سیتی در کارورود به معنای این بود که لیورپول در پایان هفته پنجم، 5 امتیاز با نزدیک ترین تعقیب کننده اش در جدول فاصله پیدا کرده است.

شاگردان یورگن کلوپ اکنون وارد بخش سخت تقویم خود شده اند و در 5 بازی بعدی خود رقبایی مثل چلسی، لسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام را در پیش دارند و نکته مهم آن که به جز لسترسیتی، تمامی این دیدارها دور از آنفیلد و به میزبانی رقبای مهم لیورپول برگزار خواهد شد. دیدارهایی که منچسترسیتی با دید ویژه ای به آن ها نگاه خواهد کرد.

این تقویم به جز انگیزه کاهش فاصله، یک اهمیت دیگر نیز برای سیتیزن ها خواهد داشت. لیورپول اکنون به رکورد 14 پیروزی متوالی رسیده و تا رسیدن به رکورد تاریخ لیگ برتر در زمینه بردهای متوالی که متعلق به منچسترسیتی است، 5 برد دیگر نیاز دارد. اکنون منچسترسیتی امیدوار به یکی از 5 رقیب آتی (دیگر تیمی که لیورپول با آن روبه رو خواهد شد، شفیلد یونایتد خواهد بود) است تا ترمز لیورپول را بکشند.

خواسته سیتی و پپ گواردیولا شاید چندان هم طولانی نشود و لیورپول در نخستین مسابقه خود، شاهد قطع شدن این روند باشد. به خصوص آن که رقیب روز یکشنبه آن ها، تخصص ویژه ای در متوقف کردن یک رقیب صدرنشین (در روز مسابقه) دارد.

لیورپول بعد از شکست 2-0 مقابل ناپولی در نخستین دیدار فصل 20-2019 لیگ قهرمانان اروپا در سن پائولو، در بازگشت به لیگ برتر در حساس ترین مسابقه هفته ششم روز یکشنبه مهمان چلسی در استمفوردبریج خواهد بود. چلسی در 9 مسابقه اخیر لیگ برتری برابر لیورپول تنها یک بار به پیروزی رسیده (1-0 با تگ گل اولیویه ژیرو، می 2018) اما وقتی مقابل نام رقیب چلسی عنوان "صدرنشین" قرار بگیرد، انگار آبی ها به تیم دیگری تبدیل می‌شوند.

آمار نشان می‌دهد چلسی در دیدارهایی که با صدرنشینان لیگ برتر (در روز مسابقه با آبی ها) داشته 18 بار موفق به پیروزی شده که این در بین آمار همه تیم های لیگ برتری برابر یک صدرنشین، رکورد محسوب می‌شود.

نکته دیگری که امیدواری بیشتری به هواداران چلسی و البته دیگر بزرگان لیگ برتری می‌دهد، آمار این تیم در استمفوردبریج است. چلسی در 24 مسابقه اخیر لیگ برتری خود در خانه تنها یک بار شکست خورده (1-0 مقابل لسترسیتی، دسامبر 2018) و در 11 مسابقه اخیر خود نیز متحمل شکستی نشده است. (6 برد و 5 تساوی)

یکی از مشهورترین نمونه های برتری چلسی مقابل صدرنشینان لیگ برتر، در مقابل همین لیورپول در فصل 14-2013 رقم خورده است؛ زمانی که سر خوردن تاریخی جرارد زمینه ساز شکست 2-0 مردان برندان راجرز مقابل شاگردان ژوزه مورینیو در استمفوردبریج شد و امیدهای قهرمانی لیورپول صدرنشین را کمرنگ کرد. شاید به جز طرفداران لیورپول، تمامی هواداران لیگ برتری در روز یکشنبه آرزوی وقوع اتفاقی مشابه را داشته باشند.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت