کاخ شیشه‌ای سعودی‌ها با حملات یمنی‌ها ترک برداشته است


کاخ شیشه‌ای سعودی‌ها با حملات یمنی‌ها ترک برداشته است

خطیب موقت نماز جمعهٔ قزوین گفت: پس از ظلم‌های گوناگونی که سعودی‌ها به ملت یمن روا داشتند، اکنون نوبت این است که کاخ شیشه‌ای سعودی‌ها با حملات یمنی‌ها ترک بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی قابل خطیب جمعه موقت قزوین در خطبه‌های این هفتهٔ نماز جمعهٔ قزوین که در محل مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: تقوا اکسیر قبولی اعمال انسان است و گر تقوا نباشد وزر و وبال زندگی انسان را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به روایت وقوع نخستین قتل توسط بشر در قرآن، داستان هابیل و قابیل را عنوان کرد و ادامه داد: واقعه‌ای تلخ در آغاز هبوط حضرت آدم بر زمین اتفاق افتاد که خداوند در آیاتی به پیامبر(ص) دستور می‌دهد اخبار فرزندان آدم را تلاوت کند.

حجت‌الاسلام قابل با اشاره به قربانی و نذر این دو برابر در پیشگاه خدا، عنوان کرد: آن برادری که قربانی‌اش نزد خدا قبول نشد به برادر دیگر گفت من تو را می‌کشم؛ هابیل نیز پاسخ داد قبول شدن قربانی ارادهٔ پروردگار و به‌دست اوست و تنها از کسانی می‌پذیرد که در زمرهٔ متقین هستند.

وی در ادامه به پیامدهای قتل مؤمن اشاره کرد و اظهار کرد: خداوند در قرآن تبیین می‌کند که قتل مؤمن پیامدهای ناگواری دارد و می‌فرماید اگر کسی مؤمنی را بی‌جهت به قتل برساند گویا تمام انسان‌ها را کشته است.

خطیب موقت نماز جمعهٔ قزوین در ادامه ضمن اشاره به زمینه‌های قبولی نذر و قربانی، ابراز کرد: اعمال انسان به‌شرطی در پیشگاه پروردگار پذیرفته می‌شوند که به نیت قربت‌الی‌الله باشند و هم‌چنین لازم است آن‌چه که انجام می‌دهیم در چارچوب شرع و مطابق دستور الهی باشد.

وی به بایدها و نبایدهای کار نیک اشاره کرد و افزود: در انجام نذر، قربانی و عمل نیک ضمن این‌که باید اخلاص وجود داشته باشد، نباید بر سر نیازمندان منت گذاشته شود؛ زیرا پروردگار فرموده‌اند نیکی‌ها و صدقات خود را با منت و اذیت باطل نکنید.

حجت‌الاسلام قابل در خطبهٔ دوم با اشاره به مناسبت‌ها و رویدادهای پیش‌رو عنوان کرد: سال‌ها قبل در چنین روزهایی در حالی‌که انقلاب اسلامی ما جوان بود، صدام و دوستانش جنگ بزرگی را به کشور ما تحمیل کردند؛ با توجه به این‌که آن زمان کشور ما در شرایط نامناسبی قرار داشت، وجود مبارک امام‌خمینی(ره) و رهبری ایشان در کنار حضور اقشار مختلف مردم در میدان موجب پیروزی ما شد.

خطیب موقت نماز جمعهٔ قزوین در ادامه بیان کرد: اکنون نیز امریکا به‌دلیل تجربه‌ای که از جنگ تحمیلی در خاطرش مانده است، جرأت نمی‌کند به این سرزمین نزدیک شود، زیرا می‌داند ایران مهد شیران است و اگر خطایی از او سر بزند طومارش به‌دست این ملت در هم پیچیده می‌شود.

وی به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: لازم است مردم و به‌ویژه رزمندگان تجارب و حقایق تاریخی دفاع مقدس را به جوانان منتقل کنند تا آن‌ها بدانند این انقلاب چگونه و توسط چه بزرگ‌مردانی تاکنون مقتدرانه بر جای مانده است.

حجت‌الاسلام قابل ضمن اشاره به حذف عنوان شهید از خیابان‌های برخی شهرها از جمله تهران، مطرح کرد: باید از عاملان این گونه کارها سؤال کرد که از عنوان و نام شهید چه هراسی در دل دارید که دست به این‌گونه توطئه‌ها می‌زنید؟

وی به سخنان مقام معظم رهبری در درس خارج فقه ایشان در رابطه با عدم مذاکره با دولت امریکا اشاره کرد و تصریح کرد: این نشان اقتدار ملت ایران است و بنده این اقتدار را به این ملت شریف تبریک عرض می‌کنم، زیرا امروز به‌وضوح می‌بینیم که امریکا ذلیل و حقیر شده و بی‌شک مقاومت ملت ما بیش از گذشته باعث ذلیل شدنش خواهد شد.

امام جمعهٔ موقت قزوین در ادامه به حملهٔ یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو اشاره کرد و اظهار کرد: امروز کاخ شیشه‌ای سعودی‌ها با حملهٔ یمن ترک برداشته و آن‌ها به‌دنبال این هستند که انگشت اتهام را به‌سمت ایران بگیرند.

وی در پایان در پاسخ به این تفکر سعودی‌ها ابراز کرد: شما سال‌هاست تمام درها را به‌روی یمنی‌ها بسته‌اید، مدارس و بیمارستان‌های آنان را خراب و بمباران کرده‌اید، مردم یمن را در قحطی و سوءتغذیه قرار داده‌اید، اکنون نوبت شماست تا نتیجهٔ ظلم‌هایی را که به این ملت روا داشتید، ببینید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق