اجرای 50 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد/ اجرای رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور


اجرای 50 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد/ اجرای رژه نیروهای مسلح در روز 31 شهریور

خرمدل گفت: بیش از 50 عنوان ویژه هفته دفاع مقدس در قالب حدود یک هزار برنامه در مجموعه پایگاه ها و نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حمید خرمدل» در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در یاسوج، اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری رژه باشکوه نیروهای مسلح روز ۳۱ شهریور در مرکز استان به طور رسمی آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ و مکتب مترقی دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ ای ارزشمند و دارای ابعاد وسیع و جامعی از ارزش‌ ها، مفاهیم و زیبایی‌های دینی و معنوی و انسانی است که باید در تبیین آن تمامی این ابعاد، ویژگی‌ها و شاخص‌ها دیده شود.

وی یادآور شد: هویت و ویژگی های حماسی و شجاعت رزمندگان در کنار ارزش ها، مفاهیم اخلاقی و انسانی در طول هشت سال دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا است.

خرمدل تصریح کرد: آنچه که امروز دشمن را به شدت عصبانی و سردرگم کرده و البته نقطه اتکای آنها برای ضربه زدن به کیان و اصل نظام جمهوری اسلامی نیز محسوب می شود، همین فرهنگ اصیل شهادت و ارزش های برگرفته از جنگ هشت ساله دفاع مقدس است.

فرمانده ارشد نظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه غفلت، بی تدبیری و کم توجهی به آرمان ها و ارزش های ناب دفاع مقدس و شهادت و جانفشانی های رزمندگان به عنوان یک فرهنگ و مکتب انسان ساز، مترقی و پویا خود نقطه امید و اتکای دشمن برای ضربه زدن و استحاله فرهنگی این نظام و نسل جوان انقلاب خواهد بود.

وی همچنین نسبت به برخی کم مهری، سهل انگاری و یا ناآگاهی ها نسبت به شهدا و فرهنگ ناب شهادت در بین برخی دستگاه ها و نهادهای در سطح استان نیز انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه دهیم تا برخی کج سلیقگی ها و بی تدبیری ها در این راستا که دست مایه ای برای شاد کردن و امید در دل دشمنان می شود، اتفاق بیفتد.

بهره برداری ۱۲۳ واحد مسکونی مدجویان کمیته امداد در هفته دفاع مقدس

سرهنگ «داریوش مثنوی» هم گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس امسال بیشتر با محوریت مردم و بسیجیان برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: افتتاح و بهره برداری از ۱۲۳ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امام (ره)، افتتاح یادمان های شهدای گمنام در شهرستان های لنده، دهدشت و همچنین افتتاح ۲ خانه عالم در شهرستان گچساران از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس امسال در سطح استان خواهد بود.

وی دیدار با خانواده معزز شهدا و جانبازان، برپایی نمایشگاه دستاوردها و گنجینه های ارزشمند دفاع مقدس، تجلیل از رزمندگان و خانواده های شهدا و ایثارگران در بخش های مختلف، شبیه سازی عملیات طریق القدس با محوریت نقش رزمندگان استان و همچنین برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در سطح پایگاه ها، نواحی و حوزه های مقاومت از دیگر برنامه های مهم هفته بزرگداشت دفاع مقدس امسال در استان است.

مثنوی تصریح کرد: یکی از شاخص های اساسی در طول هشت سال دوران دفاع مقدس، نقش ممتاز بسیجیان در عملیات های مختلف جنگ بود که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از مجموع حدود یک هزار و ۸۰۰ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد، حدود یک هزار و ۳۶ شهید معادل ۶۴ درصد از خانواده بسیج بوده است.

شایان ذکر است، ۵۰ درصد جمعیت فعال استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۳۳ هزار نفر در دوران هشت ساله دفاع مقدس به صورت داوطلبانه به جبهه‌ ها اعزام شدند که ۹۹ درصد رزمندگان این منطقه زیر ۳۰ سال بودند.

کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۸۸۰ شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۱۷ آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت