نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران در جایگاه سی و هفتم جهان


نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران در جایگاه سی و هفتم جهان

تهران- ایرنا- نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران با برگزاری رقابت‌های گروه  A در دسته 55 کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

«پوپک بسامی» نخستین نماینده ایران دیروز(پنجشنبه) در دسته ۵۵ کیلوگرم گروه D به روی تخته رفت و ۷۲ کیلوگرم در یک ضرب، ۸۶ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۱۵۸ کیلوگرم در جایگاه ششم این گروه قرار گرفت.

اما امروز(جمعه) با برگزاری رقابت‌های گروه های A، B و C در دسته ۵۵ کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم مسابقات قهرمانی جهان تایلند قرار گرفت.

او توانست ۲ کیلوگرم رکورد ملی را در این رقابت‌ها جا به جا کند و نسبت به مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که برای نخستین بار در آن حضور یافت، ۱۵ کیلوگرم رکورد خود را بهبود بخشید.

اما جایگاه اول این دسته از آن «لیائو کیوون» از چین با رکورد ۹۸ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۹ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۲۷ کیلوگرم است. وی همچنین توانست در دوضرب با مهار وزنه ۱۲۹ کیلوگرم رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا دهد. او در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در مجموع ۲۲۴ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

جایگاه دوم این دسته به «ژانگ وانکیونگ» از چین با رکورد ۹۹ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۳ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۲۲ کیلوگرم تعلق دارد. او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ با مجموع ۲۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

«هایدیلین دیاز» از فیلیپین با رکورد ۹۳ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۱۴ کیلوگرم کیلوگرم در جایگاه سوم این دسته قرار دارد.

«ابریشم ارجمندخواه» دومین نماینده ایران، اول مهر در دسته ۷۱ کیلوگرم گروه B به روی تخته خواهد رفت.

مسابقات قهرمانی جهان تایلند از ۲۷ شهریور تا پنجم مهر در پاتایا در حال برگزاری است.

این نخستین حضور تیم ملی وزنه‌برداری زنان در مسابقات جهانی تایلند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی