اشتباه ابراهیم حاتمی‌کیا از زبان تاجبخش فنائیان


اشتباه ابراهیم حاتمی‌کیا از زبان تاجبخش فنائیان

دکتر تاجبخش فنائیان که 30 سال پیش استاد بازیگری ابراهیم حاتمی‌کیا در دانشکده هنرهای زیبا بوده است، اعتقاد دارد تغییر رشته این کارگردان از تئاتر به سینما در 30 سال پیش، باعث شده او در هدایت بازیگران فیلم‌هایش نیازمند کمک دستیاران خود باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم حاتمی‌کیا، که نخستین فیلم سینمایی بلند خود به نام «هویت» را در ۲۵ سالگی کارگردانی کرد، از آن دست فیلمسازانی است که چند سال پس از ورود به عرصه حرفه‌ای، برای تحصیل به دانشگاه گام نهاد.

این کارگردان، نخست در رشته هنرهای نمایشی دانشکده هنرهای زیبا آغاز به‌تحصیل کرد و پس از مدتی، تغییر رشته داد و به دانشکده سینما و تئاتر منتقل شد.

دکتر تاجبخش فنائیان، استاد دانشکده هنرهای زیبا که بسیاری از چهره‌های شناخته شده امروز سینما و تئاتر ایران از شاگردان او بوده‌اند، در گفت‌وگو با خبرآنلاین تاکید کرد تغییر رشته ابراهیم حاتمی‌کیا اشتباه بود و او اگر در رشته تئاتر ادامه تحصیل می‌داد و واحدهای بازیگری را می‌گذراند، در کارگردانی سینما موفق‌تر عمل می‌کرد.

این استاد دانشگاه گفت: «ابراهیم حاتمی‌کیا یک ترم در دانشکده ما [هنرهای زیبا] تحصیل کرد، آن موقع به واسطه ساخت چند فیلم، شناخته شده بود. یادم هست او در کلاس‌های مبانی بازیگری که احتیاج به مهارت‌های فیزیکی فراوان دارد، گوشه‌ای می‌ایستاد و تنها به دیگر دانشجویان که مشغول انجام حرکات بودند، نگاه می‌کرد. احساس می‌کردم که بازیگری چندان با روحیات او جور در نمی‌آید، به نظرم بازیگری هیچگاه در تمایلات او نبود.»

فنائیان ادامه داد: «حاتمی‌کیا پس از مدتی به من گفت که به رشته سینما علاقه دارد و از عهده چنین کارهایی بر نمی‌آید. یادم هست با دانشکده تئاتر و سینما هماهنگ کردم که شرایط حضور او در رشته سینما را فراهم کنند. البته کاش او می‌ماند و بازیگری را تجربه می‌کرد تا الان شاید دیگر در فیلم‌هایش نیازی به بازیگردان نداشته باشد.»

متن کامل گفت‌وگو با تاجبخش فنائیان در کافه خبر را بخوانید.

اشتباه ابراهیم حاتمی‌کیا از زبان تاجبخش فنائیان

۵۷۵۷

کد خبر 1301595

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس