رستوران وکیل التجار تهران


سرای وکیل‌التجار که به سرای میزانی نیز معروف است، بنایی تاریخی است که از سال 1390 تا سال 1396 توسط نوادگان مرحوم محمد‌باقر میزانی که استادکاران ماهر در حوزه معماری سنتی ایران و کاشی‌کاری و نجاری هستند، مرمت شده و پس از آن به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی گردشگری با کاربری پذیرایی تغییر کاربری داده، این […] نوشته رستوران وکیل التجار تهران اولین بار در...

سرای وکیل‌التجار که به سرای میزانی نیز معروف است، بنایی تاریخی است که از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۶ توسط نوادگان مرحوم محمد‌باقر میزانی که استادکاران ماهر در حوزه معماری سنتی ایران و کاشی‌کاری و نجاری هستند، مرمت شده و پس از آن به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی گردشگری با کاربری پذیرایی تغییر کاربری داده، این سرا شامگاه چهارشنبه ۲۴ مرداد در مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون و اقشار مختلف مردم، در میدان محمدیه تهران که قلب بافت تاریخی تهران است، افتتاح شد.

این بنا در شمال غرب میدان محمدیه تهران (میدان اعدام سابق) واقع شده و در در تاریخ ۱۰ مهر ماه سال ۱۳۸۰ با شماره سند ۳۹۷۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
این ساختمان در گذشته با هدف سرایی برای تجارت خشکبار تاسیس شد که در یک بازه زمانی از آن استفاده‌ای نشد. اکنون این سرا به‌عنوان یک مقصد گردشگری و تهرانگردی، شامل رستوران، شربت و با کاربری پذیرایی و فرهنگی در خدمت شهروندان و میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری شهر تهران خواهد بود.

لازم به توضیح است که این ساختمان تاریخی با هدف حفظ بناهای تاریخی تهران و توسعه جاذبه‌های گردشگری در پایتخت بازسازی شده و مجددا راه‌اندازی شده است.رستوران و کافه سرای وکیل‌التجار، با طراحی داخلی چشم‌نواز و با حال و هوای کاملا ایرانی عجین شده که مفهوم محور است. این رستوران با تم همان دوره طراحی شده و در دکوراسیون، طراحی لباس پرسنل و طراحی منو آثار آن کاملا مشهود است. رستوران به سبک کاملا ایرانی پذیرایی می‌کند و دارای خوراک‌های تهرانی و اقوام مختلف است.
از مفاهیم و اشیای مربوط به دهه اول قرن ١۴، یعنی حدفاصل بین ١٣٠٠ تا ١٣١٠ (دوره شکل‌گیری رستوران‌های مختلف در تهران) در طراحی داخلی رستوران بهره گرفته شده است.
آدرس:تهران – خیابان مولوی – ضلع شمال غربی میدان محمدیه – کاشی شماره ۲۹

رستوران وکیل التجار تهران
رستوران وکیل التجار تهران
رستوران وکیل التجار تهران
رستوران وکیل التجار تهران
رستوران وکیل التجار تهران
رستوران وکیل التجار تهران

منبع : لست سکند – کجارو – وکیل التجار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی