اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار


اقامتگاه بوم گردی مرسد در استان خراسان رضوی، شهرستان رشتخوار، روستای حسین آباد قرار دارد. شهرستان رشتخوار در جنوب استان خراسان رضوی و جنوب شرقی شهرستان تربت حیدریه واقع شده است. روستای حسین آباد در فاصله 2 کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل آب و هوای معتدل، در ماه های اردیبهشت، خرداد و […] نوشته اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار اولین بار در جامع...

اقامتگاه بوم گردی مرسد در استان خراسان رضوی، شهرستان رشتخوار، روستای حسین آباد قرار دارد. شهرستان رشتخوار در جنوب استان خراسان رضوی و جنوب شرقی شهرستان تربت حیدریه واقع شده است. روستای حسین آباد در فاصله ۲ کیلومتری این شهر قرار دارد و به دلیل آب و هوای معتدل، در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر، پذیرای بیشترین توریست و گردشگر از اقصی نقاط کشور می باشد.این اقامتگاه بوم گردی، خانه ای قدیمی ست که با فراهم کردن تمامی امکانات رفاهی، میزبان مهمانان این روستا می باشد.اقامتگاه بوم گردی مرسد دارای ۱۰ اتاق در اضلاع شمالی و شرقی حیاط، شامل ۲ اتاق ۲۴ متری ۱۰ نفره و ۸ اتاق ۱۲ متری ۵ نفره می باشد.

تمامی اتاق ها کف خواب، دارای سیستم گرمایشی بخاری گازی، کرسی و سیستم سرمایشی کولر آبی بوده و فقط ۳ اتاق دارای سرویس بهداشتی ( فرنگی و حمام) اختصاصی هستند. مهمانان سایر اتاق ها می بایست از دو توالت ایرانی و حمام که بصورت مشترک در محوطه تعبیه شده، استفاده کنند.این خانه بومی با محوطه ای به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع، دارای فضای کافی برای پارک خودروی مهمانان می باشد. اقامت در این بوم گردی همراه با صبحانه رایگان بوده و مسافران می توانند در وعده های ناهار و شام نیز انواع غذاهای سنتی و محلی نظیر کشک و بادمجان، قروتی، آبگوشت، بلغورشیر، کشک زرد و انواع خورشت ها را سفارش دهند. همچنین امکان استفاده از آشپزخانه عمومی جهت گرم کردن غذا و یا دم کردن چای نیز وجود دارد. از خدمات این خانه بومی می توان به راهنمای گردشگری و از برنامه های سرگرم کننده برای مهمانان می توان به رقص و موسیقی محلی اشاره کرد.

از جمله جاذبه های گردشگری نزدیک به اقامتگاه بوم گردی مرسد می توان به قلعه قدمی روستای حسین آباد، مسجد جامع شهر رشتخوار و خانه قدیمی حاجی خان یاور اشاره کرد. دره ییلاقی غرقاب در ۱۲ کیلومتری اقامتگاه، آب انبار روستای اکبرآباد در فاصله ۱۳ کیلومتری، مزار شیخ ابدال، مزار سید قوام الدین روستای نوق در فاصله ۲۵ کیلومتری و سد شهید یعقوبی تربت حیدریه در فاصله تقریبی ۵۵ کیلومتری اقامتگاه نیز سایر جاذبه های نزدیک به این روستا هستند.

پذیرش کودکان کمتر از ۵ سال رایگان و ۵ تا ۱۰ سال نیم بها می باشد.

اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم:
فاصله تا مرکز شهر رشتخوار:۴ کیلومتر ( ۷ دقیقه )
فاصله تا مرکز شهر مشهد:۲۳۷ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه بین المللی مشهد:۲۳۵ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۳۱ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن تربت حیدریه:۶۲ کیلومتر ( ۵۴ دقیقه )
فاصله تا مسجد جامع رشتخوار:۳ کیلومتر ( ۴ دقیقه )
فاصله تا خانه قدیمی حاجی خان یاور:۳.۶ کیلومتر ( ۶ دقیقه )
فاصله تا دره ییلاقی غرقاب:۱۲ کیلومتر ( ۱۵ دقیقه )
فاصله تا آب انبار اکبر آباد:۱۳ کیلومتر ( ۱۵ دقیقه )
فاصله تا مزار شیخ ابدال:۲۴ کیلومتر ( ۲۰ دقیقه )
فاصله تا مزار سید قوام الدین ( روستای نوق ):۲۵ کیلومتر (۲۰ دقیقه )
فاصله تا سد شهید یعقوبی تربت حیدریه:۵۶ کیلومتر ( ۵۳ دقیقه )
فاصله تا آب انبار مرکزی جنگل:۹۵ کیلومتر ( ۱ ساعت )
آدرس: استان خراسان رضوی ، شهر رشتخوار ، روستای حسین آباد

اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار
اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار
اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار
اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار
اقامتگاه بوم گردی مرسد رشتخوار

منبع : یو اسپیس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک