از برملا کردن نیت آمریکایی‌ها در مذاکره تا تجلیل از دفاع مقدس ملت


از برملا کردن نیت آمریکایی‌ها در مذاکره تا تجلیل از دفاع مقدس ملت

استان‌ها - ایرنا - امامان جمعه مراکز استانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با واکاوی سیاست‌های آشفته و راهبرد سردرگم آمریکاییان در قبال ملت ایران به تبیین اهداف مقام‌های کاخ سفید در قبال سیاست مذاکره با ایران پرداختند.

خطیبان جمعه کشور افزودند: مقام‌های امریکا و در راس آنها رییس جمهور این کشور وقتی دیدند که فشار اقتصادی اثر ندارد به فشار دروغ‌گویی روی آورده‌اند و تا می‌تواند دروغ می‌گویند و متهم می‌کنند.
به گفته امامان جمعه کشور، طرح مذاکره آمریکا رویکردی شیطانی به منظور فشار و تحریم بیشتر علیه نظام جمهوری اسلامی است که نباید به آن دلخوش و امیدوار بود.

خطیبان جمعه کشور همچنین در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس جنگ اقتصادی امریکا علیه ملت ایران را مصداق دفاع مقدس دانستند و هدف از تحریم دشمن را مقابله با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه‌ای و جهانی اعلام کردند.

چکیده خطبه‌های نمازجمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

سمنان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آمریکا به مذاکره با ایران با رویکردهای شیطانی ، فشار و تحریم علیه نظام جمهوری اسلامی دلخوش نباشد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر افزود: نقشه آمریکا برای مذاکره، شیطانی است و می خواهند با رویکرد مذاکره ایران را تسلیم کنند.

مشهد:

امام جمعه مشهد گفت: آمریکای نادان و عربستان می خواهند اقدام نظامی یمن در هدف قراردادن تاسیسات نفتی عربستان را به ایران نسبت دهند و سر ایران کلاه بگذارند در صورتی که این ادعا یک اتهام بیش نیست.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع)افزود: یمن، مهم‌ترین پالایشگاه نفت جهان در عربستان را هدف قرار داد که منجر به کاهش روزانه پنج میلیون بشکه نفت عربستان شد به طوری که این کشور مجبور شد برای پاسخگویی به تعهداتش از عراق نفت خریداری کند و آمریکا نیز مجبور شد ذخایر راهبردی نفت خود را که ابزار قدرتش در جهان بود برای تعدیل قیمت نفت باز و روانه بازار کند با این وجود قیمت نفت ۲۰ درصد افزایش یافت.

قزوین:

امام جمعه موقت قزوین گفت: امروز وحشت آمریکا به خاطر وجود جانفشانی و از خودگذشتگی شهدای دفاع مقدس است و کشورهای غربی فهمیده اند که ایران مهد شیرانی است که هرگز سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

حجت لاسلام علی قابل در خطبه های نمازجمعه قزوین افزود: درحالی که انقلاب اسلامی تازه پیروز شده بود، رژیم بعث عراق با کمک ۳۵ کشور به میهن اسلامی حمله کرد و مردم با راهنمایی امام راحل (ره) با وجودی که ارتش منسجم و امنیت لازم در کشور وجود نداشت، هشت سال دفاع کردند.

ارومیه:

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: دفاع مقدس امروز ملت وفادار و همیشه در صحنه ایران اسلامی، تلاش برای مقابله با جنگ اقتصادی و فرهنگی استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: پس از هشت سال دفاع جانانه ملت ایران از تمامیت ارضی در طول سال‌های جنگ تحمیلی، دشمنان ایران اسلامی با جنگ اقتصادی و فرهنگی به مقابله با پیشرفت این کشور اثرگذار منطقه‌ای و جهانی پرداخته‌اند و این جنگ هنوز با شدت در حال انجام است.

زنجان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمریکایی‌ها فراموش کرده اند که ایران الگوی عاشورا دارد و و آخرین شعار امام حسین (ع) مبنی بر نرفتن زیرا بار ذلت را مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان افزود: دولت آمریکا سیاست منسجمی نداشته و به نوعی آشفتگی دچار است و با موضوع مذاکره دنبال تحمیل خواسته های خود بر ملت ایران است.

سنندج:

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه دانش و آگاهی بزرگترین سرمایه کشور است، گفت: جوانان از کسب علم غافل نباشند، چرا که از این طریق زمینه پیشرفت جامعه را فراهم کرده و به رفع مسائل و مشکلات جامعه کمک می‌کنند.

ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دین اسلام ارزش والایی برای علم و دانش قائل شده و خداوند بارها در قرآن بر اهمیت توجه به این موضوع تاکید کرده است.

ایلام:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: حمله انصارالله کشور یمن به تاسیسات نفتی عربستان، سبب سردرگمی آل سعود و متحدانش در جهان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: این اقدام از نشانه‌های قدرت الهی و دفاع از مظلومان و مسلمانان در برابر ضالمان است.

یزد:

امام جمعه موقت یزد گفت: مردم یمن با مقاومت و بمباران پالایشگاه بزرگ آرامکوی عربستان، بینی آمریکا و حامیان او را در منطقه به خاک مذلت مالیدند.

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد افزود: بمباران این مرکز بزرگ نفتی به رغم محافظت‌هایی که از آن می‌شد بار دیگر قدرت مردم یمن در برابر تجاوز عربستان را نشان داد.

تبریز:

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز با اشاره به مواضع اصولی و منطقی ایران در معادلات سیاسی، گفت: راه روشن و شفاف جمهوری اسلامی به هیچ عنوان سردردگمی ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نمازجمعه این هفته تبریز با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون مذاکره با آمریکا، افزود: همان گونه که ایشان فرمودند هیچ مذاکره‌ای درهیچ سطحی بین مسئولان ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد، چون معتقدیم درمان مشکلات کشور به دست خود مردم است و نباید به بیگانه و دولت‌های مختلف امید بست.

خرم آباد:

امام جمعه خرم‌آباد گفت: : برای ما حجت تمام است و هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان ایران و آمریکا شکل نخواهد گرفت.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به اتمام حجت مقام معظم رهبری برای مذاکره آمریکا اظهار داشت: عده ای باید توجه کنند و سیاست آشفته آمریکا را در نظر بگیرند، آمریکایی ها خروج از برجام، تشدید تحریم، تهدید نظامی را انجام داده و اخیرا مذاکره بدون پیش شرط را مطرح می کنند.

بوشهر:

امام جمعه موقت بوشهر گفت: آمریکا هر بار سیاستی و صحبتی می کند که این ناشی از سیاست‌های آشفته آنها و برای سردرگم کردن کشور مقابل است.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: البته جمهوری اسلامی در مقابل سیاست‌های آمریکا سردرگم نمی‌شود و برای انجام مذاکره باید به سراغ کسانی برود که مانند گاو شیرده آنها رفتار می‌کنند.

شهرکرد:

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی به الگوی جهانی تبدیل شده است،گفت: دشمنان از همان ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ به قدرت این نظام پی بردند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد تاکید کرد: دشمنان ایران، حقیقت و عظمت انقلاب را خیلی زود متوجه شدند و وضعیت امروز نظام را از همان ابتدای سل ۱۳۵۷ مشاهده کردند.

زاهدان:

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دوران دفاع مقدس نماد جبهه حق و باطل و جلوه‌ای از واقعه کربلا و عاشورا بود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: مدافعان حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس همچون واقعه کربلا در مقابل سیل عظیم جمعیت با امکانات فراوان قرار داشتند.

اهواز:

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: تنها در سایه استقامت است که می تواند امنیت ما را حفظ کرده و بر دشمنان غلبه کنیم اما برخی افراد باید بدانند فرمول مذاکره باید برای همیشه به زباله دان تاریخ ریخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز گفت: حمله سنگین یمنی ها به دو پالایشگاه عربستان سعودی رسوایی بزرگی را برای کشورهای غربی و به خصوص آمریکا به دنبال داشت و بر اساس گزارش هایی که مخابره شده است، این حمله بسیار غیر منتظره و تاثیرگذار بوده است .

اراک:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: وحدت و انسجام‌ملی رمز مقابله با دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است.

آیت الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک افزود: دشمنان به‌دنبال آسیب زدن به این وحدت هستند و باید هر عاملی که باعث تفرقه ‌افکنی، یاس و ناامیدی است از بین برود.

کرمان:

امام جمعه کرمان گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس از مرزها و جغرافیای ایران اسلامی صادر و تبدیل به جریان قدرتمند مقاومت در برابر استکبار جهانی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه کرمان افزود: جریان قدرتمند مقاومت در برابر استکبار جهانی، در داخل کشور نیز برای تمام اقشار تبدیل به الگو شده است.

بندرعباس:

نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: هدف آمریکا ازتحریم های حداکثری کشاندن ایران به پای میز مذاکره است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بندرعباس با تشریح سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نتیجه مذاکرات زیر فشار از قبل معلوم است.

رشت :

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: ایران هیمنه پوشالی و شاخ غول استکبار جهانی را در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس شکست.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: ۳۱ شهریورماه یادآور حمله ددمنشانه استکبار جهانی است که در آستین صدام درآمدند و به کشور ما حمله کردند و بخش هایی از خاک ما را در آن زمان تصرف کردند.

وی افزود: آنان خیال داشتند که طی یک هفته تهران را نیز تصرف کنند که خداوند دشمنان ایران را کور کرد و ملت ما توانست شاخ غول استکبار جهانی را بشکند البته این جنگ مزیت هایی نیز برای ما داشت چون توانستیم با عملیات های نظامی آشنا شویم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: همچنین ما در دوران جنگ تحمیلی دوستان و دشمنان خود را در دنیا شناختیم و اهداف بلند انقلاب شکوهمند اسلامی در دوران جنگ تحمیلی تداعی یافت و ملت ما توانستند بر دشمنان خود پیروز شوند

اردبیل:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تهمت دولتمردان آمریکا به ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان یک رسوایی بزرگ دیگر برای آمریکاست.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: رادارها بطور دقیق نشان می‌دهند که هواپیماهای بدون سرنشین از کجا برخاسته‌اند و اگر آمریکا بگوید چنین تجهیزاتی ندارم این افتضاح بزرگ برای این کشور است و اگر منظورشان کمک ایران به یمن در این حمله است باز هیچ منطقی آن را نمی‌پذیرد چون یمن به شدت در محاصره قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر این حمله کار ایران بود بطور یقین آمریکا تصویر ماهواره ای آن را پخش می‌کرد، گفت: دنیا فهمید که نسبت دادن این حمله به ایران از سوی آمریکا ادعا و تهمتی بیش نیست.

بجنورد:

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: سخنان رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب است بنابراین، هیچ‌کس با دشمن گفت و گو نمی کند مگر اینکه استکبار توبه کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار داشت: ما ۴۰ سال جانانه دفاع کرده و در مقابل هر ظلم و تجاوزی ایستاده ایم هم اکنون نیز این مهم را انجام می دهیم.

امام جمعه بجنورد به حمله یمن به تاسیسات نفتی عربستان اشاره کرد و گفت: هنوز آنان باور ندارند که این کشور فقیر به آنان ضربه زده است؛ می گویند که از طرف ایران یا جایی دیگر بوده است، اما باید قدرت نظامی یمن را باور کنند.

وی با بیان اینکه یمن هم اکنون روی پا خود ایستاده است اظهار داشت: این کشور مظلوم ضربه بزرگی به عربستان وارد کرد که باید درس عبرتی برای آنان باشد.

یاسوج:

امام جمعه موقت یاسوج گفت: آل سعود در جنگ نظامی علیه کشور یمن و ملت مظلوم این کشور اسلامی با شکست مواجه شده و پس از گذشت حدود پنج سال به هیچ کدام از اهداف شوم خود نرسیده است.

حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی آل سعود از آغاز جنگ نظامی علیه یمن تصرف این کشور اسلامی بود اما به لطف الهی محقق نشد.

وی افزود: تاکنون افزون بر ۱۶ هزار غیرنظامی از جمله حدود ۶ هزار کودک یمنی در جنگ نظامی با عربستان سعودی جان خود را از دست داده اند.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: عربستان سعودی در این جنگ نظامی روسیاه بوده زیرا تاکنون جنایت های ددمنشانه ای را علیه ملت مظلوم یمن مرتکب شده است.

حجت الاسلام موسوی اعظم عنوان کرد: آل سعود خائن به حرمین شریفین و نوکر حلقه به گوش آمریکا بوده و به دستور نظام سلطه به کشور اسلامی یمن حمله نظامی کرد.

قم :

امام‌جمعه قم در خصوص مساله مذاکره با آمریکا گفت: راهبرد دشمنان، فشار حداکثری به ملت ایران است و در رسانه‌ها بدون پرده‌پوشی و بدون اینکه نقاب بر چهره بزنند می‌گویند که می‌خواهیم به ملت و مسئولان ایران فشار حداکثری وارد کنیم.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: دشمنان می‌خواهند مسئولان را پای میز مذاکره بکشانند و خواسته‌های خود را به ملت و مسئولان ما تحمیل کنند و بعد بگویند فشار حداکثری ما به ایران جواب داد.

وی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها هشدار داده‌اند که ما با دولت بدعهد آمریکا مذاکره نمی‌کنیم، به خاطر این است که آمریکایی‌ها اعلام نکنند که فشار حداکثری آن‌ها جواب داده است.

وی افزود: دشمن احساس می‌کند با فشار حداکثری به مسئولان و ملت، می‌تواند ملت را به خیابان‌ها بکشاند و در مقابل نظام و حکومت قرار دهد که به فضل پروردگار، ما به‌عنوان ملت ایران اعلام می‌کنیم کور خوانده‌اید و ملت تا آخر خواهد ایستاد.

کرج :

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره حمله پهپادی انصارالله یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی گفت: امروز ائتلاف آمریکایی - سعودی در مقابل مردم و انصارالله یمن کم آورده است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: یکی از نمونه های بارز تربیت حسینی را امروز در یمن می بینیم که چگونه استکبار را خوار و خفیف کرده اند.

خطیب جمعه کرج بیان داشت: ائتلاف سعوی قرار بود که کار یمن را در چند هفته پس از حمله تمام کند اما امروز در یمن گرفتار شده و کار به جایی رسیده که یمن آنها را تهدید می کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: یمنی ها تحت افکار و تربیت امام حسین(ع) هستند، عربستان در دورانی مطرح می کرد که جنگ را به داخل ایران می کشد اما امروز آتش درونش را فرا گرفته و دیدیم که پهپادهای انصارالله یمن چگونه تاسیسات نفتی را در عمق خاک عربستان منهدم کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!