شهادت طلبی رزمندگان از عوامل پیروزی در صحنه نبرد/تکیه به جوانان و ظرفیت های داخلی راه حل مشکلات


شهادت طلبی رزمندگان  از عوامل پیروزی در صحنه نبرد/تکیه به جوانان و  ظرفیت های داخلی راه حل مشکلات

چراغی شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس را از عوامل پیروزی در صحنه نبرد دانست و گفت: از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، خطرها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم چراغی» ظهر امروز (29 شهریور) در خطبه های نماز جمعه پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری، به توصیف خصوصیات یاران امام حسین (علیه السلام) و درس گرفتن مردم از این ویژگی ها پرداخت.

امام جمعه پاتاوه به تقسیم مردم در هر زمان اشاره و اظهار داشت: مردم یا همراه باطل هستند، یا همراه حق و یا اینکه حق را به زمین می گذارند.

وی یادآور شد: در این زمینه امام علی (علیه السلام) به سعد ابن ابی وقاص فرمودند: «حق را ضایع کردی و باطل را یاری نمودی».

چراغی یاران امام حسین (علیه السلام) را یاریگر حق دانست و ویژگی های آنها را معرفت بالا نسبت به امام و دین، داشتن بصیرت، زمان شناس و موقعیت شناس و دارای شجاعت بی نظیر عنوان کرد.

امام جمعه پاتاوه به روایتی از امام صادق (علیه السلام) در مورد (خصوصیات) عمویش قمر بنی هاشم علیه السلام در خصوص وفاداری و پیمان یاران امام حسین (علیه السلام) اشاره و اضافه کرد: «عموى ما عبّاس، داراى بینشى ژرف و ایمانى راسخ بود؛ همراه با امام حسین علیه السلام جهاد کرد و نیک آزمایش داد و به شهادت رسید». (عمده الطالب،ص356) دانش نامه امیرالمؤمنین : ج1- ص190

وی راه علاج مشکلات کشور را از لسان مقام معظم رهبری تکیه به مردم، جوانان و جدی گرفتن ظرفیت های داخلی معرفی و اظهار داشت: معظم له فرمودند: «طرح مجدد مذاکره از جانب آمریکایی ها تحمیل خواسته های خود و اثبات موفقیت راهبرد فشار برابر ایران است».

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه با تبریک هفته دفاع مقدس، یادآور شد: بی تردید مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد.

چراغی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد، از این رو، مردم غیرتمند ایران در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند .

وی شهادت طلبی رزمندگان در دفاع مقدس را از عوامل پیروزی در صحنه نبرد دانست و تصریح کرد: از عوامل پیروزی آفرین در صحنه نبرد، خطرها را به جان خریدن و به پیشواز مرگ سرخ رفتن است.

خطیب جمعه پاتاوه با بیان اینکه ترس از مرگ و اشتیاق به زنده ماندن، با روح جنگ جویی و رزمندگی ناسازگار است، گفت: یکی از ارزش هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزی های بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان بیاورند، شهادت طلبی است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید