سریعترین درمان سرماخوردگی را از این اکسیر طبیعی بخواهید


سریعترین درمان سرماخوردگی را از این اکسیر طبیعی بخواهید

نوعی شربت خانگی، آنتی بیوتیکی طبیعی است که درد‌های روماتیسم مفصلی و گوارشی را هم درمان می‌کند.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خواص دمنوش آویشن شیرازی اظهار کرد: این دمنوش شامل ترکیبی از گیاهانی مانند آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک و گل ختمی به همراه عسل است که تاثیر چشمگیری روی دستگاه ریوی داشته و موجب رفع سرماخوردگی، سرفه، تنگی نفس، آسم و همچنین رفع گلودرد، عفونت ریه و سینوس‌ها (سینوزیت) می‌شود.

سریعترین درمان سرماخوردگی را از این اکسیر طبیعی بخواهید

او افزود: دمنوش آویشن خاصیت آنتی باکتریال دارد و موجب رفع عفونت‌های بخش‌های دیگر بدن از جمله عفونت معده، مجاری ادراری و عفونت رحمی زنان می‌شود.

عظمایی ادامه داد: خاصیت آرام بخشی دمنوش آویشن، موجب رفع اضطراب و استرس و بروز شادی می‌شود و تاثیر چشمگیری بر رفع درد‌های قاعدگی دارد و از بروز سندروم پیش از قاعدگی (PMS) جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: شربتی که آرامش را به شما باز می‌گرداند

او گفت: دمنوش آویشن دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و از بدن در برابر انواع بیماری‌ها و به ویژه سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ علاوه بر این، تاثیر بسیار چشمگیری در تقویت بینایی و رفع بیخوابی دارد و موجب رفع مسمومیت‌های غذایی هم می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت آویشن موجب تقویت معده و روده می‌شود و در درمان دل درد، دل پیچه و نفخ موثر است؛ برای افرادی که دارای درد‌های روماتیسم مفصلی هستند مفید واقع می‌شود.

سریعترین درمان سرماخوردگی را از این اکسیر طبیعی بخواهید

او درباره موارد منع مصرف شربت آویشن یادآوری کرد: استفاده از این شربت برای زنان باردار ممنوع است؛ افرادی که دچار اختلالات هورمونی و سرطان‌های رحم و تخمدان هستند هم بهتر است قبل از مصرف شربت آویشن با متخصص طب سنتی مشورت کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید