انگلیسی ها در اعتراض به وضعیت اضطراری اقلیمی تظاهرات کردند


انگلیسی ها در اعتراض به وضعیت اضطراری اقلیمی تظاهرات کردند

لندن-ایرنا- ده ها هزار نفر از مردم انگلیس همگام با مردم دیگر کشورهای جهان روز جمعه با شرکت در تظاهرات به وضعیت اضطراری اقلیمی جهان اعتراض کردند.

بیشتر شرکت کنندگان دراین حرکت اعتراضی دانش آموز و دانشجو بودند که با تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌ها دراین راهپیمایی شرکت کردند.

همچنین اعضای گروه‌ها و نهادهای مردمی، اتحادیه‌های کارگری و صنفی و شماری از نمایندگان مجلس در این راهپیمایی گسترده تحت عنوان روز «اعتصاب آب و هوایی» شرکت کردند.

معترضان انگلیسی همچون شهروندان دیگر کشورها شعارهایی همچون "با آینده ما قمار نکنید خواستار تمرکز سیاستمداران به مقابله با تغییرات اقلیمی شدند.

تعدادی از معترضان کلاهی را به شکل زمین ناراحت بر سر کرده و در میان تظاهرکنندگان حرکت کردند. عده‌ای هم به نشان اعتراض کف خیابان دراز کشیده و شعار می دادند.

انگلیسی ها در اعتراض به وضعیت اضطراری اقلیمی تظاهرات کردند

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر که پیشتر طرح شناسایی وضعیت اضطراری آب‌وهوایی را در پارلمان مطرح کرده بود با انتشار توئیتی از حرکت معترضان حمایت کرد و گفت:‌ جوانان انگلیسی و سراسر جهان کار را برای نادیده گرفتن بحران اقلیمی غیرممکن کرده اند.

همچنین رهبران شهرهای لندن، پاریس، نیویورک، لس‌آنجلس و کوپنهاگ با انتشار بیانیه ای مشترک، تغییرات اقلیمی را موضوعی جدی و اضطراری خوانده که بایستی سریعا رسیدگی شود. آنها ادعا کردند که در زمینه کاهش آلودگی های ناشی از سوخت های فسیلی و گازهای کربنی گام‌هایی را برداشته و به تلاش های خود در این زمینه ادامه می دهند.

نویسندگان این بیانیه تصریح کردند: جوانان شهرهای ما به درستی زنگ خطر را به صدا درآورده و حق دارند که برای مقابله با بحران اقلیمی اعتراض کنند. ما هم این فرصت را مغتنم شمرده و اعلام می کنیم که صدای آنها را شنیده ایم و برای انجام اقدامات بیشتر انگیزه پیدا کرده ایم.

سازمان ملل متحد پیش‌تر در گزارشی هشدار داده است که تنها ۱۲ سال برای جلوگیری از فاجعه گرم شدن زمین فرصت باقی‌ مانده است. در این گزارش همچنین نسبت به مواردی مانند بروز خشکسالی و آب شدن یخ‌های دو قطب زمین هشدار داده ‌شده است.

آوریل گذشته، کنشگران محیط زیست انگلیس در قالب گروهی موسوم به قیام علیه انقراض حدود دو هفته حمل و نقل عمومی و رفت و آمد عادی را در لندن مختل کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو