حضرت آیت الله سبحانی: امام حسین شعار مبارزه با ظلم و استکبار است


حضرت آیت الله سبحانی: امام حسین شعار مبارزه با ظلم و استکبار است

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفتند: حسین علیه السلام مخصوص امت شیعه و امت اسلامی نیست بلکه علامت و شعاری علیه کاروان ظلم و استکبار است. به گزارش خبرنگار شفقنا، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار سفیر عراق در ایران با قرائت آیه « واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» ابراز داشتند: این آیه ازعجیب ترین و زیباترین […]

حضرت آیت الله سبحانی: امام حسین شعار مبارزه با ظلم و استکبار است

شفقنا- حضرت آیت الله العظمی سبحانی گفتند: حسین علیه السلام مخصوص امت شیعه و امت اسلامی نیست بلکه علامت و شعاری علیه کاروان ظلم و استکبار است.

به گزارش خبرنگار شفقنا، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار سفیر عراق در ایران با قرائت آیه « واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» ابراز داشتند: این آیه ازعجیب ترین و زیباترین آیات الهی در قرآن کریم است و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ایشان افزودند: انسان در ابتدا فکر می کند که چرا گفته نشده به قرآن کریم یا به اسلام چنگ بزنید؟ گمان می کنم که قرآن کریم کلمه «حبل» را در این آیه برای بیان نکته ای خاص به کار برده است و آن هم این است که امت متفرق و از هم پاشیده مانند فردی است که در چاه افتاده است؛ چنین فردی محکوم به مرگ است اما امکان اینکه برایش موفقیت نوشته شود و نجات یابد وجود دارد و او می تواند با ارسال یک ریسمان به چاه و بالا کشیدنش نجات پیدا کند.

آیت الله سبحانی، ریسمان، وحدت را تنها راه نجات امت اسلامی دانسته و گفتند: امت اسلامی اعم از شیعی و سنی و حتی اهل کتاب برای نجات از بحران ها می بایست با توجه به اشتراکات به ریسمان وحدت چنگ بزنند.

ایشان با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین بیان داشتند: حسین علیه السلام مخصوص امت شیعه و امت اسلامی نیست بلکه علامت و شعاری علیه کاروان ظلم و استکبار است و گویا مردمی که اکنون در برابر ظلم و استکبار می جنگند، مبارزه با ظلم را از امام حسین(ع) الهام می گیرند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟