مواظب نفاق در جامعه باشیم


مواظب نفاق در جامعه باشیم

امام جمعه موقت تهران: خطر نفاق در تاریخ اسلام بیشتر از مشرکین بود و مسلمانان از نفاق صدمه های فراوانی دیده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آیت الله موحدی کرمانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران به بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: دانش آموزان چند ساعت در طول روز در اختیار مدارس هستند و آن‌ها امانت‌های الهی هستند و معلمان باید امانت دار خوبی برای آن‌ها باشند.
آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران افزود: قلب دانش آموزان زمینی آماده برای کشت است و آموزگاران باید بذر خوبی را در نهاد آن‌ها بکارند.

وی تاکید کرد: اگر در قلب کودکان از بچگی نسبت به مسائل دینی تزلزل ایجاد شود آن‌ها را در بزرگسالی دچار مشکل می‌کند و راه را به خطا می‌روند چرا که از ابتدا به مبانی دینی بی تفاوت شده اند.
وی ادامه داد: در قیامت از انسان در دو مورد سوال می‌شود، یک امانتداری و دوم صله رحم، که در هر دو مورد باید پاسخگو باشیم.
وی گفت: باید توجه بیشتری به پرورش کودکان در مدرسه‌ها شود و باید پرورش رشد داده شود تا نوجوانانی تربیت شوند که موجب افتخار اسلام و انقلاب هستند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر جوانان ما خوب تربیت شوند کشور بیمه می‌شود و آمریکا و بالاتر از آن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
آیت الله موحدی کرمانی در ادامه خطبه‌های دوم نماز جمعه به نزدیک شدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: اگر در اسلام دفاع نکنیم نه دین، نه مسجد، نه خانه و کاشانه داریم.
وی افزود: به تعبیر قرآن اگر دفاع نکنیم زمین فاسد می‌شود و دفاع از عفت، دین و کشور بر همه واجب است.
وی ادامه داد: دفاع میدان‌های مختلفی دارد که گاهی جنگ است و گاهی دفاع فرهنگی است و الان در برابر جنگ فرهنگی غرب که در کشور ما ایجاد شده باید به درستی دفاع کنیم.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: یکی از میدان‌های بزرگ دفاع، دفاع اقتصادی است و آمریکا فکر کرده که با فشار اقتصادی می‌تواند مردم ما را از دفاع مایوس کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا با فشار اقتصادی می‌خواهد اراده و همت جوانان ما را بی نتیجه جلوه دهد و آن‌ها را از تلاش و کوشش باز دارد.
وی گفت: آمریکا همچنین با فشار‌های سیاسی درصدد مایوس و نا امید کردن مردم ایران است و ما باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از نکته‌های مهم در دفاع، دشمن شناسی است و اگر ما نتوانیم دشمن را به دلیل ساده لوحی و ساده اندیشی بشناسیم بسیار متضرر خواهیم شد و دشمن به اهداف خود خواهد رسید.
آیت الله موحدی کرمانی خاطر نشان کرد: برخی شعار‌ها خیلی قشنگ است، ولی این شعار را یک دشمن خائن می‌دهد و باید مواظب بود که گول این شعار‌ها را نخوریم.
وی به در پیش رو بودن انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: باید به شعار‌های انتخاباتی توجه ویژه داشته باشیم تا نشناخته به افراد رای ندهیم و اهداف آن‌ها را از این شعار‌ها به خوبی بدانیم.
وی گفت: خطر نفاق در طول تاریخ اسلام و مسلمین همواره بسیار بیشتر از مشرکین بوده است و مسلمانان در طول تاریخ از نفاق صدمه‌های فراوانی دیده اند.

خطبه‌های اول

فراموشی یاد خدا، علت اصلی جنگ با سیدالشهدا(ع) بود

آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران پس از توصیه به رعایت تقوای الهی، به بیان مباحثی در زمینه ریشه یابی واقعه کربلا پرداخت و گفت: در این زمینه بهتر آن است که به فرمایشات خود حضرت سیدالشهدا (ع) مراجعه کنیم تا متوجه شویم که چرا اشرار و دشمنان اهل بیت چنین جنایت و مصیبت بزرگ را مرتکب شدند و با فرزندان پیامبر (ص) چنین رفتاری کردند.
وی افزود: حضرت امام حسین (ع) در لحظات پایانی عمر شریف خود از حضرت زین العابدین (ع) عیادت کردند و حضرت سجاد از سیدالشهدا (ع) درباره اوضاع پرسیدکه امام حسین (ع) فرمودند شیطان بر این‌ها مسلط شد و یاد خدا را از خاطرشان برد، آنان با من جنگیدند و عترت من را کشتند.
خطیب جمعه تهران افزود: شیطان آن‌ها را از یاد خدا باز داشت و یاد خدا از خاطر آن‌ها محو شد.

وی گفت: برادران و خواهران عزیز و گرامی، این یک هشدار است و هر کسی ممکن است گرفتار این بلیه که دشمنان امام حسین (ع) شدند، شود.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: وقتی انسان خدا را فراموش کند هر جنایتی را ممکن است مرتکب شود.
وی گفت: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید "یاد خدا دل را نورانی می‌کند، دل ممکن است تیره و تاریک شود، یاد خدا دل را تمیز و نورانی می‌کند".
امام جمعه موقت تهران افزود: دل و قلب مومن جای خداست و این فرمایش خود خداست.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: وقتی که دل به برکت یاد خدا صیقل زده شد آن وقت این دل خانه خدا می‌شود.

وی افزود: وقتی که دل نورانی شد گوشی که کر شده و سخن حق را نمی‌شنود، به برکت نورانیت قلب شنوا می‌شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند "وقتی که دل نورانی شد، انسان نیمه شب برمی خیزد و خودش نامه عمل خود را باز می‌کند و بر آن نگاه می‌کند و آه می‌کشد و ناله می‌زند و به درگاه خداوند گریه و زاری می‌کند و این ناله‌ها علاج گناه‌ها می‌شود و بدین ترتیب به برکت یاد خدا انسان پاک می‌شود.
آیت الله موحدی کرمانی به همگان توصیه کرد که گاهی هم چنین رفتار کنیم و عملکرد و نامه عمل سال‌های عمر خود را مرور کنیم و ببینیم که چرا انقلابی را که این همه شهید داده است و می‌دهد، جدی نگرفتیم، با خون شهدا بازی کردیم، با بیت المال چه کردیم، آیا همان اندازه که حقوق برداشتیم، برای مردم هم کار کردیم یا نه؟ و آیا می‌دانیم درد مردم چیست؟
خطیب جمعه امروز تهران اضافه کرد: این‌ها را باید هر مسئولی دقت کند و اگر خطا کرده اصلاح کند و برگردد و از خدا طلب بخشش کند و به درگاه خدا ناله و تضرع کند بلکه خدا ببخشد.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: مومنین خیلی به یاد خدا هستند، خیلی باید به یاد خدا بود، یک آن از یاد خدا رفتن، طعمه شیطان شدن را در پی دارد.
وی افزود: در دعا آمده است که خدا یا من را به اندازه یک چشم بر هم زدن به خودم وا نگذار.
خطیب جمعه تهران گفت: از یاد خدا که رفتیم آن وقت دامن آلوده، غارتگری بیت المال شروع می‌شود و آن وقت به یاد مستضعفان و بی گناهان و درماندگان نیستیم.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: شیطان قسم خورده است که از هر طریق ممکن استفاده می‌کنم تا مردم را گمراه کنم.
وی گفت: حال که شیطان از اغوا دست بردار نیست، ما هم باید از یاد خدا دست بردار نباشیم.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: شیطان از طریق غضب و خشم، عقل انسان‌ها را زایل می‌کند و می‌دزدد، بنابر این باید در حال خشم و غضب هیچ کاری نکنیم تا حالمان به حال عادی بازگردد.
آیت الله موحدی کرمانی گفت: شیطان تمام اعمال خوب ما را می‌دزدد و با وادار کردن ما به غیبت دیگران، مقداری از عبادات ما را به فردی که مورد غیبت ما بوده است منتقل می‌کند.
وی افزود: شیطان فرهنگ حجاب، عفاف و غیرت را از مردان و زنان ما می‌گیرد، این کشور، کشور امام حسین (ع) و امام زمان (عج) است و بی بند و باری دشمن امام حسین (ع) است و امام حسین (ع) کشته شد که بی بند و باری رایج نشود.
خطیب جمعه تهران گفت: فکر نکنید که بی عفتی و بی غیرتی مسئله کوچکی است، می‌تواند یک کشور اسلامی را ساقط کند، همان گونه که کشور اسلامی اندلس را ساقط کرد.
آیت الله موحدی کرمانی افزود: با خون شهدا و کشور اسلامی بازی نکنیم و قلوب مردم مسلمان و متدین را جریحه دار نکنیم.
وی گفت: شیطان می‌گوید می‌توانی میلیارد‌ها دلار بدزدی و از کشور فرار کنی، اگر این کار را نکنی بی عرضه هستی، این‌ها وسوسه‌های شیطان است.
در این بخش نمازگزاران این شعار را سر دادند: "مرگ بر غارتگر بیت المال".
خطیب جمعه تهران افزود: امیرالمومنین (ع) در این باره می‌فرمایند "این‌ها آیات خدا را شنیدند و فهمیدند، اما دنیا برایشان جلوه کرد و زیبایی به آن‌ها نشان داد و گمراه شان کرد".
آیت الله موحدی کرمانی گفت: امیدواریم که خداوند رئیس قوه قضائیه را بیش از پیش یاری کند و خدا را شکر که وی خوب موفق است و مچ دزد‌ها را می‌گیرد و یکی یکی آن‌ها را محاکمه و برخورد قاطع می‌کند، ما خدا را به این نعمت شکر می‌کنیم و برای این عزیز هم دعا می‌کنیم و طلب توفیق بیشتر را داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معجزه 3 روغن طبیعی برای رشد مو