محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر


محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر سیاست‌های استکباری آمریکا، انجام مذاکره با آمریکا منوط به توبه کردن و بازگشت به معاهده هسته‌ای، اجرای سیاست‌های برخورد با مفاسد اقتصادی از سوی دستگاه قضا، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ادامه داشتن دفاع تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: علاج همه مشکلات کشور در گرو همت مسئولان و پشتیبانی مردم است و هرگونه دل بستن به بیگانگان خطاست.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر افزود: آمریکا هربار سیاستی و صحبتی می کند که این ناشی از سیاست‌های آشفته آنها و برای سردرگم کردن کشور مقابل است.

وی بیان کرد: البته جمهوری اسلامی در مقابل سیاست‌های آمریکا سردرگم نمی‌شود و برای انجام مذاکره باید به سراغ کسانی برود که مانند گاو شیرده آنها رفتار می‌کنند.

هاشمی گفت: مساله آمریکا با ایران انرژی هسته‌ای و مبارزه با تروریسم نیست بلکه مشکل آنان با جمهوری اسلامی هویتی و ایدئولوژی و حرکت در مسیر انبیای الهی است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای در کنار سایر کشورهای دیگر قرار بگیرد مذاکره انجام ولی در غیر اینصورت هیچ مذاکره‌ای درهیچ شرایط و سطحی بین مسئولان دو کشور نه در نیویورک و نه در هرجای دیگری انجام نمی‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: عزم قاطع دستگاه قضا در برخورد با مفاسد به خصوص مفاسد اقتصادی و تلاش برای ایجاد عدالت و مدیریت جهادی کاری بزرگ و ستودنی است.

دیر

بوشهر- ایرنا- امام جمعه دیر گفت: وزارت نفت باید پاسخگوی حذف این شهرستان از شمول مسئولیت‌های اجتماعی این وزارت‌خانه باشد.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: آلودگی دریا، طی کردن مسافت طولانی برای صید ماهی، افزایش نرخ مسکن و اجاره، گرانی ماهی و میگو، متوقف شدن زمین‌های بخش ساحلی به دلیل حضور شرکت‌های نفتی و پتروشیمی‌ها می‌طلبد مسئولان وزارت نفت شرایط و وضعیت مردم را ببینند و پاسخگوی تصمیم خود باشند.

وی اضافه کرد: در راستای برطرف کردن دغدغه و نگرانی مردم باید شاخص‌های مد نظر مسئولان نفت تغییر کند.

حسینی بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های ملت مسلمان و نیروهای نظامی و انتظامی است.

امام جمعه دیر یادآور شد: مسئولان و خانواده در راستای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش و همکاری کنند.

7207

کنگان

بوشهر – ایرنا – امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: علاج مشکلات کشور تکیه به مردم و ظرفیت‌های داخلی بویژه جوانان است.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: چشم امید بستن به بیگانه و خارج از کشور و نادیده گرفتن توان و ظرفیت داخلی اشتباهی بزرگ است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب انقلاب در خصوص موضوع مذاکره با آمریکا اظهار کرد: مذاکره تا زمانی که آمریکا حرف خود را پس نگیرد، توبه نکند و به تعهدات خود پایبند نباشد شدنی نیست.

محمودی تصریح کرد: براساس سخنان رهبر معظم انقلاب، در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسئولان جمهوری اسلامی و آمریکایی ها نه در نیویورک و نه در غیر آنانجام نمی‌شود.

وی در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب با موکب‌داران عراقی گفت: اگر امام حسین (ع) بدرستی معرفی شود در واقع اسلام و قرآن معرفی شده است.

محمودی افزود: امام حسین (ع) فقط مختص شیعه و سنی نیست و متعلق به همه انسان‌هاست و راهپیمایی اربعین زمینه ساز گسترش معرفت حسینی است.

امام جمعه کنگان ادامه داد: ترویج دفاع مقدس موجب تداوم انقلاب اسلامی و نهادینه شدن فرهنگ جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت طلبی است.

7208

گناوه

گناوه - ایرنا - امام جمعه موقت گناوه گفت: مقاومت ملت ایران همراه با عزت باعث شد در هشت سال دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست متجاوزگران نیافتد.

حجت الاسلام مصطفی آشناگر در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر گناوه افزود: هدف دشمنان از راه انداختن جنگ تحمیلی مقابله با حاکمیت اسلام و آرمان‌های بلند امام راحل برگرفته از مکتب اسلام بود که با روحیه پایمردی مردم نقشه آنان خنثی شد.

وی اضافه کرد: منطق نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع از حق و مقابله با ظلم است.

آشناگر اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز کشور برپایه مقاومت در سایه تبعیت از رهبری در سراسر عالم در حال گسترش است.

امام جمعه موقت گناوه گفت: روحیه مقاومت ملت ایران هم‌اکنون در دیگر کشورها از جمله یمن به ثمر نشسته به‌گونه‌ای که مردم شجاع آن کشور مهمترین تاسیسات نفتی عربستان را درهم می‌شکند.

وی با اشاره به فرارسیدن بازگشایی مدارس افزود: سند بنیادین آموزش و پرورش باید مورد توجه و اهتمام جدی متولیان قرار گیرد.

آشناگر بیان کرد: مدیران و معلمان در کنار علم آموزی توجه به پرورش روح و معنویت دانش آموزان را مدنظر قرار دهند.

وی گفت: برطرف کردن نیاز تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند و محروم در آستانه بازگشایی مدارس ضروری است.

آشناگر افزود: باتوجه به ظرفیت و قابلیت‌های فراوان این شهرستان امیدمی‌رود فرماندار جدید با همکاری دستگاه‌های اجرایی گام‌های بیشتری برای توسعه و پیشرفت این منطقه بردارند.

6164

اهرم

بوشهر- ایرنا- امام جمعه موقت اهرم گفت: امروز باید از دفاع مقدس الگو برداری و با محقق کردن اقتصاد مقاومتی روی پای خود ایستاد.

حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهرم افزود: با الگوگیری از دفاع مقدس باید در برابر استکبار جهانی ایستادگی و همچنین بدانیم که تزلزل در برابر دشمن نشانه عکس دارد.

وی بیان کرد: سیره، راه و روش شهدا باید تبیین شود چرا که امروز جامعه بیش از قبل نیازمند حرکت در مسیر شهدا است.

جمالی یاد آور شد: امروز جامعه به ایثار و گذشت مردم و مسئولان نیاز دارد و این مهم تنها با الگوگیری از خانواده شهدا محقق می‌شود.

وی گفت: امروز مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اشتغال جوانان گذشت و ایثار می‌خواهد و اینکه مسئولان کار خود را محدود به وظایف اداری کنند این نشان از ایثار و گذشت نیست.

جمالی تاکید کرد: باید به ظرفیت‌های دفاع مقدس پرداخته شود و برای تحقق این مهم تالیف کتاب و ایجاد منابعی برای معرفی هرچه بیشتر شهدا به نسل جوان ضروری است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بعضی دانش آموزان کم یا بی بضاعت هستند نیاز است خیران به آنها در راه تحصیل کمک کنند.

۷۲۱۲

برازجان

بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر ضرورت اهتمام جدی معلمان به تربیت نسل جوان مومن، انقلابی، تقویت روحیه عزت و جوانمردی و توجه به ارزش‌های دینی در مدرسه‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام حسن مصلح برضرورت توجه به اقامه نماز در مدرسه‌ها، آشنا کردن دختران با فلسفه و اهمیت حجاب، نظارت بر عملکرد مراکز آموزشی آزاد و خصوصی و استفاده نکردن از معلمان مرد برای مدرسه‌های دخترانه تاکید کرد.

وی برطرف کردن مشکلات مربوط به آب، بیکاری، بیمارستان 17 شهریور، سد دالکی، ساماندهی بازار روز و جمعه بازار، برخورد با پدیده زمین‌خواری، توجه به محله‌های حاشیه شهر، نظارت جدی عملکرد دستگاه‌ها ها حمایت از بخش کشاورزی و باغداری را از مشکلات شهرستان دشتستان و اولویت‌های اصلی فرماندار جدید عنوان کرد.

مصلح با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در هشت سال دفاع مقدس انقلاب خود را به جهان صادر کردیم .

وی یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس جنگ حق بر علیه باطل بود و این مبارزه تمام شدنی نیست.

امام جمعه برازجان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مذاکر گفت: هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی بین مسئولان ایرانی و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد.

7213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها