مدارس خشتی و بخاری نفت‌سوز در سمیرم نداریم


مدارس خشتی و بخاری نفت‌سوز در سمیرم نداریم

اصفهان- ایرنا- از ابتدای شروع سال تحصیلی جدید در مهرماه، هیچ مدرسه‌ای در سمیرم خشت و گلی نیست و بخاری نفت سوز نیز در مدارس استفاده نمی‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سمیرم روز جمعه در جمع نمازگزاران این شهر، اظهارداشت: سال گذشته ۱۵ مدرسه نفت سوز داشتیم که با پیگیریها، کمک خیران و مسوولان همه آنها به سیستم های گرمایشی روزآمد مجهز شد.

به گفته محمد نادری سمیرمی، دو مدرسه خشت و گلی در دو روستای اسد آباد و ضرغام آباد بخش مرکزی در هفته آینده تکمیل می شوند و جشن پایان استفاد از این نوع مدارس و سیستم های فرسوده قدیمی را برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت خیّران مدرسه ساز در سمیرم بیشتر شد و امسال ساخت و ساز ۲۰ مدرسه خیّرساز در هر چهار بخش مرکزی، وردشت، پادنا و پادنای بزرگ آغاز میشود.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم به آسفالت محوطه و حیاط ۱۳ مدرسه این شهرستان در چهار ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: کمک سایر سازمان ها و شهرداری در این رابطه موثر بود.

نادری در پاسخ به سوالهای متعدد نمازگزاران در رابطه به مجتمع چند منظوره رفاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) شهرستان، تصریح کرد: سه عامل و مانع باعث کند شدن روند احداث این مجموعه شده است.

وی همجواری با قبرستان قدیمی شهر،سست بدون خاک و زمین محل احداث و جوشش چشمه ها در سال پربارش جاری را از جمله این عوامل برشمرد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش سمیرم، این مجتمع در سه طبقه و ۷ هزار متر زمین در مرکز شهر ساخته خواهد شد و نیاز است مسوولان استانی و شهرستانی از ردیف های اعتباری ملی و استانی و تملک دارایی ها ما را در ساخت آن یاری کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از دولتهای مختلف بعد از انقلاب اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در طول این سال ها آموزش و پرورش بعنوان رکن اصلی توسعه، تعالی و تربیت جامعه اولویت اول دولتمردان ما نبوده است.

نادری افزود: امروز با وجود ترویج و گستره وسیع فضاهای اجتماعی و مجازی و اینکه تنها ۱۱ درصد از زمان دانش آموزان در اختیار نهاد تعلیم و تربیت سپری می شود، لزوم کار و تلاش فرهنگی و دینی در این عرصه بیشتر محسوس است.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم انتظار از خانواده ها در وقت گذاشتن بیشتر برای فرزندانشان را ضروری دانست و اضافه کرد: ما پنجره نقد را گشوده ایم و آماده شنیدن هر پرسش و نقد و پیشنهادی از حنجره هر عزیزی هستیم.

شهرستان سمیرم دارای ۱۰ هزار دانش‌آموز، یکهزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی و ۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان با ۷۹ هزار جمعیت ثابت شهری و روستایی و نزدیک ۳۰ هزار جمعیت عشایری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

۷۱۴۷/۶۰۲۶/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟