تکیه بر توان داخلی، راه برون رفت مشکلات امروز جامعه است


تکیه بر توان داخلی، راه برون رفت مشکلات امروز جامعه است

افروغی با اشاره به اینکه عدم استقبال از دلار در حال شکل گرفتن است، گفت: علاج غلبه بر مشکلات امروز جامعه، تکیه بر درون است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید محمدیوسف افروغی» ظهر امروز (29 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شهر لیکک به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با موکب داران اشاره کرد و گفت: امام حسین علیه السلام مختص شیعیان نیست و تقابلی از کفر و دین است که در اربعین حسینی اوج می‌گیرد.

امام جمعه لیکک با بیان اینکه مردم با جان و دل عاشقانه در این مسیر گام بر می‌دارند که چنین پدیده‌ای در دنیا بی نظیر است، ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجتماع عظیم اربعین حسینی دال بر تشکیل امتی فراتر از امت اسلامی بوده و با توکل بر خدا این اتفاق در جهان در حال وقوع است که برگزاری مراسم شیر خوارگان حسینی در ۴۰ کشور جهان مهر تأییدی بر این ادعاست.


وی در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز این شهر، گفت: در صورت اتحاد امت اسلامی در قاره‌ های گوناگون، می‌ توان امت واحده اسلامی را با الهام از مکتب عاشورا تشکیل داد و به فرموده ایشان «شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا» دیر یا زود محقق می‌شود.


افروغی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند »مذاکره مجدد یعنی تحمیل خواسته‌های آمریکا به ایران» که با شرایط موجود هیچ وقت با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و دلیل این امر ترفند‌های شیطانی استکبار است که ظهور انقلاب اسلامی حرفی نو در جهان عنوان کرد و در ذات نظام و استکبار این دشمنی وجود دارد.


خطیب جمعه شهر لیکک ادامه داد: به تعبیر قرآن کریم، آنها قطعا شکست خواهند خورد و نظام اسلامی بر تمام مشکلات غالب و پیروز خواهد شد.

وی علاج غلبه بر مشکلات امروز جامعه ایران را تکیه بر توان درونی جامعه دانست و گفت: عدم استقبال از دلار در حال شکل گرفتن است.


افروغی با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ دانشگاهی بود که در این برهه جوانانی آموزش دیدند و با توکل بر خدا و توسل بر امام حسین (علیه السلام) جنگ به گنج تبدیل شد و پیروزی‌ هایی عظیم برای ملت ایران به دست آمد.


امام جمعه لیکک با بیان اینکه اگر جنگ عراق علیه ایران شکل نمی‌گرفت اهداف پلید آمریکا و جهان خواران نمایان نمی شد، ادامه داد: جنگ بهترین فرصت برای حفظ ریشه‌ های نظام اسلامی و صدور انقلاب بود که در ادامه بسیاری از پاره‌های تن اسلام در ادامه به هم پیوند خواهند خورد و زخم‌های تن خسته جهان اسلام التیام می‌ یابند.


وی با اشاره به مقاومت جوانان یمنی، گفت: با حمله پهباد‌های جوانان یمنی عربستان متوجه شد دستی بالاتر از دست آنها وجود دارد و با بمباران شرکت «آرامکو» متوجه شدند که اگر بخواهند با ایران درگیر شوند، از صفحه روزگار محو خواهند شد.


افروغی با بیان اینکه در زیرساخت تمدن سازی آموزش و پرورش از مهم ترین دستگاه هاست، گفت: انتظار می‌ رود در شهرستان جلسات متعددی در زمینه سند تحول آموزش و پرورش به ویژه در قسمت‌های بومی برگزار شود و شورای آموزش و پرورش با دعوت از نخبگان، گامی مهم در جهت کاربردی کم کردن جلسات این شورا بردارد.


خطیب جمعه شهر لیکک عنوان کرد: معلمان پرورشی، مشاوران و دبیران وظایف سنگینی به عهده دارند و باید از این مسئولیت‌ها به نحو احسن استفاده شود تا شاهد تحول عظیمی در سطح پرورش و بعد آموزش باشیم.


وی در فرازی دیگر، ادامه داد: مردم با هر کاروان داری به سفر اربعین نروند و مواظب باشند سرگردان نشوند.


افروغی با تشکر از مجموعه اورژانس ۱۱۵ گفت: وقت تصادف از آن صحنه فیلم نگیریم و مسیر را باید باز گذاشت تا مداوای شخص مصدوم زودتر شروع شود.


امام جمعه لیکک با اشاره به لغو رسمی مراسم چهلم آیت الله «آمیر احمد تقوی»، گفت: امیدواریم با الهام از این ایده خوب، مردم هم مراسم‌ها را خلاصه کنند و به جای این موارد قرآن بخوانند.


وی اظهار داشت: بهترین تفکر، تفکر در مورد حادثه عاشوراست که بهترین جلوه‌ها از طرف اهل بیت و یاران امام حسین (علیه السلام) و بدترین پستی‌ها در این سوی میدان از طرف سپاه کفر در این رویداد مهم نهفته است.


افروغی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، گفت: امیدوارم از فرصت ماه محرم استفاده کنیم، از قیام عاشورا درس بگیریم و با الهام از مکتب عاشورا، رفتار ما در امتداد اهداف و فلسفه عاشورا طی شود.


خطیب جمعه شهر لیکک گفت: همیشه گناه استرس زاست و عمل به دین آرامش ایجاد می کند که آیه شریفه «با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد» نشان از تایید این امر مهم است.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام