12 شتابدهنده در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق ایجاد می‌شود


12 شتابدهنده در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق ایجاد می‌شود

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد 12 شتابدهنده در این حوزه تا پایان سال خبر داد.

سید محمدحسین سجادی نیری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امسال یک تمرکز جدی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر روی ایجاد شتابدهنده‌ها در همه حوزه‌های دانش بنیان از جمله حوزه فناوری‌های نرم و هویت ساز صورت گرفت، این ستاد در شش ماه نخست امسال سه شتابدهنده جدید را در این حوزه حمایت کرده است.

وی بیان کرد: در نظر داریم تا پایان سال تعداد این شتابدهنده‌ها به ۱۲ مورد برسد، در حال حاضر تعدادی در شرف همکاری هستند که اگر منابع آن تامین شود تا پایان سال به مرور کار خود را شروع خواهند کرد.

سجادی نیری افزود: این شتابدهنده‌ها در همه حوزه‌های فناوری نرم و صنایع خلاق اعم از انیمیشن، گیم، محتوای دیجیتال، حوزه تولیدات روستایی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد می‌شود.

شتاب‌دهنده استارتاپ (انگلیسی: Seed accelerator یا Startup accelerator) یا به اختصار شتاب‌دهنده، از ابتدای کار یک استارتاپ یا مراحل پیشرفته تر مانند MVP (Minimum Viable Product) که حداقل محصول قابل ارائه است یا حتی نسخه دموی محصول، آن را تحت پوشش خود درمی‌آورد و برای این کار از میان شرکت‌کنندگان، پس از مدتی کوتاه ایده‌ای برگزیده و به عنوان استارتاپ انتخاب می‌کند.

شتابدهنده یک سازمان منسجم و مشخصی است که در آن افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب کرده و در یک دوره چند ماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

هر تیمی که موفق به اتمام دوره شتابدهی شود، تبدیل به شرکتی نوپا می‌شود که شتابدهنده به ازای خدمات ارائه شده، درصدی از سهام آن شرکت نوپا را از آن خود می‌کند. بر این اساس شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب و کارهای نوپا و سرمایه‌گذاران جسور هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک