امام جمعه زنجان: ایران تسلیم خواسته‌های آمریکا نمی‌شود


امام جمعه زنجان: ایران تسلیم خواسته‌های آمریکا نمی‌شود

زنجان – ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آمریکایی‌ها فراموش کرده اند که ایران الگوی عاشورا دارد و و آخرین شعار امام حسین (ع) مبنی بر نرفتن زیر بار ذلت را مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: آمریکا به تازگی ۲ مساله در برابر ایران اعلام کرده اند بطوری که یک روز بیانیه، واسطه و شماره تلفن می دهد که بدون پیش شرط آماده مذاکره هستند و در واقع اهدافی را دنبال می کنند.

وی اظهار داشت: دولت آمریکا سیاست های منسجمی نداشته و به نوعی آشفتگی دارد که این اقدامات را برای فریب دادن انجام می دهند و این کشور تا کنون نشان داده با موضوع مذاکره به دنبال تحمیل خواسته های خود بر ملت ایران است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: این در حالی است که پیش از این، کشورمان با کشورهای طرف مذاکره را انجام داد اما امریکا از این معاهده خارج شد و اعلام کرد که فریب خورده است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط مقام معظم رهبری تذکرات جدی دادند و بارها اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که این کشور با مطرح کردن مذاکره به دنبال تحمیل خواسته ها و دستیابی به اهداف مد نظر خود است و پیش از این آمریکایی ها نشان دادند اهل مذاکره نبوده و به تعهدات بین المللی پایبند نیستند.

حجت الاسلام خاتمی افزود: دومین مساله ای که امریکا دنیال می کند این است که بگویند در صورت حضور ایران برای مذاکره ۴۰ سال ایستادگی و مقاومت کردند که فشارهای حداکثری در نهایت به این مهم منجر و تسلیم شدند.

وی اظهار داشت: امریکایی ها با دعوت ایران به پای مذاکره می خواهند بگویند که در مدت ۴۰ سال فشارهای از قبیل تحریم، توطئه، جنگ نظامی فرهنگی و انواع توطئه های بر این کشور رانجام گرفت و در نهایت کوتاه امدند.

امام جمعه زنجان، با اشاره به فرامین اخیر رهبری نیز گفت: ایشان به مهم تاکید کردند که مسئولان کشور یکصدا اعلام کردند که با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و نه مذاکره ۲ و چند جانبه انجام نخواهد گرفت.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره ۳۰ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: این جنگ با هجوم وحشیانه حزب بعث عراق با سرکردگی صدام و حمایت ابر قدرت های زمان شرق و غرب، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتجع بر کشورمان آغاز شد.

وی اظهار داشت: در این جنگ کشورمان در یکطرف و در طرف دیگرتمامی کشورها با تحریک آمریکا، حضور شوروی سابق و ۴۷ دولت بصور رسمی جنگ هشت ساله را قم زدند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: همه کشورهای به رژیم بعثی عراق کمک کردند و این مهم زمانی به وقوع پیوست که انقلاب به تازگی به پیروزی رسیده بود و برنامه ریز ی دشمن بر نابودی انقلاب اسلامی بود.

حجت ااسلام خاتمی افزود: هدف دشمنان تجزیه کشور به چهار منطقه بود که رنگ مذهبی و اعتقادی، ایستادگی مردم و رهبری مدبرانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مانع اجرای این طرح شد.

وی یادآوری کرد: دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند محسوب می شود که نباید فراموش شود و به نسل های بعدی باید منتقل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اول مهر روز با بازگشایی مدارس گفت: چندین هزار دانش آموز میلیون ها دانشجو برای تحصیل در محیط های آموزشی حضور می یابند که آنان به عنوان امانتداران نسل بوده و نقش خانواده ها و آموزش و پرورش در حوزه تربیتی بسیار پررنگ تر باشد.

وی اضافه کرد: سند تحول بنادین اموزش و پرورش مورد عنایت رهبری است و برای اجرایی کردن برنامه مفصلی در قالب کتاب تنظیم شده که باید مورد توجه قرا گیرد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: سند بنیادین مطالعه، انتخاب و محصول تجربیات اندیشه و دانشمندان دلسوز است و اگر به در ستی اجرا نشود، نتیجه ای ندارد.

وی تاکید کرد: این سند تحول افراد متولی حوزه نظام اموزشی مطالعه، تحلیل و حتی توجیه شوند سپس برای پیاده کردن آن گام جدی تری برداشته شود که نقش رسانه های گروهی ویژه برای تبیین این مهم برای عموم مردم ضروری است.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج