راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از محبت یک ملت حول محور امام حسین(ع) است


راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از محبت یک ملت حول محور امام حسین(ع) است

قم – ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی اربعین حسینی جلوه‌ای زیبا و غیرقابل‌توصیف از کرامت، محبت و همدلی یک امت حول محور ولایت امام معصوم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری روز جمعه در دومین روز از گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین و چهارمین همایش هیات های فعال در عرصه اربعین در شبستان مسجد جمکران اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یکی از تاثیرگذارترین اجتماع‌ها برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی بیان داشت: در تمدن اسلامی شکل‌گیری جامعه بر اساس امام است، و امامان از ارکان اصلی شهرها و اجتماع‌های انسانی می‌باشند و اگر شهری ساخته می‌شود محور آن امام می‌باشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: قرآن کریم حضرت ابراهیم (ع) را امام نامیده تا بر مبنای امامت و ولایت و همچنین اقامه نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر امت سازی شود.

میرباقری بیان کرد: مناسک حج نیز برای این است که امت الهی ایجاد، و دل‌های مردم به سمت امام متمایل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سرزمینی که امام سازنده آن می‌باشد، از امنیت بالایی برخوردار است، و هر کس وارد آن شود، در برابر وسوسه‌ها و تهدیدهای شیطانی و نفسانی ایمن خواهد بود.

میرباقری همچنین راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین را محلی برای برقراری ارتباط بین آحاد امت اسلامی دانست و افزود: جامعه‌ای که محوریت آن را امام تشکیل می‌دهد، جامعه کریمان است، ازاین‌رو در آن جز کرامت، محبت و اخلاق چیز دیگری مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: به همین علت زائران اربعین باوجودی که در کشور به‌ظاهر ناامنی مانند عراق حضور پیدا می‌کنند، هیچ‌گونه احساس خطری ندارند.

وی با اشاره به وجه تمایز جامعه شکل‌گرفته بر اساس محبت یک ملت حول محور امام با یک جامعه غربی خاطرنشان کرد: مبنای جوامع غربی سوداگری و منفعت‌طلبی است و به این دلیل کسی احساس امنیت نمی‌کند، و همه افراد برای هم تهدید محسوب می‌شوند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی همچنین با اشاره به موضوع توریسم و گردشگری که در فرهنگ غرب رایج و مرسوم است، اذعان داشت: راهپیمایی اربعین که نوعی حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است، مقابل فرهنگ یادشده قرار دارد.

دومین گردهمایی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که از صبح پنجشنبه باهدف ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه اربعین و فعالان این عرصه و همچنین پیگیری اهداف مشترک و همسو جهت فرهنگ‌سازی اربعین آغازشده عصر امروز با برپایی نمایشگاه جامع نیازمندی‌های اربعین در صحن امام هادی (ع) مسجد جمکران پایان می‌یابد.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی