مقاومت درس بزرگ دوران دفاع‌ مقدس است


مقاومت درس بزرگ دوران دفاع‌ مقدس است

اراک - ایرنا - امامان جمعه استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ها، مقاومت را مهمترین پیام و درس دوران دفاع‌ مقدس دانستند.

به گزارش ایرنا، امام جمعه خمین گفت: تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهان پیام باارزش دوران دفاع‌ مقدس است.

حجت الاسلام سید« علی حسینی‌پور» افزود: هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه‌ غنی از درس‌های عبرت‌آموز برای نسل‌ آینده ساز کشور است.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی به ویژه استکبار جهانی در حیات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی از ابزارهای مختلف برای آسیب رسانی به کشور استفاده کردند اما ایستادگی ملت ایران توطئه‌های آنان را بی‌اثر کرده است.
خطیب جمعه خمین اظهار داشت: آمریکا پس از مذاکرات هسته‌ای به‌دنبال فرصتی برای ضربه‌زدن به ایران اسلامی است اما ملت ایران با روحیه مقاومت هم‌چنان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کند.

حجت الاسلام حسینی‌پور گفت: به برکت خون پاک شهیدان ایران اسلامی امروز به قدرت نظامی برتر در منطقه تبدیل شده و مقاومت اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی تصریح کرد: امام راحل تفکر مقاومت اسلامی و آزادی‌خواهی را احیا کرد و امروز بسیاری از مردم تحت ستم از انقلاب امام راحل درس‌های زیادی را آموخته‌اند.
خطیب جمعه خمین یادآور شد: اجلاسیه نقش امام راحل در دفاع مقدس وکنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی به مدت ۲ روز در خمین برگزار می شود و انتظار است که با حضور پرشور نهایت استفاده از برنامه ها مهیا شود.
حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به آغاز سال تحصیلی مراکز آموزشی افزود: اجرای درست سند تحول نظام آموزش و پرورش از مهمترین وظایف نهاد تعلیم و تربیت است.
وی خاطرنشان کرد: هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکل مالی از ادامه تحصیل باز بماند و کمک به این دانش‌آموزان وظیفه آحاد مردم است.

دفاع مقدس سرمایه ارزشمند فرهنگی کشور است

امام جمعه شهرستان آشتیان گفت: دفاع مقدس گنج بزرگ از دستمایه‌های اخلاقی، انسانی و معنوی است و این سرمایه ارزشمند فرهنگی باید به درستی شناسانده شود.

حجت الاسلام «غلامرضا نیشابوری» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آشتیان افزود: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای معرفی رشادت‌های دلیرمردان این مرز و بوم است و میزبانی استان برای اجلاسیه نقش امام راحل در دفاع مقدس و کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی رخدادی مهم در این ایام است.

وی اظهار داشت: حفظ انسجام و وحدت در تمامی امور دشمنان را ناامید و اهداف ایران اسلامی را به پیش می‌برد.

امام جمعه آشتیان با اشاره به اهمیت اربعین حسینی اظهار داشت: راهپیمایی اربعین باید باشکوهتر از سال‌های قبل برگزار شود چرا که ملت ایران درس‌آموخته مکتب عاشورایی هستند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه شهری استان مرکزی برگزار می‌شود.

۹۹۳۰/۶۰۱۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ omîd resûlpûr saqî derwêşan ساقی درویشان امید رسول پور