تمهیدات خدماتی راهداری البرز برای زائران اربعین


تمهیدات خدماتی راهداری البرز برای زائران اربعین

کرج - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز اعلام کرد که برای جابه جایی زائران اربعین حسینی این استان 295 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.

مهرداد جهانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : امسال عملیات جابه جایی زائران اربعین حسینی کشور از ۱۷ مهرماه آغاز و تا سوم آبان ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل در تخلیه مرزهای کشور در بازگشت زائرین حسینی از کربلای معلی سه شهر کرمانشاه ، همدان و اندیمشک به عنوان شهرهای هاب که در واقع مراکز اصلی توزیع و بازگشت زائرین به شهرها و مبادی اولیه زائرین می باشد در نظر گرفته شده است.

جهانی افزود: زائرین استان البرز در زمان بازگشت ، حدفاصل مرزهای مهران و خسروی تا شهرهای پسکرانه(هاب)را از طریق سرویس های خطی(شاتل) طی می نمایند و در شهر پسکرانه مرتبط با استان خود، با ناوگان اتوبوسی یا سایر روش های حمل و نقل ریلی یا هوایی به مبادی اولیه باز می گردند.

وی بیان داشت : در همین رابطه ۲۹۵ دستگاه اتوبوس در استان البرز طی ۶ روز اجرای طرح از۲۴ لغایت ۲۹ مهرماه از کرج به شهر کرمانشاه برای بازگرداندن زائرین استان البرز اعزام می شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه با این برنامه ریزی پایانه های مرزی سریع تر تخلیه می شود و سعی شده تا کمبود ماشین برای برگشت وجود نداشته باشد، گفت:مسافران برای رفتن به این سفر به مرور از کشور خارج می شوند ولی در زمان بازگشت افراد زیادی در یک بازه زمانی کوتاه قصد بازگشت به کشور و شهرهای خود را دارند که این امر ضرورت برنامه ریزی منسجم تر برای بازگشت مسافران را می طلبید .

بر اساس برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، پایانه های مرزی سریع تر تخلیه و افراد راحت تر به مقاصد خود بازخواهند گشت.

وی خاطر نشان کرد: تیم های اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در دوره طرح بازگشت زائرین در شهرهای کرمانشاه و همچنین پایانه شهید کلانتری کرج برای هماهنگی و تامین ناوگان مورد نیاز بازگشت زائرین استان البرز مستقر خواهند بود.

امسال زائرین استان های البرز، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، گیلان، اردبیل، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی از طریق شهر هاب کرمانشاه به شهرهای و مبادی اولیه خود عزیمت می نمایند.

امسال حدود ۴۰ هزار نفر از استان البرز به سفر معنوی اربعین حسینی عزیمت می کنند.

۷۴۱۰/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!