سبک‌سازی ساختمان نیازمند فرهنگ‌سازی است


سبک‌سازی ساختمان نیازمند فرهنگ‌سازی است

مدیر بازرگانی یک شرکت ساختمانی گفت: به دنبال زلزله های اخیر در کشور مهندسان به دنبال مقاوم سازی و سبک سازی ساختمان ها هستند، البته این گونه ساخت و سازها نیازمند تبلیغات و فرهنگ سازی است.

احسان علی بیگ در حاشیه نمایشگاه پوشش های ساختمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به همزمانی برپایی این نمایشگاه با نمایشگاه رونق تولید، اظهار کرد: صنعت و ساختمان دو بحث اساسی در کشور هستند که می توانند منجر به درآمدزایی و رونق کسب و کار شوند.

وی با بیان اینکه بازگشت رونق به ساختمان موجب رونق صنعت می شود، افزود: صنعت ساختمان سبب ایجاد و فعال شدن بیش از سه هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم می شود و اگر این صنعت رونق گیرد، اقتصاد کشور و حتی صنعت گردشگری نیز شکوفا خواهد شد.

مدیر بازرگانی شرکت ساختمانی سبز بتن آرتا در خصوص شعار «رونق تولید داخلی» و تاثیر آن بر صنعت ساختمان به خصوص در بخش پوشش های ساختمانی، گفت: پیام و شعار مقام معظم رهبری بر رونق تولید داخلی در بحث صنعت بسیار تاثیرگذار بوده است و یکسری کمک ها و مزایایی برای تحقق این شعار از سوی دولت تخصیص یافت، اما تولیدکنندگان امروز نیازمند کمک های بیشتری هستند تا بتوانند در واردات و صادرات و همچنین حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی فعال تر عمل کنند و در این فضا رونق تولید به نتیجه خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به رونق تولید زیاد سخت نیست، تصریح کرد: تحقق شعار رونق تولید باید دو سویه باشد. از یک سو دولت باید کمک کند، از سوی دیگر تولیدکنندگان به صورت پویا وارد عرصه شوند.

علی بیک افزود: به عنوان مثال شرکت سبز بتن آرتا با همکاری گروه فنی و مهندسی برف باران، برای تحقق شعار امسال و رونق تولیدات خود، اقدام به جذب سرمایه گذار و گرفتن طرح های جدید در حوزه ساختمان کرده است و با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نبود نقدینگی برای خروج از رکود بیشتر به صورت همکاری و تهاتر اقدام به اجرای پروژه های ساختمانی به خصوص با بخش دولتی کرده است. با اتخاذ این سیاست حدود 30 درصد از رکود خارج شده ایم، البته همچنان با حدود 50 یا 60 درصد ظرفیت تولید خود کار می کنیم

وی با بیان اینکه این شرکت در بحث پوشش های ساختمانی، عایق، رنگ و ملات های مقاوم و سبک سازی ساختمان و مقاوم برابر زلزله تولید دارد، گفت: به دنبال زلزله های اخیر در کشور مهندسان به دنبال مقاوم سازی و سبک سازی ساختمان ها هستند، البته این گونه ساخت و سازها نیازمند تبلیغات و فرهنگ سازی است.

مدیر بازرگانی شرکت سبز بتن آرتا با اعتقاد بر اینکه توسعه ساختمان های سبک نیازمند فرهنگسازی است، گفت: واحد علمی و تحقیقاتی این شرکت در تعامل با دانشگاه صنعتی شریف و همچنین شرکت های دانش بنیان تقریبا هر سه ماه یک بار محصول جدیدی را در حوزه ساختمان و پوشش های ساختمانی و مقاوم سازی ساختمان روانه بازار می کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان