کمبود نیروی آموزشی در مدارس ملایر جبران شد


کمبود نیروی آموزشی در مدارس ملایر جبران شد

همدان_ ایرنا_ مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: با توجه به بررسی و تایید پرونده نیروهای حق التدریس، نهضت و پیش دبستانی، کمبود نیرو در مدارس این شهرستان جبران شده و همزمان با شروع کلاس‌های درس در اول مهر هیچ کلاسی در ملایر بدون معلم نیست.

هادی سلگی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: ۳۷ هزار و ۳۶۹ دانش‌آموز در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می کنند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۱۱۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی اول تا ششم، هشت هزار و ۷۶۸ دانش آموز در دوره متوسطه اول و هفت هزار و ۲۲۸ دانش آموز در دوره متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند.

سلگی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز غیر از مناطق آموزشی سامن و جوکار است ادامه داد: افزون بر این ۶۰ دانش آموز نیز در مدارس استثنایی ملایر امسال تحصیل خود را آغاز می کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: یکهزار و ۲۷۰ کلاس درس در مدارس دولتی و ۲۶۵ کلاس درس در مدارس غیر دولتی ساماندهی شده است.

سلگی با اشاره به فعالیت ۲۲۹ مدرسه دولتی و ۸۹ مدرسه غیر دولتی در ملایر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید کسری نیرو نداریم.

وی افزود: ساماندهی نیروها در مدارس ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

سلگی با بیان اینکه برنامه ها و اهداف ما بر اساس اجرای سند تحول بنیادین طراحی شده است افزود: با توحه به برش استانی در این سند، برش شهرستانی نیز تعیین و بر اساس آن برنامه های عملیاتی را برای سال تحصیلی جدید تدوین کردیم.

وی با اشاره به ارائه سند تحول بنیادین به مدیران مدارس این شهرستان گفت: رسیدن به اهداف بلند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جز با حمایت و همراهی اولیاء و والدین دانش آموزان، دستگاه های اجرایی و کل جامعه میسر نمی شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر از والدین دانش آموزان درخواست کرد: پیگیر امور تربیتی فرزندان خود در مدارس باشید و از این طریق به ما در بهبود کیفیت آموزش و تربیت کمک کنید.

سلگی همچنین مدرسه، خانواده و مسجد را سه راس مهم آموزش و پرورش عنوان و بیان کرد: چنانچه این سه اصل مهم در کنار هم باشند، نسلی خواهیم داشت که معضلاتش کمتر و پیشرفت جامعه و کشور محقق می شود.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها