پلدختر در معرض سیل جدید/ ساخت دیوار ساحلی تسریع شود


پلدختر در معرض سیل جدید/ ساخت دیوار ساحلی تسریع شود

شهردار پلدختر با بیان اینکه دیوار ساحلی این شهر در محدوده پل هفتم تیر بازسازی‌ نشده گفت: عملیات اجرایی بازسازی دیوار ساحلی متناسب با نیاز شهر نیست و روند بازسازی این سازه کند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صمد چراغی‌پور اظهار داشت: کانال گلستان هزار و 100متر طول دارد که بخشی از آن به‌صورت بتن درجا و بخشی هم دال پیش‌ساخته‌ ‌بود که بر اثر سیلاب به‌طور کامل از گل‌ولای مسدود شد.

وی با بیان اینکه کانال گلستان جمع‌کننده آب‌های سطحی و معابر سطح شهر پلدختر بود و پاشنه آشیل این شهر هم حساب می‌شود، افزود: اگر این کانال لایروبی و باز نشده‌بود در هر بارندگی دچار آب‌گرفتگی در نقاط مختلف شهر می‌شدیم.

شهردار پلدختر عنوان کرد: لایروبی کانال گلستان به‌کمک بنیاد مسکن استان اصفهان انجام شد و برای آن هم دال‌های پیش‌ساخته گذاشتیم که اگر نیاز شد بتوانیم آسان‌تر آن‌ها را برداریم و اشتباه گذشته را تکرار نکردیم.

وی با بیان اینکه مشکل کانال گلستان و همه کانال‌های سطح شهر پلدختر حل‌شده، بیان کرد: همه پاکسازی‌هایی انجام‌گرفته و آلودگی‌هایی که در سطح شهر وجود دارد به‌سبب این بوده که این شهر هنوز سیل‌زده است، مردم در حال ساخت‌وساز هستند و زیرساخت‌های شهری هم در حال بازسازی‌ست.

چراغی‌پور با اشاره به اینکه با بیان اینکه در حاشیه رودخانه گل‌ولای ناشی از سیل وجود دارد که بر اثر باد ایجاد گردوخاک را به‌همراه دارد، گفت: شهرداری پلدختر همه توان خود را برای شست‌وشوی خیابان‌های اصلی گذاشته و تاکنون 2.5 میلیارد تومان اعتباراز منابع داخلی خود برای بازسازی ساختمان شهرداری و زیرساخت‌های شهری هزینه‌کرده‌است، بازسازی بلوار خیابان هفت تیرو پیاده‌روها نیز در حال بازسازی‌ست.

شهردار پلدختر خاطرنشان کرد: دولت 33میلیارد تومان اعتباری یا اوراق از محل اعتبارات ستاد بحران به شهرداری پلدختر داده که در قالب پروژه مصوب کردیم و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

چراغی‌پور با بیان اینکه در هفته آینده بازگشایی پاکت‌های این مناقصه را داریم، اظهار داشت: در مهرماه عقد قراردارد و شروع عملیات اجرایی زیرساخت‌ها از جمله پارک‌ها، بهسازی جداول، معابر و جمع‌آوری آب‌های سطحی را انجام خواهیم داد؛ هم‌چنین در یک بازه زمانی یک ساله برای همیشه مشکل کانال‌ها و جمع‌آوری آبهای سطحی شهر پلدختر حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن دستگاه اجرایی احداث دیوار ساحلی و شهرداری فقط بهره‌بردار است، افزود: عملیات اجرایی بازسازی دیوار ساحلی متناسب با نیاز شهر نیست و روند بازسازی آن کند است.

شهردار پلدختر عنوان کرد: هنوز حدفاصل دو پل شهدای دولت وهفت تیر دیوار با توجه به شروع فصل بارش‌ها زده‌نشده و از پل شهدای دولت تا خروج از منطقه سازمانی‌ها هیچ دیواری وجود ندارد که انتظار داریم بنیاد مسکن اقدامات خود را بیش‌تر کند.

وی بیان کرد: ارتش هنوز پل هفت تیر را جمع‌آوری نکرده که تا جمع‌آوری نشود دیواره ساحلی در آن نقطه زده نمی‌شود که پاشنه آشیل شهر هم در همان منطقه است که آب وارد شهر می‌شود، اگر سیلی کمتر از سیل قبلی هم تجربه کنیم ممکن است آب وارد شهر شود.

چراغی‌پور با بیان اینکه انتظار داریم ارتش سریع‌تر پل هفت تیر را جمع‌آوری و بنیاد مسکن کار ساخت دیوار ساحلی را در محل پل هفتم تیر آغاز کند، اظهار داشت: از ورودی شهر تا پل هفت تیر هم نقاط حادثه‌خیزی وجود دارد که بنیاد مسکن در حال ساخت است و امیدواریم تا قبل از بارندگی‌ها کار بازسازی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ما خیابان هفت تیر و منطقه سازمانی‌‌هاست که هنوز دیواره آن تکمیل ‌نشده‌است، افزود: دیواره ساحلی حیات و ممات این شهر است که تقاضا می‌کنیم هر کسی مشکلی دارد از لحاظ حقوقی پیگیری کند تا برای ساخت دیوار مشکل ایجاد نکنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟