مهراب کوه نورآباد


مهراب کوه نورآباد

مهراب کوه کوهی با ارتفاع 2400 متر در 54 کیلومتری شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع گردیده‌است. که طبیعت زیبای آن از زبردستی نقاش ازل خبر می دهد. مهراب کوه در حوزه جغرافیایی شهرستان دلفان واقع شده و عظمت و تصویر زیبای آن در ادبیات و فرهنگ عامه مردم منطقه نمایان است به گونه ای […] نوشته مهراب کوه نورآباد اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

مهراب کوه کوهی با ارتفاع ۲۴۰۰ متر در ۵۴ کیلومتری شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان واقع گردیده‌است. که طبیعت زیبای آن از زبردستی نقاش ازل خبر می دهد. مهراب کوه در حوزه جغرافیایی شهرستان دلفان واقع شده و عظمت و تصویر زیبای آن در ادبیات و فرهنگ عامه مردم منطقه نمایان است به گونه ای که آنان از مهراب کوه سترگ به عنوان یک کوه پر از رمز و راز و افسانه ای یاد می کنند. کوه شکفت انگیز مهراب کوه به همراه آبشارسوله و امامزاده پیرمحمد و تنگه گاوشمار که در میربگ جنوبی واقع شده اند می تواند این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری لرستان تبدیل کند.
شهرستان دِلفان را شهر مفرغ نیز می‌گویند. یکی از شهرستان‌های استان لرستان است و مرکز آن شهر نورآباد می‌باشد که در میان رشته کوه‌های زاگرس و در گوشه شمال غربی استان لرستان، هم‌مرز با استان‌های همدان، کرمانشاه و ایلام واقع شده‌است. این شهرستان از شمال شرق و شمال به شهرستان نهاوند، از شمال به صحنه، از شمال غرب به هرسین، از غرب به کرمانشاه و ایلام، از جنوب غرب و جنوب به کوهدشت و دوره چگنی و از جنوب شرق و شرق به شهرستان سلسله محدود می‌شود. نورآباد شهری است در شرق شهرستان واقع شده‌است که در سال ۱۳۶۴ خورشیدی از بخشداری به فرمانداری تغییر وضعیت داد. دلفان به معنای دلنشان و دلنشین است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید