موکب بازرگان برای استقبال از زائران کربلا راه‌اندازی شد


موکب بازرگان برای استقبال از زائران کربلا راه‌اندازی شد

ارومیه - ایرنا - فرماندار ماکو گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود بیش از 2 هزار زائر خارجی جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی و ورود آنان از طریق مرز بازرگان، موکب هیات‌های بازرگان و شهید باکری در این مرز راه‌اندازی شد.

حسین عباسی روز جمعه در دومین جلسه ستاد اربعین شهرستان ماکو بیان کرد: استقبال از زائران خارجی عتبات عالیات در مرز زمینی بازرگان باید به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: امسال نیز پیش بینی می شود حدود ۲ هزار نفر از زائران غیر ایرانی از طریق مرز بازرگان جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین سرور و سالار شهیدان به کشور وارد و از طریق مرز خسروی خارج شوند.

فرماندار ماکو با بیان اینکه به منظور استقبال از زائران، موکب شهید باکری و همچنین موکب هیات عزاداری شهر بازرگان در مرز مستقر شده است، اظهار کرد: سال گذشته زائران از کشور ترکیه و هم چنین از شهرهای ایغدیر، کارس، استانبول و توزلوجا با هماهنگی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی از طریق مرز بازرگان وارد کشورمان شده بودند.

وی گفت: امسال نیز با ورود به ایران مسیر استان های آذربایجان غربی، شرقی، همدان را پیموده و همچنین از طریق مرز شلمچه وارد کشور عراق می شوند.

سال گذشته از طریق این مرز بیش از یکهزار زائر وارد منطقه آزاد ماکو شده و پس از طی مسیر استان های آذربایجان غربی و کردستان از مرز مهران به کشور عراق وارد شدند.

مرز بازرگان که در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو (در آذربایجان غربی) قرار دارد، در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

آذربایجان غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان و چندین پایانه مرزی است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر