نحوه صحیح نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی


یکی از رایج ترین مشکلاتی که بیشتر زنان خانه دارند نگهداری رب خانگی و جلوگیری از کپک زدن سریع رب است که البته راه حل های مفیدی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد. کافیست تا پایان مطلب همراه ما باشید.   اصول مهم در نگهداری رب خانگی همانگونه که می دانید رب از اصلی ترین چاشنی های غذاهای ایرانی است که البته پرمصرف تربن است، یکی از اصلی ترین دلایلی که...

یکی از رایج ترین مشکلاتی که بیشتر زنان خانه دارند نگهداری رب خانگی و جلوگیری از کپک زدن سریع رب است که البته راه حل های مفیدی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد. کافیست تا پایان مطلب همراه ما باشید.

نحوه صحیح نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی

اصول مهم در نگهداری رب خانگی

همانگونه که می دانید رب از اصلی ترین چاشنی های غذاهای ایرانی است که البته پرمصرف تربن است، یکی از اصلی ترین دلایلی که منجر به فاسد شدن رب می شود دما است، رب گوجه در هوای گرم به سرعت تخریب می شود. ما برای رفع این مشکل راه حل های ارائه می دهیم که قطعا به شما کمک زیادی در این زمینه خواهد کرد.

نحوه صحیح نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی
نحوه صحیح نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی

نگهداری رب خانگی در فریزر

یکی از بهترین روش های نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی فریز کردن آن است، این کار از فاسد شدن و کپک زدن زود هنگام رب جلوگیری می کند، شما با استفاده از این روش می توانید خیلی ساده حداقل برای ۶ ماه یا بیشتر آن را نگه داری کنید.

برای انجام این کار باید از یک کیسه نائیلونی زیپ کیپ تمیز استفاده کنید سپس در داخل هر کیسه مقداری رب بریزید و آن را به خوبی پهن کنید، رب را تا حدی پهن کنید که ضخامت آن بین ۱ تا ۲ سانتی متر باشد. برای مصرف هر زمان که احتیاج داشته یک تکه از آن را جدا کنید و استفاده کنید و دوباره در سرجایش قرار دهید.

نحوه صحیح نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی

نگهداری رب داخل شیشه

روش دیگر نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی منتقل کردن رب به درون ظرف شیشه ای است، به هیچ عنوان نباید رب خانگی را درون ظروف فلزی نگهداری کرد زیرا می تواند بعد از مدتی واکنش های شیمیایی از خود نشان دهد و منجر به فاسد شدن رب شود. بعد از اینکه شیشه را از رب پر کردید چند ضربه به شیشه بزنید تا هوای داخل آن خارج شود زیرا باقی ماند هوا در لابه لای رب منجر به کپک زدن رب می شود. سپس در ظرف را محکم ببندید و سردترین قسمت یخچال قرار دهید.

نکته: برای جلوگیری از نفوذ هوا به داخل رب بهتر است مقدار کمی از رب را داخل یک شیشه کوچک برای مصرف روزانه خود کنار بگذارید تا مجبور نباشید مدام در رب را باز کنید. از شیشه ایی استفاده کنید که شفاف باشد و درون آن دیده شود.

نحوه صحیح نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی

استفاده از قاشق مناسب برای رب

شاید ساده به نظر برسد اما باید گفتی یکی دیگر از کار هایی که باعث کپک زدن سریع رب می شو استفاده از قاشق نامناسب است، سعی کنید برای برداشتن رب از قاشق کاملا تمیز استفاده کنید تا هیچگونه آلودگی وارد رب نشود. به هیچ وجه از قاشق آغشته به روغن و مواد غذایی برای برداشتن رب استفاده نکنید.

نحوه صحیح نگهداری رب خانگی برای مدت طولانی

استفاده از روغن برای نگهداری طولانی تر

تمام سطح رب با هوا منجر به کپک رب می شود، برای جلوگیری از کپک شما می تواند یک لایه نازک روغن بر روی سطح رب خود بریزید تا سطح رب از تمام با هوا حفظ شود، این روش یکی از راهکار قدیمی می باشد که به صورت موثر برای نگهداری طولانی مدت رب خانگی جواب داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نکات خانه داری بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022