220 مولفه در سند پیشران توسعه فارس پیش‌بینی شده است


220 مولفه در سند پیشران توسعه  فارس پیش‌بینی شده است

شیراز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به سند پیشران توسعه فارس که طی روزهای آینده جهت اجرا به این استان ابلاغ خواهد شد اشاره کرد و گفت: 220 مورد از مشکلات واحدهای صنعتی،تولیدی و طراح های عمرانی فارس در این سند پیش بینی شده است.

بابک دین‌پرست شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس با مشارکت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان با اشاره به بازدید از ظرفیت های تولیدی و صنعتی استان در دو مرحله سفر طی ۱۰ روز اخیر به فارس،افزود: بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی خارج از مسائل اعتباری با همدلی حل خواهد شد.

دین‌پرست اظهار داشت: طی دو هفته گذشته به ۲۹ شهرستان استان فارس سفر و از نزدیک واحدهای تولیدی بسیاری را بازدید کردم که در پی آن ۲۲۰ مورد از موانع و مشکلات سدراه تولید این استان شناسایی شد که بر بنای آن سند پیشران توسعه این استان تهیه و بزودی به استاندار فارس ابلاغ خواهد شد تا بر مبنای آن مشکلات این واحدها سریعا برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با تصریح بر اینکه این سند نه محدودیت دارد و نه ثابت است، اضافه کرد: بندهای عمومی این سند بر اجرای اولویت‌های وزارت کشور، طرح های اقتصاد مقاومتی و هفت تکلیف فرمانداران تاکید دارد.

دین پرست همچنین هفت تکلیف مشخص برای فرمانداران در این سند را شامل حل مشکلات واحدهای تولیدی تملک شده، واحدهای تولیدی راکد، واحدهای تولیدی مشکل دار و بحرانی، واحدهایی که بیش از ٦٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و واحدهایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند، اعلام کرد.

وی همچنین عنوان کرد که عملکرد فرمانداران در پایان سال بررسی و از سه فرماندار برتر تقدیر می شود.

به گفته دین پرست، هر بندی در این سند که نیازمند اصلاح و اضافه شدن دارد، در ادامه اجرا به آن اضافه خواهد شد.

وی سند پیشران توسعه فارس را ستدی پویا معرفی کرد و افزود: با تایید استاندار فارس، طرح های قابل ارائه به سند اضافه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ادامه داد: همچنین در این سند سه طرح مهمی که منجر به تحقق منویات رهبری می شود، با تایید استاندار در اولویت اجرا قرار می گیرد.

دین پرست اظهار کرد: همه استانداری ها تا پایان دولت تدبیر و امید موظف به اجرای طرح هایی هستند که منجر به تحقق منویات رهبری می شود.

وی به خام فروشی معادن به عنوان یکی از مسائل مطرح شده در این سفر هم اشاره و عنوان کرد: مقرر شد همکاران سازمان صمت گزارش معادن فعال و غیرفعال استان را اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور نوید ارائه این سند تا پایان شنبه ٣٠ شهریور را داد و گفت: با حضور وزیر کشور طی روزهای آینده به استان فارس از این سند رونمایی می شود.

براساس گفته های دین پرست،سند پشران توسعه فارس مبنای عمل دولت برای رفع موانع تولید و سرعت بخشی به اتمام طرح های عمرانی این استان خواهد بود.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، قیر و کارزین، فیروزآباد، خنج، زرین‌ دشت، جهرم و فراشبند مورد بررسی قرار گرفت.

۹۸۷۳ / ۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر