جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» در صحن امام حسین(ع)


جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» در صحن امام حسین(ع)

آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) ششمین جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» را با حضور شخصیت های دینی و اجتماعی و رسانه ای برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین(ع)، کمیته آماده سازی جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» اعلام کرد: آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) ششمین جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» را با شعار «عدالت اجتماعی در رساله حقوق امام سجاد(علیه السلام)» برگزار می کند.

این کمیته گزارش داد: این جشنواره با حضور شخصیت های دینی، اجتماعی و رسانه ای مختلف از سراسر جهان روز دوشنبه(یکم مهر1398 مطابق با 23 سپتامبر 2019 میلادی) در صحن امام حسین(علیه السلام) برگزار می شود.

این کمیته اعلام کرد: فعالیت های این جشنواره از روز دوشنبه آینده به مدت سه روز همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(علیه السلام) آغاز می شود.

براساس بیانیه این کمیته، این جشنواره ویژه به زندگی، سیره، شخصیت و آثار امام سجاد(علیه السلام) می پردازد.

گفتنی است، امام سجاد(علیه السلام) چهارمین امام شیعیان در پنجم شعبان 38 هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشود. آغاز امامت ایشان با شهادت امام حسین(علیه السلام) در عاشورای سال 61 قمری آغاز شد و به مدت 35 سال امامت کرد.

امام سجاد به دستور ولید بن عبدالملک باسم به شهادت رسید. مدفن این بزرگوار در قبرستان بقیع کنار عمویش امام حسن مجتبی(علیه السلام) و امام محمد باقر (علیه السلام) و امام جعفر صادق(علیه السلام) است.

صحیفه سجادیه و رساله حقوق از آثار مهم امام سجاد (علیه السلام) است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟