اقامه عزای حسینی با محوریت کانون رهپویان ولایت در روستای چهل منی 


اقامه عزای حسینی با محوریت کانون رهپویان ولایت در روستای چهل منی 

علی آزادی، گفت: در ایام محرم، مراسم های عزاداری مسجد علی ابن ابی طالب(ع ) با محوریت و مشارکت بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری ولایت روستای چهل منی برگزار می شود.

« علی آزادی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: مسجد علی ابن ابی طالب علیه السلام روستای چهل منی با عنایت و لطف خداوند و جوانان مومن جزء مساجد نمونه شهرستان قلعه گنج شناخته است و همین امر موجب شده تا بچه های مسجدی کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت با جان دل در کلیه جشن ها و مراسم های عزاداری پای کار باشند.
مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت چهل منی، افزود: بچه های این کانون فرهنگی هنری به ۲ دسته تقسیم شده اند تعدادی برگزاری جشن ها و تعدادی نیز در برگزاری مراسم های عزاداری فعالیت می کنند.
وی، ادامه داد: در ایام محرم، مراسم عزاداری در مسجد علی ابن ابی طالب(ع ) با محوریت و مشارکت بچه های مسجدی این کانون برگزار می شود بنابراین به منظور ایجاد نظم و احساس مسئولیت در بین اعضای کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت چهل منی، کارت های خادم یاری محرم ویژه اعضای این کانون را صادر و در اختیار آنها قرار دادیم.
آزادی، دانشجوهای دانشگاه صنعتی شریف تهران حامی ما در برگزاری جشن های غدیر، نیمه شهبان و میلاد ائمه اطهار(ع) هستند.
مدیر کانون رهپویان ولایت چهل منی، در خصوص برگزاری برنامه های دهه اول محرم ابراز داشت: هر ساله به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه های دهه اول محرم، از سه روز قبل از شروع محرم طی نشستی، گروه های تاسیسات، پذیرایی، فرهنگی و تشریفات تشکیل و بر این اساس بین اعضای این کانون تقسیم وظایف صورت می گیرد.
وی، ادامه داد: از برنامه های کانون فرهنگی هنری ولایت روستای چهل منی در دهه اول محرم می توان به مراسم سوگواری و عزاداری، مراسم شیرخوارگان حسینی، حمل گهواره علی اصغر اشاره کرد.
آزادی، افزود: یکی دیگر از برنامه ها، دعوت از هیئت های سینه زنی روستاهای هم جوار با محوریت برگزاری مراسم عزاداری روز هفتم محرم در مسجد ابوالفضل علیه السلام روستای تمبت و نیز دعوت از هیئت های عزاداری در روز هشتم محرم جهت عزاداری در جوار بارگاه امام زاده ابوالقاسم علیه السلام واقع در روستای زیارت بچه است.
مدیر کانون فرهنگی هنری رهپویان ولایت چهل منی، اضافه کرد: امسال نیز از هیئت های عزاداری به منظور برگزاری مراسم سوگواری در صبح روز تاسوعا در محل روستای گجگ و عصر روز تاسوعا نیز در روستای چهلمنی دعوت شد.
وی، بیان داشت: روز عاشورا مراسم عزاداری از ساعت ۹ صبح در روستای چهلمنی همراه با سینه زنی شروع و تا ساعت ١٣ ظهر ادامه داشت و عصر عاشورا نیز برنامه شب شام غریبان برگزار شد.
آزادی، بیان داشت: در کنار برگزاری مراسم های عزاداری، ایستگاه صلواتی، بازسازی گوشه ای واقعه عاشورا از دیگر فعالیت های این کانون در دهه اول محرم بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت چهل منی، در پایان ضمن تشکر از مردم، افزود: توانستیم به لطف خداوند و کمک های مادی و معنوی مردم روستا، این برنامه ها را به خوبی اجرا کنیم.
شایان ذکر است؛ کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد علی ابن ابی طالب علیه السلام واقع در روستای چهل منی از توابع شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان است.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !