ذائقه‌سنجی مخاطب و اجرای طرح «تربیت همیار مسجد» لازمه تحقق مسجد تراز اسلامی


ذائقه‌سنجی مخاطب و اجرای طرح «تربیت همیار مسجد» لازمه تحقق مسجد تراز اسلامی

لزوم ذائقه‌سنجی مخاطبان، اجرای طرح «تربیت همیار مسجد»، انجام تحقیقات میدانی از تجارب مساجد موفق و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای راهکارهایی است که کارشناسان برای تقویت اقتدار اجتماعی مساجد نسبت به آن تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سومین نشست «تقویت اقتدار اجتماعی مساجد» از سلسله نشست های «گفتگوهای فرهنگی به مثابه راهبرد حل مسئله» عصر روز سه سه شنبه، 26 شهریور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با موضوع «ایجاد جذابیت در فعالیت های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام« حجت الله ذاکر»، بر لزوم ذائقه سنجی برای جذابیت مساجد تاکید کرد و گفت: برنامه ای که در مساجد برنامه ریزی و اجرا می شود، باید با نیاز جوان و نوجوان همخوان باشد و عمق بخشی و جذابیت دینی در آن مورد توجه باشد، به عنوان مثال کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند کلاس بیان فسلفه نماز را برگزار کنند، تا مخاطب به اهمیت نماز واقف شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: برنامه ریزی برای جذب همه گروه های سنی، ترویج سبک زندگی اسلامی در صدا و سیما، حمایت خالصانه و نظارت مشوقانه متولیان از مساجد، اجرای طرح «تربیت همیار مسجد» و فعالیت مهارت محور از جمله موارد مهمی است که باید در مساجد مورد توجه قرار گیرد.

ذائقه‌سنجی مخاطب و اجرای طرح «تربیت همیار مسجد» لازمه تحقق مسجد تراز اسلامی

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» بیان کرد: عامل اساسی عدم حضور در مساجد آن است که اهمیت حضور در مسجد به خوبی تبیین نشده است در این زمینه لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برنامه های هنری، اهمیت جایگاه مساجد را معرفی کند.

معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) تاکید کرد: ضمن اینکه لازم است افرادی مسجدی و نمازخوان نسبت به دیگر افراد که اهل نماز و مسجد نیستند، بی تفاوت نباشند و دغدغه دینداری دیگر افراد جامعه را هم داشته باشند.

ذائقه‌سنجی مخاطب و اجرای طرح «تربیت همیار مسجد» لازمه تحقق مسجد تراز اسلامی

بنابر این گزارش، حجت الاسلام«اصغر آیتی» هم در این نشست بر لزوم تربیت امام جماعت برای مساجد تاکید کرد و افزود: بهره گیری از ایده های روز برای رونق مساجد، احیای کارکردهای اصلی مساجد همانند صدر اسلام، استمرار فعالیت کانون های فرهنگی هنری در طول سال و پرهیز از فعالیت های مقطعی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز فرهنگی نماز در ادامه بیان کرد: تحقیقات میدانی از تجارب مساجد موفق، پرهیز از جزیره ای عمل کردن، اهتمام به بحث آموزش کارگزاران مساجد محورهایی است که در رونق مساجد نقش موثری دارد که باید نسبت به آنها اهتمام داشت.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا