منبر خوب سبب جذب جوان به مسجد می شود


منبر خوب سبب جذب جوان به مسجد می شود

دهقانی با بیان اینکه محرم فرصتی است که جوانان با قیام و اهداف امام حسین(ع) بیشتر آشنا می شود، گفت: منبر، مداح خوب و همراه شدن امام جماعت با جوان، سبب جذب آنها به مسجد می شود.

«صادق دهقانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: در تابستان امسال 250 نفر در کلاس های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری شهید مطهری بیرجند شرکت کردند که 20 کلاس برای آقایان و 13 کلاس برای بانوان تشکیل شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری بیرجند افزود: هرساله با همکاری کانون فرهنگی هنری شهید مطهری بیرجند، پنج اتوبوس از اعضای مسجد با کمک هیئت امنای مسجد راهی پیاده روی بزرگ اربعین می شوند.

دهقانی با اشاره به حضور پر شور و بی نظیر نوجوانان و جوانان در عزاداری های ایام محرم در مساجد، افزود: کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری سعی کرده تا با دعوت از سخنران های جوان پسند که به مسائل روز آگاهی دارند، جوانانی که تا کنون کمتر به مسجد می آمده اند را جذب این نهاد مقدس کنند.

وی افزود: در سخنرانی های ماه محرم و صفر استراتژی کانون پرداختن به مباحث همسرداری، خانواده، آسیب های اجتماعی و تربیت فرزند است تا جوانان مشتاق و علاقه مند در این کلاس ها شرکت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری بیرجند با بیان اینکه محرم فرصتی است که جوانان با قیام و اهداف امام حسین(ع) بیشتر آشنا می شود، گفت: منبر و مداح خوب، برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات برای نوجوان و جوانان و همراه شدن امام جماعت با قشر جوان، سبب جذب جوان به مسجد می شود و این کانون هم سعی کرده با دادن مسئولیت به این نوجوانان و جوانان، دلبستگی آنها را به مسجد بیشتر کند.

دهقانی ویژگی یک نوجوان و جوانان عاشورایی را خاص برشمرد و گفت: نوجوان و جوان عاشورایی شور همراه با شعور حسینی دارند و باید مسئولان از این پتانسیل استفاده کنند.

وی گفت: از آنجایی که جوان محرمی هویت اصلی خود را بهتر پیدا می کند، بصیرت جوان عاشورایی به او کمک می کند تا در هر زمان تصمیم مناسب تری بگیرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید مطهری بیرجند بیان کرد: یکی از مواردی که کمک می کند جوانان هدف از قیام امام حسین(ع) را بهتر درک کنند، استفاده از روحانی، مداح و خطیب جوان پسند است و این مورد کمک می کند جوانان با انگیزه بیشتری پای منبرها بنشینند.

دهقانی گفت: شیوه های گسترش فرهنگ عاشورایی بر اساس سن افراد متفاوت است، مثلا برای کودکان و نوجوانان روحانی باید اهداف و ویژگی های امام حسین(ع) را داستان وار تعریف می کنند که برای جوان مورد پسند نیست و برای این قشر باید از طریق مطالعه، پرسش و پاسخ، سلسه مباحث و پرسش و پاسخ باشد چراکه سخنرانی فقط برای سن بالاها پاسخگو است.

وی اظهار کرد: ماه محرم پتانسیل خوبی برای جذب جوانان به مسجد دارد و در ماه رمضان و محرم جوانان هایی به مساجد پا می گذارند که قبلا کمتر به مساجد ورود داشته اند؛ لذا دادن مسئولیت به نوجوان و جوانان آنها را ماندگار به مسجد می کند؛ چراکه این کار به آنها هویت می دهد.

وی بیان کرد: کانون شهید مطهری بیرجند به لحاظ بودجه ای با اعتبارات کمی مواجه است، که برای برگزاری با شکوه تر برنامه های اوقات فراغت باید حمایت شود.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!