چرا فرزندم راحت نمیخوابد ؟


علت نخوابیدن فرزندان  متاسفانه آنقدر بی خوابی به پدر و مادر از سر مشغله های کاری وارد شده هست که این بی خوابی به کودکان هم سرایت می‌کند و گاهی اوقات آن را هم بی خواب می کند .   10 روش جلوگیری از بیخوابی کودکان  1- نوزادان، چرخش خواب کوتاه تری دارند: به گزارشی تالاب در حالی‌که چرخه خواب یک بزرگسال به طور میانگین 90 دقیقه به طول می انجامد، چرخه...

چرا فرزندم راحت نمیخوابد ؟

علت نخوابیدن فرزندان

متاسفانه آنقدر بی خوابی به پدر و مادر از سر مشغله های کاری وارد شده هست که این بی خوابی به کودکان هم سرایت می‌کند و گاهی اوقات آن را هم بی خواب می کند .

10 روش جلوگیری از بیخوابی کودکان

1- نوزادان، چرخش خواب کوتاه تری دارند:
به گزارشی تالاب در حالی‌که چرخه خواب یک بزرگسال به طور میانگین ۹۰ دقیقه به طول می انجامد، چرخه خواب نوزادان کوتاه تر هست. (بین ۵۰ تا ۶۰ دقیقه) به همین دلیل هست که از خواب بیدار میشوند.

2- هنگام شب برای جلب دقت شما از خواب بیدار میشوند:
نوزاد در طول روز شاید بهتر بخوابد زیرا هنگام شب نیاز به دقت بیشتری از والدین دارد، این در حالی است که هنگام شب وقفه بیشتری در زمان مراقبت از نوزاد به وجود می‌آید.

3- نوزادان همانند بزرگسالان عمیق نمیخوابند:
نوزادان نسبت به بزرگسالان خواب سبک تری دارند و اغلب هنگام شب بیدار میشوند.

4- به زندگی عادت میکنند:
در زمانی که کودک راه رفتن، غلت زدن و صحبت کردن را یاد می‌گیرد، امکان اختلال خواب در آنها وجود دارد. بنابراین، لازم است که هنگام روز به اندازه کافی بخوابند.

5- میل به خوردن:
زمانی که یک نوزاد ۵ ماهه یک یا ۲۲ بار هنگام شب از خواب بیدار میشود می‌تواند جای نگرانی داشته باشد. لازم است در مورد شیر دادن هنگام شب و اینکه کی میتوان اینکار را متوقف کرد اطلاعات لازم را کسب کنید تا بهتر بتوانید عمل کنید.

6- باید بیدار شوند:
این موضوع طبیعی است که نوزادان برای مدت طولانی نخوابند و به طور مکرر در طول شب از خواب بیدار شوند. این نشانه رشد آنهاست.

7- نیاز به نزدیکی با والدین دارند:
نوزادان و کودکان نیاز به حفظ رابطه نزدیک با والدین دارند که این موضوع به تاریخ کوتاه تکاملی انسان ها برای نزدیک ماندن به منبع مثبت و خوراکی انها بر می‌گردد.

8- در حال یاد گرفتن مهارت اخیر:
اشتیاق به یادگیری مهارت های اخیر نشستن، راه رفتن، غلت زدن یا چنگ زدن از جمله دلایلی است که باعث بیدار شدن هنگام شب می‌شود.

9- نیاز به تحرک دارند:
نوزادان هنوز به دنیای اخیر عادت نکرده اند و سیستم عصبی انها آسیب پذیر است.

10- دندان در می آورند:
دندان در آوردن به ویژه هنگام شب می‌تواند خیلی دردناک و ناراحت کننده باشد و علایمی چون شکم درد، بی قراری و از دست دادن اشتها را به همراه دارد.

11- ساعت بیولوژیکی نوزاد هنوز تنظیم نشده است:

چرخه شبانه روزی ما با روشنایی و تاریکی تنظیم می‌شود، در هنگام شب می‌خوابیم و صبح از خواب بیدار می‌شویم. اگرچه ساعت بیولوژیکی نوزاد گذشته از به جهان آمدن کاملاً شکل می‌گیرد اما مغز او تا ۵-۲ ماهگی به آن واکنش نشان نمیدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج