متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر


متن ادبی برای شروع مهر برای اول مهر اگر بدنبال متنی زیبا هستید که جهت سخنرانی یا تبریک استفاده کنید این نوشته های زیبا و ادبی به شما کمک خواهد کرد بهترین متن بازگشایی مدارس را داشته باشید. ماه مهر کـه آغاز میشود تمام مردم شهر انگار حال و هوای دیگری دارند. کوچه‌ها، خیابان‌ها و درختان حتی از آغاز این فصل در شور و غوغایی دیگرند. روز اول مهر پایت را...

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن ادبی برای شروع مهر

برای اول مهر اگر بدنبال متنی زیبا هستید که جهت سخنرانی یا تبریک استفاده کنید این نوشته های زیبا و ادبی به شما کمک خواهد کرد بهترین متن بازگشایی مدارس را داشته باشید.

ماه مهر کـه آغاز میشود تمام مردم شهر انگار حال و هوای دیگری دارند. کوچه‌ها، خیابان‌ها و درختان حتی از آغاز این فصل در شور و غوغایی دیگرند.
روز اول مهر پایت را کـه از خانه بیرون میگذاری عطری تازه بـه مشامت میرسد.

عطر برگ‌های‌ زرد، عطر شادی‌های‌ کودکانه، بوی کاغذ، بوی شروع شدن ماه مهر. بـه هر سمتی کـه نگاه می کنی کیف‌های‌ رنگارنگ و لباس‌های‌ فرم کوچک و دوست‌داشتنی را میبینی کـه در تن بچه‌های‌ دبستانی زیبایی و طراوتی دو چندان دارند. روز بازگشایی مدارس برای تمام مردم شهر روز آغاز اسـت. آغاز سال تحصیلی، آغاز تجربه‌های‌ تازه، دوستی‌های‌ تازه، دنیای تازه و خاطرات.

اول مهر برای همه ی روز شروع مدرسه‌هاست. برای کسانی کـه از واپسین روزهای تابستان در تدارک این روز و روزهای پیش رویش بوده‌اند. محال اسـت وقتی شور و غوغای دبستانی ها را می بینی و صدای زنگ مدرسه و بلندگوی ان بـه گوشت میرسد دلت برای لحظه‌ای جای آن ها بودن تنگ نشود و دفتر کاهی خاطراتت ورق نخورد.

اما گذشته از تمام احساسات خفته و تازه‌ای کـه با نخستین روز مهرماه در دلت جوانه می زند، روز شروع مهر، روز پا گذاشتن بـه دنیای بی‌حد و حصر دانایی و خرد اسـت. روزی کـه انسان را از کودکی‌ها، تاریکی‌ها و ناشناخته‌ها بـه مرور زمان بـه دنیای روشن آگاهی و بینش هدایت میکند و یافته های‌ بشری را بـه او می آموزد.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن ادبی شروع مهر

آغاز ماه مهر را بـه همه ی دانش آموزان ایران اسلامی مان تبریک گفته ودر اینبخش مجموعه بهترین متن ادبی برای شروع مهرماه را خواهید خواند ودر صورتی کـه دوست دارید میتوانید عکس نوشته تبریک آغاز سال تحصیلی بـه معلمان دانش آموزان و مدیران برای پروفایل را مشاهده کنید.

ماه مهر، فصل شکوفه ریزان گلبرگ های‌ گل سرخ زندگی عالمانه و فرهیختگی برای همه ی جویندگان علم و دانش اسـت متن ادبی برای شروع مهر را دراین نوشته می‌خوانید. شروع ماه مهر فصل تندیس استمرار پایداری و استقامت برای جویندگی اسـت.

چه شگفت انگیز اسـت نم نم بارش قطرات علم و دانش و چه زیباست فرارسیدن این فصل نورانی و حیات بخش. زدودن غبار ظلمت و جهل، رویش غنچه‌های‌ علم و دانش، گام نهادن در سرزمین نور و گسترانیدن سفره‌های‌ موفقیت در سر آغازی فصل مهر اسـت.

بیائیم برای فصل شکفتن حقایق سر تعظیم فرود آورده و بر مهربانی‌های‌ ان لبخند و بر دستان پر مهر او بوسه‌های‌ تکریم زنیم تا شاهد شکوفائی ایرانی عزیز و سرافراز باشیم. شکوفایی سر سبز فصل علم و دانش بر همه ی‌ی اصحاب فرهیخته و دانش پروران مبارک.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس

قدرت تفکر و تعقل یکی از برترین نعمت‌هایی اسـت کـه خداوند سبحان بـه انسان‌ ها بخشیده اسـت و همین ویژگی خاص اسـت کـه بـه همراه دیگر امتیازات انسان را از سایر مخلوقات متمایز و برتر می کند.

انسان بـه وسیله همین ویژگی خاص بـه کسب علم میپردازد و بـه وسیله کسب علم بـه شناخت خود، شناخت دنیای پیرامون خود ودر نهایت شناخت مبدأ و منشأ جهان خلقت دست پیدا می کند.

خداوند بـه وسیله دین اسلام و بـه وسیله کتاب قرآن کـه سرچشمه آگاهی و بینش بشر اسـت بیش از هر دین و کتاب دیگری انسان را بـه کسب علم و معرفت فرا می خواند و علم را وسیله ای برای هدایت انسان بـه سوی کمال و تعالی معرفی میکند.

خداوند در قرآن کریم بـه قلم قسم یاد کرده ودر آیه ۱۱ سوره مجادله بر اهمیت علم، برتری علما و رفعت مقام آنان تصریح نموده و فرموده اسـت کسانى را کـه ایمان آورده‏‌اند و کسانى را کـه علم بـه آنان داده شده اسـت درجات عظیمى مى‏‌بخشد؛ دانش آموز عزیز امیدوارم در روز شروع مهر و بازگشایی مدرسه ها شکرگزار نعمت های‌ زیبای خداوند باش.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن ادبی زیبا در مورد بازگشایی مدارس

اگر فراگیری علم از همان آغاز راه و از دبستان کـه شالوده بینش و شخصیت افراد در آنجا بنا میشود بـه همراه معنویت و دین شناسی و خداشناسی عمیق و مفهومی بـه کار گرفته شود؛ و اگر دانش آموزان دبستانی ما از همین امروز کـه اول مهر و شروع سال تحصیلی جدید اسـت و از همین آغاز درکنار تعالیم علمی، از تربیت دینی و اسلامی برخوردار شوند؛ آموزه‌ها و مفاهیم انسان‌ساز اسلامی بـه همراه مفاهیم علمی در ذهن و روح ان‌ها نهادینه شده و بی‌شک در آینده از جامعه‌ای فارغ از معضلات فرهنگی و سرگشتگی بهره خواهیم برد ودر برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بـه آسودگی و با درایت ایستادگی خواهیم کرد.

دراین میان نمیتوان نادیده گرفت تقارن با شکوه شروع مهر و سال تحصیلی و فصل علم و معرفت را. با امید بـه این کـه با اکسیر دانایی و توانایی مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را درنوردیم و با پیوند علم و ایمان، قله‌های‌ رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح کرده و با گام‌های‌ مصمم و استوار آغازگر بهار اندیشه و دانایی باشیم

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

بوی مهر می آید نفس‌های‌ خوشبو ماه مهر و بازگشایی مدارس را هر صبح بر گونه‌های‌ سرخابی کودکانه شان می‌دمد تا خواب را در سایه کوتاه دیوار جا بگذارند و مشتاقانه تا حیاط منتظر مدرسه بدوند. کلاس ها با آغوش باز در آستانه در‌ها ایستاده‌اند تا میهمانان خودرا در شروع ماه مهر در آغوش بکشند.

واژه‌ها بر تخته‌های‌ سیاه جان میگیرند و پروانه می شوند تا در نفس‌های‌ هیجان‌زده کودکان پرواز کنند و فضای لرزان کلاس را گرم کنند. چه شور و حالی دارد این روز‌های‌ شروع مهر و آغاز مدرسه، روز‌هایی سراسر دلهره، شوق و اضطراب، روز‌های‌ مهر و مدرسه، روز‌هایی کـه خیابان‌ها سرخوش هیجان لبریز صدا‌های‌ کودکانه جاری در پیاده‌روها هستند.

روز‌های‌ بازگشایی مدارس کـه عشق هر سحر، عاشقانه از پشت پنجره کلاس‌ها سرک می کشد تا با بالا آمدن آفتاب، تن خودرا در نفس‌های‌ خوشبو کودکان شستشو دهند. روز‌هایی کـه آفتاب بـه شوق مدرسه رفتن هر صبح زودتر از آواز خروس‌ها بیدار میشود. روز‌هایی کـه ماه، بالای سر دفتر‌های‌ مشق بـه خواب می رود. امروز نخستین روز از شروع ماه مهر و آغاز فصل پاییز، ماه تحصیل، باز شدن مدرسه ها، تلاش، مشق و مدرسه اسـت؛ آغاز سال تحصیلی، آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن مبارک.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن زیبا برای اول مهر و شروع مدارس

دانش‌آموزان سراسر دنیا در روز بازگشایی مدارس بـه دو نوع زیر تقسیم می‌‎شوند:

1» دانش‌آموز هر سال نزدیک بـه شروع مهر؛ هیجان زده می شود ودر پوست خودش نمی‌گنجد.
2» دانش‌آموز هر سال نزدیک بـه اول مهر؛ ناراحت می شود و آرزو می کند کـه ای کاش تابستون تموم نمی‌شد؛ البته در دلش ذوق مدرسه هم دارد.
شـما جزء کدام دسته از دانش آموزان در روز بازگشایی مدارس بودید یا هستید؟

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن ادبی در مورد مدرسه

پاییز بوی باز شدن مدرسه ها را می دهد، بوی کیف و کتاب نو و مداد‌هایی کـه تا بـه حال تراشیده نشده اند. پاییز بوی بازگشایی مدرسه ها را میدهد، بوی کلاس‌های‌ رنگ شده، نیمکت های‌ نو و تخته سیاه و تکه گچی کـه کامل اسـت. پاییز بوی شروع مهر را می دهد، بوی آدم‌های‌ جدیدی کـه قرار اسـت ۹ ماه تمام همکلاسی‌ آن ها باشی. شروع مهر بوی مدرسه میدهد، برای آنهایی کـه این روز‌ها از این مغازه بـه ان مغازه می روند تا خودرا برای روز اول مهر آماده کنند.

پاییز بوی مدرسه میدهد، چه فرقی می کند کـه این مدرسه در خاطرات، سال‌های‌ سال پیش ما جا‌مانده باشد و غباری از زمان، چهره آدم‌های‌ ان را تار کرده باشد.

پاییز بوی مدرسه میدهد، حتی اگر ان قدر بزرگ شده باشی کـه دیگر چهار‌دیواری دور حیاط مدرسه مانعی باشد برای ورود بـه حیاطی کـه زنگ‌های‌ ورزش معنای دیگری داشت. پاییز بوی مدرسه میدهد، حتی اگر معلم‌های‌ دوران ابتدایی‌ات حالا زیر خروار‌ها خاک خفته باشند و همبازی‌های‌ شاداب دوران کودکی‌ات گرد سفیدی روی موهای شان نشسته باشد.

پاییز بوی مدرسه می دهد و همین مهم اسـت …

دراین روزهای شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس کودکان قد و نیم قد را می بینی کـه با لباس یک شکل، خیابان بی‌منظره دیروز را پر از حجم زندگی کرده‌اند. صدای سر و صدای ان‌ها را از حیاط مدرسه میشنوی و با صدای توپ فوتبال در دل زمان سفر می کنی؛ رویا‌های‌ روز‌های‌ رفته را مرور می کنی روز‌هایی کـه مثل امروز نبودند؛ روز‌هایی کـه پرواز یک بادبادک هم می‌توانست زیبایی بـه زندگی اهدا کند؛ روز‌هایی کـه غم بود، اما کم بود. پاییز بوی مدرسه می دهد حتی اگر مدرسه تو پشت زمان‌ها جا مانده باشد.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

باز هم با پایان یافتن فصل تابستان عطر شروع مهر در شهرها و کوچه های‌ ایران عزیزمان پیچیده اسـت و باز هم مدارس چشم بـه در دوخته اند و بـه انتظار نشسته اند تا سال تحصیلی جدید را همراه با دانش آموزان آغاز کنند.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن ادبی اول مهر

اول مهر شده اسـت و شکفتن احساس، روز زمزمه و لبخند، روز آشنایی دانش آموزان با کتاب، معلم، درس و دنیای تازه اسـت. آفتاب نخستین روز مهر طلوع میکند. مهر ان قدر بوی بهار می دهد کـه در پاییز بودن ان بـه یاد نمی آید. شروع مهر فصل خشکیدن و زرد شدن و ریختن نیست. آغاز روییدن کتاب بر ساقه دست‌هاست. پس از نزدیک بـه صد روز فاصله، اینک زیباترین موزیک زندگی یعنی زنگ بازگشایی مدارس بـه فصل تابستان پایان میدهد و خاطره انگیزترین دوران زندگی دوباره آغاز میشود. دانش آموزان بـه پیاده‌رو‌های‌ پاییزی و پوشیده از برگ پاییز، بهارانه‌ترین لبخند‌ها و بازی‌های‌ کودکانه را می‌بخشند. عطر روییدنی دوباره دور دست صمیمی روستا‌ها تا گستره پر هیاهوی شهر‌ها را پر میکند. دست مهربان پدران و مادران دست هایی را کـه فرداساز و آینده پردازند، از جویبار خانه بـه دریای مواج مدرسه می‌سپارند؛ مهرتان پیروز و مهرورزی تان همیشگی باد و صبح روز اول مهر، بر همه ی شـما دانش آموزان خجسته باد.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن زیبا برای باز شدن مدارس

این مثلاً منم کـه پیشاپیش از بازگشایی مدارس این قدر خوشحالم

و هرروز بلند بلند می خونم

باز آمد بوی ماه مدرسه

و اما بچه ها کـه برای پایان تابستان

و تعطیلات گریه زاری می کنند

اما نمی دونم چی شد کـه بعد از کلی آه و ناله

و غیبت از معلم ها بخصوص ناظم مدرسه

کـه حتی منم ازش میترسم

یهویی عاشق مدرسه رفتن شدند

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن ادبی تبریک بازگشایی مدارس

شهریور کـه از نیمه می گذرد، هر لحظه صدای گام های‌ شروع مهر، ماه مهربانی بیشتر بـه گوش می رسد، از جنب و جوش بچه ها برای نو شدن تا رقص برگ های‌ نیمه خشک بر روی شاخه های‌ در هم تنیده، عطر روییدن اندیشه های‌ جوانه زده را در مشام زمان می پیچاند.

اینروزها صدای پای پاییز و صدای زنگ باز شدن مدارس در هم گره خورده اسـت، صداهایی کـه هر یک نوید بخش فصلی از دگرگونی اسـت، شنیدن همهمه بچه هایی کـه برای نخستین بار قدم در بوستان دانایی می گذارند، بهاری در دل پاییز هزار رنگ اسـت.

لباس های‌ یکسان، کوله های‌ رنگارنگ، کفش های‌ نو و یک دنیا شور و اشتیاق کودکانه، همه ی ان چیزی اسـت کـه بـه خانه دوم بچه ها رونق می دهد، نگاه معصومانه بچه هایی کـه وارد مرحله جدیدی از زندگی خواهند شد و دست زمان انها را بـه روزهایی با آرزوها و رویاهای زیبا می‌برد.

طراوت صبحگاهی، باد پاییزی را بـه وجد آورده و هیاهویی در کوچه پس کوچه های‌ شهر پیچیده اسـت، پرندگان گویی خبری را در گوش زمان نجوا می کنند، فصل پاییز اسـت و کوچ پرندگان، اما این فصل سر آغاز کوچ بـه خانه علم و دانایی اسـت خانه ای کـه پرورش می دهد، مهر می آموزد، زندگی می بخشد و الفبای دانایی را بر جان و دل می نشاند.

شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس گویی با آغاز فصل دانایی عجین شده اسـت، هر یک رستاخیزی اسـت کـه مفهوم خاص خودرا دارد، و این فصل برای او کـه در دنیای کودکانه خود، ماهرانه رویاپردازی می کند ودر خیالش قصری از آرزوها می سازد، در لابه‌لای این فصل خزان زده چه زیبا خودنمایی می کند.

دست های‌ کوچک دانش آموز در دستان مادر و قدم های‌ کوچکی کـه قرار اسـت در بوستان علم و دانش هرروز بلندتر برداشته شود، شور و هیجان باز شدن مدرسه ها این خانه دوم را برایش دوست داشتنی تر کرده اسـت هر چند ترس و دلهره ای غریب از فضای جدید، اندکی از لذت این لحظه های‌ ناب را از او گرفته باشد.

دست و پایش را گم کرده، ترس و دلهره را در چهره معصومانه اش میتوان دید، مدرسه خانه دوم قدری برایش ناآشنا و غریب اسـت، غریبه ای کـه از این پس همدم بهترین لحظه های‌ زندگیش خواهد شد.

کوله پشتی کـه بر دوش گرفته برایش سنگینی می کند، لباس های‌ فرم کـه هنوز با انها انس نگرفته مرتب جابه‌جا می شود، هیاهو و فریاد بچه ها را میبیند اما هنوز پای رفتن و دست دوستی دادن ندارد. دست در دست مادر فقط نظاره گر اسـت و یک دنیا سوال در ذهنش هم چون پروانه میچرخد، او هنوز نمیداند کـه این زندگی جدید قرار اسـت سرنوشت و آینده روشنی را برایش رقم بزند و همان‌ گونه مبهوت و بهت زده یک گوشه ایستاده اسـت.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن زیبای ادبی برای باز شدن مدارس

شاید اینروزها با نزدیک شدن فصل هزار رنگ و هزار نقش پاییز و شروع ماه مهر کـه گویی خداوند متعال تمامی هنرنمایی خودرا در برابر دیدگان ما قرار داده، ما را بـه سال های‌ دور ببرد، روزهایی کـه همین دلهره و ترس را تجربه کردیم، آموختیم و از ان سال‌ها فاصله گرفتیم اما هنوز دلتنگیم.

دلتنگ لحظه هایی کـه روی نیمکت مدرسه، درس زندگی آموختیم، آرزوهای دور و درازی در سر پروراندیم و اینک رسیدیم بـه این جا کـه هستیم، با خواسته ها و ناخواسته هایی کـه در مسیر زندگی پیش روی ما قرار گرفت. دراین هیاهوی بچگی، بزرگ ترها نیز دست کودک درون خودرا می گیرند ودر کوچه پس کوچه های‌ کودکی خاطره مداد رنگی، دفتر کاهی، مداد پاک کنی کـه تا کاغذ را سوراخ نمیکرد دست بر دار نبود، مدادی کـه صرف نظر از رنگارنگی و تنوع امروز تنها نوع سیاهش را پیدا میکردی، را مرور می کنند.

مهر هر سال تکرار می شود، اما این چند باره ها هرگز بوی کهنگی بـه خود نمی‌گیرد، چرا کـه باغ علم و دانش در هر فصلی سرسبز و با طراوت اسـت و زیباتر زمانی اسـت کـه با شکوفه های‌ باغ زندگی همراه شود ودر نهایت بـه بوستانی از دانایی مبدل شود تا همگان از عطر دلنشین و معطرش بهره مند شوند.

اینک شکوفه ای داریم، پاک و معصوم کـه همان دوران کودکی ما و روزهای اول شروع مدرسه را تجربه می کند و ما نیز با مرور خاطرات ان روزها، در کنارش بار دیگر کودک می‌شویم و غرق در دنیای پرشور و بدون بازگشت دوران کودکی. با او از خاطرات گذشته میگوییم، تا ذهنش را از هر انچه ترس و دلهره اسـت خالی کند، پای در خانه دومش بگذارد و بـه سرنوشتی بیاندیشد کـه در آینده زندگی وی را رقم خواهد زد.

باغ زندگی ما اینک شکوفه بـه بار نشسته ای دارد کـه باید بدرقه اش کنیم با گل و شیرینی و رد شدن از زیر قرآن کریم، تا در صحنه علم و دانایی، درس عشق بیاموزد، مردانگی، گذشت، مهربانی و البته تقوا، او قرار اسـت پله های‌ زندگی را یکی یکی و با کمک ما بالا رود.

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

متن بازگشایی مدارس

در آستانه بازگشایی مدارس بهتره بـه فکر اونایی باشیم کـه توان خرید کیف و کفش و لوازم التحریر ندارن

شروع ماه مهر و بازگشایی مدارس خجسته باد

متن کوتاه در مورد بازگشایی مدارس | متن زیبا برای شروع مهر

بهترین نوشته های برای باز شدن مدارس

بوی آغاز ماه مهر کـه می آید، پاییز کم کم رخ می نماید و برگ‌های‌ درختان شروع بـه ریزش میکنند. در فضای کلاس‌ها، تخته سیاه‌ها چشم انتظارند تا مجدد سراپا پر شوند از عطر لبخند‌های‌ هم شاگردی‌ها، کلمات مهربان بی‌تابند تا دستی کوچک با مداد شوق بر صفحه‌های‌ سفید دفتر‌های‌ چهل برگ بنویسدشان. شروع مهرماه مهربانی مهتاب اسـت؛ ماه میزبانی نیمکت های‌ عاشق درس و باز شدن مدرسه ها، ماه شکوفایی نیلوفران در دعای رطوبت باران‌های‌ عاشقانه پاییز.

همه ی‌ آبشار‌ها با کودکان کلاس اولی صدای آب را می کشند، باد‌ها صدای ابر‌ها رابا باران بخش می کنند، نسیم عطر پرواز را از سطر‌های‌ مقدس کتاب‌ها همراه با صدای کودکان سر خوش مدرسه بـه آسمان هفتم میرساند و فرشته‌ها از پشت پنجره‌های‌ کلاس سرک میکشند بـه تماشای کودکانی کـه مشتاق بـه درس‌های‌ معلمی کـه زندگی را بـه آنان می‌آموزد گوش سپرده‌اند. هوا دراین فضای مقدس نفس می کشد تا خوشبو شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پیامک مناسبتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن