تشکیل جلسه شورای امنیت آمریکا با موضوع «حمله آرامکو»


تشکیل جلسه شورای امنیت آمریکا با موضوع «حمله آرامکو»

شورای امنیت ملی آمریکا یکبار دیگر روز پنجشنبه برای بررسی نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفت عربستان سعودی تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکا خبر داده‌اند تیم امنیت ملی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است یکبار دیگر روز پنجشنبه برای بررسی نحوه پاسخ به حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی تشکیل جلسه دهد.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: به دنبال صلح در منطقه‌ایم!

آمریکا و عربستان در مسئله آرامکو دچار سردرگمی شده‌اند

عربستان نیم ساعته جنگ را باخت!

روز شنبه۲۳ شهریورماه «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند. او دیروز (چهارشنبه) وارد شهر جده، واقع در غرب عربستان سعودی شد و مورد استقبال «ابراهیم العساف»، همتای سعودی‌اش قرار گرفت. پامپئو در این سفر با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد و وزیر دفاع سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امروز روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده مقام‌های امنیتی از تمامی بخش‌های دولت ترامپ در این جلسه شرکت خواهند کرد.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند».

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط