خواص و کاربردهای ادویه جادویی


خواص و کاربردهای ادویه جادویی

دارچین ادویه خوشبو و خوش عطری است که در ایران و در کشورهایی مانند هند طرفدار دارد و در بسیاری از غذاها می‌توانیم ردپایش را پیدا کنیم، از جذاب‌ترین ادویه‌هاست که نه تنها خواص فوق‌العاده‌ای دارد که طعم غذا را نیز چندین برابر نسبت به طعم اولیه آن غذا، لذیذتر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جادوی آشپزی، بازی با طعم‌ها و لذت ساخت ترکیب‌های متنوع، داستانی است که ادویه‌ها روایتش می‌کنند. ادویه‌های متنوعی که با ترکیب‌کردن آنها می‌توان طعم‌های متفاوت و جذابی را خلق کرد. دارچین هم یکی از جذاب‌ترین ادویه‌هاست که نه تنها خواص فوق‌العاده‌ای دارد که طعم غذا را نیز چندین برابر نسبت به طعم اولیه آن غذا، لذیذتر می‌کند.

اما پودر دارچین چطور به دست می‌آید؟

دارچین پوست نوعی درخت است. بعد از دو سال که از کاشت درخت می‌گذرد پوسته چوبی درخت را جدا می‌کنند، ریز ریز می‌کنند، این پوسته‌ها را خشک می‌کنند و آسیاب می‌کنند. دارچینی که ما از فروشگاه‌ها و عطاری‌ها تهیه می‌کنیم، دارچین کاسیا است و قیمت آن ارزان‌تر از نوع دیگری از دارچین به نام سیلان است. دارچین سیلان هم بیشتر در امریکا و کشورهای اروپایی مصرف شده و بسیار گران هستند. این نوع از این ادویه خواص دارویی بیشتری نسبت به نوع کاسیا داشته و عوارض و مضرات آن بسیار کم است.

خواص و کاربردهای ادویه جادویی

هرچند دارچین خواص بسیار زیادی دارد اما مضراتی هم دارد که باید رعایت آنها این ادویه را مصرف کرد. افزایش ضربان قلب، تداخل با آنتی‌بیوتیک، مضر برای افراد گرم مزاج و رقیق‌کننده خون از مضرات این ادویه است. علاوه بر این گفته می‌شود دارچین باعث درد زایمان زودهنگام و باز شدن دریچه رحم می‌­شود و در زمان حاملگی و شیردهی باید از خوردن دارچین خودداری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات