نیاز بخش لوندویل آستارا به ترویج کتابخوانی


نیاز بخش لوندویل آستارا به ترویج کتابخوانی

آستارا - ایرنا - بخشدار لوندویل آستارا با اشاره به عضویت 500 نفر در کتابخانه این بخش، مشارکت آموزش و پرورش و دهیاری ها را برای ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا توحید کرمزاده روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های آستارا در بخشداری لوندویل گفت: این بخش یک کتابخانه دارد و باید از توان نخبگان فرهنگی در ترویج مطالعه استفاده و برای جذب جوانان به کتابخانه ها برنامه ریزی شود.

وی اظهار گفت: نخبگان و مدیران، نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارند و مشارکت آنها در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه ها مهم است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا هم اظهار کرد: ۶۴۱ نسخه کتاب در شهریور ماه به اعضای کتابخانه لوندویل امانت داده شده است و روزانه حدود ۵۰ نفر به کتابخانه مراجعه می کنند.

آرزو عباس زاده افزود: عضویت در کتابخانه لوندویل رایگان است و امسال شهرداری این شهر از محل نیم درصد درآمد خود، ۲۵ میلیون ریال به کتابخانه کمک کرده است.

وی ادامه داد: باید طرح کوله کتاب برای ترویج مطالعه در روستاهای لوندویل اجرا شود و دهیاران در قالب این طرح، کتاب ها را به صورت امانی به متقاضیان خواهند داد.

کتابخانه عمومی آستارا به عنوان نخستین کتابخانه عمومی استان گیلان در سال ۱۳۰۲ تاسیس شده و اکنون با چهار شعبه و یک هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا، دارای بیش از ۲ هزار عضو است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن