مهاجم سابق منچستریونایتد از دنیای فوتبال خداحافظی کرد


مهاجم سابق منچستریونایتد از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

برباتوف سالگرد یکی از درخشان ترین لحظات دوران فوتبالش را برای خداحافظی انتخاب کرد.

برباتوف سالگرد یکی از درخشان ترین لحظات دوران فوتبالش را برای خداحافظی انتخاب کرد.

به گزارش وبسایت نود، دیمیتار برباتوف مهاجم 38 ساله و بلغارستانی پیشین منچستریونایتد و تاتنهام بعد از حدود یک و سال نیم بدون تیم ماندن، رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

برباتوف که آخرین بار برای کرالا بلاسترز در سوپرلیگ هند به میدان رفته بود، برای خداحافظی یکی از تاریخی ترین روزهای خود در دنیای فوتبال را انتخاب کرد. 9 سال قبل در چنین روزی، برباتوف که پیراهن منچستریونایتد را به تن می‌کرد مقابل لیورپول هت‌تریک کرد تا منچستریونایتد به برتری 3-2 برابر رقیب دیرینه اش برسد. گل دوم او که یک ضربه برگردان حیرت انگیز بود، نامزد برترین گل فصل شد. این هت‌تریک، نخستین هت‌تریک یک بازیکن منچستریونایتد برابر لیورپول در 64 سال بود.

مهاجم سابق منچستریونایتد از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

برباتوف در بیانیه متفاوتی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرده بود، در این خصوص گفت: "می‌دانم که بعضی از شما فکر می‌کنید که من مدتهاست خداحافظی کرده ام و احتمالا می‌گویید ما می‌دانیم که تو مدتهاست که دیگر بازی نکرده ای. در یک سال اخیر تلاشم را برای پیدا کردن یک باشگاه جدید انجام دادم اما این اتفاق نیفتاد.

برخی به من گفتند که در این خصوص چیزی بگو، به خصوص در کشورم که مردم سوال های زیادی در این باره از من می‌پرسیدند. باید یک پیام خداحافظی آماده می‌کردم. این پیام حالا این جاست!

از آخرین بازی ام بیش از یک سال می‌گذرد، بنابراین فکر می‌کنم که زمان مناسبی برای خاتمه دادن به همه چیز است. هرچند باید بگویم هر زمان که به آن فکر می‌کنم، می‌بینم که پایان راه نیست، چرا که من به شیوه دیگری با فوتبال در ارتباط خواهم ماند. با این حال زمان آن فرارسیده تا بعد از 20 سال به بازی کردن فوتبال حرفه ای پایان دهم.

تلاش بسیاری کردم که در کنار بهترین ها و مقابل بهترین ها بازی کنم. وقتی به این فکر می‌کنم که از کشوری کوچک آمده ام، این اتفاقات برای من ویژه تر به نظر می‌‍رسد. از همه کسانی که به پیشرفت من و تبدیل شدن به آن چه می‌خواستم کمک کردند، تشکر می‌کنم."

برباتوف که فوتبال حرفه ای را در زسکامسکو آغاز کرد، در بایرلورکوزن نامی برای خود دست و پا کرد. او در این تیم طعم حضور در فینال لیگ قهرمانان 2002 و دیدار مقابل رئال مادرید را چشید. بعد از 5 سال و نیم حضور در لورکوزن و ثبت 91 گل در 201 مسابقه، او در تابستان 2006 با انتقالی 16 میلیون یورویی و تبدیل شدن به گران ترین فوتبالیست تاریخ کشور بلغارستان به تاتنهام پیوست.

بعد از دو فصل حضور موفق در تاتنهام و زدن 46 گل در 102 بازی و کسب یک جام اتحادیه، برباتوف با انتقالی 30.75 میلیون پوندی به منچستریونایتد پیوست. در طول 4 فصل حضور در جمع شیاطین سرخ برباتوف 2 قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام اتحادیه، دو قهرمانی جام خیریه و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها را تجربه کرد و در فصل 11-2010 با 21 گل، کفش طلای لیگ برتر را مشترکا با کارلوس توز کسب کرد.

بعد از جدایی از منچستریونایتد، برباتوف در تیم های فولام، موناکو، پائوک یونان و کرالا بلاسترز هم به میدان رفت. او در فصل 13-2012 برترین بازیکن فصل فولام و در سال 2014، بازیکن سال موناکو شناخته شد.

بربا در سال های 1999 تا 2010 عضو تیم ملی بلغارستان بود و این تیم را در یورو 2004 نیز همراهی کرد. او در 78 بازی برای کشورش 48 گل به ثمر رساند تا مشترکا در کنار هریستو بونف، برترین گلزن تاریخ بلغارستان لقب گیرد.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها