تیم ملی والیبال ایران 3 - چین تایپه 0


تیم ملی والیبال ایران 3 - چین تایپه 0

تیم‌های ملی والیبال ایران و چین تایپه امروز (پنج‌شنبه) از ساعت 18:45 به مصاف هم رفتند.

تیم ملی والیبال ایران 3 - چین تایپه 0
تیم‌های ملی والیبال ایران و چین تایپه از ساعت ۱۸:۴۵ در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند.

عبادی پور، معروف، قائمی، موسوی غفور، شفیعی و حضرت پور ترکیب ایران در ابتدای بازی بودند. نخستین امتیاز در این ست روی اشتباه چین تایپه برای تیم کشورمان به دست آمد و شفیعی پشت توپ قرار گرفت. سرویس فنی او در ادامه درون زمین حریف نه چندان قدرتمند ننشست و همین برای چین تایپه یک امتیاز به ارمغان آورد.

اشتباه حریف در دفاع دومین امتیاز را برای ایران داشت. بازی در ادامه با هیجان بیشتری دنبال شد. حریف ایران قصد نداشت در این بازی بازنده باشد و هر چه داشت به کار می‌گرفت. نمایش ۲ تیم پایاپای و برابر بود و چین تایپه هم به خوبی دفاع می‌کرد.

چین تایپه در ادامه کار ۷ - ۵ بازی را پیش افتاد، اما دفاع خوب بازیکنان ایرانی همراه با ضربات دقیق نتیجه را ۸ - ۷ به سود ایران کرد تا دو تیم به وقت استراحت فنی بروند. هواداران هم پس از این با شور و هیجان خاصی کار را دنبال می‌کردند.

پس از این وقت استراحت ایران به امتیازی دست پیدا کرد که پس از بازدید از ویدئو چک تایید شد، دفاع چین تایپه مستحکم و در برخی مواقع دردسر ساز بود. آن‌ها در ادامه فاصله شان را با ایران به حداقل رساندند، اما ک. خطای روی تور باعث شد تا ایران به امتیاز ۱۲ برسد. سرویس خوب و دقیق غور هم در ادامه امتیاز سیزدهم را برای ایران در پیش داشت و سرمربی حریف را ناچار به درخواست وقت استراحت فنی کرد.

این استراحت فنی بسیار به کار چین تایپه آمد و آن‌ها را بار دیگر به ایران نزدیک کرد، دریافت آن‌ها فوق العده بود و جالب اینجا بود که پس از کسب هر امتیاز خوشحالی زیادی انجام می‌دادند.

پس از تساوی دو تیم در امتیاز ۱۴ موسوی با دفاع خوبش در پایان یک رالی زیبا ایران را بار دیگر پیش انداخت، چین تایپه در ادامه هم موفق نبود و ایران خیلی زود به امتیاز ۱۶ رسید. تیم کشورمان پس از وقت استراحت هم به روند خوبش ادامه داد و فاصله اش را با حریف بیشتر کرد.

سرمربی چین تایپه که در دقایقی کاررا از دست رفته می‌دید با درخواست وقت استراحت قصد داشت شرایط را در دست بگیرد آن‌ها در ادامه کار فاصله شان را کمتر هم کردند، اما این تم ایران بود که در پایان این بازی موفق شد با نتیجه ۲۵ -۱، ۹ برنده این ست باشد.
ست دوم / ایران ۲۷ - چین تایپه ۲۵

تیم کشورمان آغاز کننده این ست بود، چین تایپه، اما موفق شد نخستین امتیاز را بگیرد و پیش بیافتد. در ادامه، اما ضربه خوب قائمی و دفاع ناقص حریف برای ایران امتیاز تساوی را در پی داشت. سرویس در ادامه برای بازیکنان ایران بود، اما ضربه غیر دقیق شفیعی بار دیگر باعث شد چین تایپه فاصله بگیرد. بازی دو تیم در ادامه هم پایاپای بود و همانند ست نخست با حساسیت بالایی دنبال می‌شد.

دریافت تیم چین تایپه واقعا در لحظاتی فوق العاده بود و رقابت جذابی را رقم زده بود در نهایت معروف با هوش و ذکاوت خود توانست در پایان یک رالی جذا برای ایران امتیاز بیرد.

تیم ملی کشورمان در ادامه کار در حالی که امتیاز دو تیم در ۷ برابر بود، امتیازی مهم گرفت تا دو تیم به وقت استراحت بروند. در ادامه کار، اما حریف بهتر بود و ۲ امتیاز پیاپی کسب کرد تا از تیم کشورمان فاصله بگیرد. بلند قامتان باز هم از کسب امتیاز ناکام بودند و حتی تک امتیازی هم که گرفتند روی اشتباه چین تایپه ای‌ها بود.

در ادامه کار با تجربه‌ها به کم تیم آمدند و تیم کشورمان سرانجام موفق شد دهمین امتیازش در این ست را بگیرد و حساب کار در همین امتیاز برابر شود. چین تایپه در ادامه کار هم موفق بود و روی اشتباه بازیکنان ایرانی در دریافت و حمله ۲ امتیاز پیشی گرفت. غفور، اما با ضربه محکمش اجازه نداد فاصله دو تیم بیشتر شود و قائمی هم کار را به تساوی کشاند.

ملی پوشان کشورمان در نهایت موفق شدند به راحتی امتیاز شانزدهم را بگیردند تا دو تیم به وقت استراحت بروند. نخستین امتیاز پس از وقت استراحت برای چین تایپه بود. بازی دو تیم واقعا با هیجان و شور زیادی برگزار می‌شد.

شاگردان کولاکوویچ بار‌ها با دفاع مستحکم و دریافت خوب حریف رو به رو شدند با این حال تجربه بالای ایران‌ها در بسیاری از صحنه‌ها به کم تیم می‌آمد و بلندقامتان کشورمان توانستند جریان بازی را حفظ کنند. کار در اواخر این ست گره حورده بود و در حالی که نتیجه در امتیاز ۲۳ برابر بود ضربه بد سرویس چین تایپه ای‌ها ایران را به امتیاز ۲۴ رساند و همین باعث شد سرمربی این تیم درخواست وقت استراحت فنی داشته باشد. پس از آن هم نتیجه ۲۴ - ۲۴ برابر شد.

هواداران از حساسیت بالای این ست بازی را ایستاده و با سر و صدای زیاد نگاه می‌کردند، چین تایپه در ادامه کار با اسپکی محکم امتیاز ۲۵ را گرفت تا تکلیف برنده را امتیاز ۲۷ مشخص کند. سرویس خوب ایرانی‌ها باز کشورمان را پیش انداخت. در نهایت هم ایران با ضربه خوب میلاد عباد پور امتیاز ۲۷ را گرفت تا در این ست هم برنده باشد.
ست سوم / ایران ۲۵ - چین تایپه ۲۱

تیم ملی کشورمان این ست را خیلی خوب شروع کرد و توانست نخستین امتیاز را بگیرد در ادامه، اما بازهم چین تایپه بازی خوبش را به نمایض گذاشت و توانست از ایران پیشی بگیرد، بازی بسیار نزدیک و حساس دنبال می‌شد و دو تیم به سختی برای کسب امتیاز تلاش می‌کردند.

تیم ایران یک مرتبه برای کسب امتیاز پنجم درخواست ویدئو چک داشت. تیم ایران خیلی زود به امتیاز ۸ رسید تا دو تیم به وقت استراحت فنی بروند. چین تایپه در ادامه نخستین امتیاز را گرفت، اما بازیکنان ایرانی به خوبی عمل کردند و اختلافشان را با حریف حفظ کردند.

هواداران صحنه زیبایی را به نور‌های گوشیشان و موج مکزیکی رقم زدند. افشین داوری و فتاحی سرپریت و دبیر فدراسیون هم در سالن حضور داشتند. کولاکوویچ با این که تیم کشورمان بازی را پیش بود در خواست وقت استراحت فنی داشت.

حریف ایران در ادامه کار به خوبی بازی می‌کرد و سرانجام در امتیاز ۱۳ از تیم کشورمان پیشی گرفت. بازی خوب آن‌ها در ادامه فاصله را بیشتر کرد و باعث شد تا هیجان بیشتر شود. چین تایپه‌ای ها، اما در سرویس اشتباه کردند و باعث شدند اختلاف کمتر شود. هنگامی که در ادامه کار امتیاز شانزدهم برای چین تایپه به دست آمد ایران درخواست ویدئو چک داشت که مشخص شد امتیاز برا ایران است و در نتیجه دو تیم در امتیاز ۱۵ برابر شدند. سرویس بد قائمی، اما امتیاز ۱۶ را به چین تایپه داد.

نخستین امتیاز پس از استراحت فنی برای ایران بود، اما بازهم بازی پایاپای و برابر دنبال می‌شد، اما اشتباه چین تایپه ایران را به امتاز ۱۸ رساند تا سرانجام بلند قامتان پس از دقایقی پیش بیافتند. تیم ایران در ادامه به امتیاز ۲۰ رسید و اختلاف دو تیم به ۲ امتیاز رسید. سرمربی چین تایپه به همین دلیل درخواست وقت استراحت داشت. تیم کشورمان در ادامه به راحتی امتیاز گرفت و در نهایت ۲۵ - ۲۱ به پیروزی رسید تا ۳ - ۰ برنده این بازی باشد و به نیمه نهایی برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی