ساختمان 40 مدرسه قدیمی میبد پنج سال آینده بازسازی می‌شود


ساختمان 40 مدرسه قدیمی میبد پنج سال آینده بازسازی می‌شود

یزد- ایرنا- امام جمعه میبد با قدردانی از مشارکت افراد نیک‌اندیش و خیرین در ساخت فضاهای آموزشی گفت: در اجرای طرح پیش‌بینی شده تا افق سال 1400، تعداد 40 مدرسه با بیش از 50 سال ساخت در شهرستان بازسازی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش افزود: چهار سال قبل مقرر شد، سالانه برای جلوگیری از دو نوبته شدن مدارس، هر سال ۱۰ مدرسه ساخته شود و در این مدت با همکاری خیرین مدارس بیشتری ساخته‌ شد و این روند با بازسازی مدارس نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر مشارکت مجموعه آموزش و پرورش در گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: این نهاد آموزشی باید برنامه‌های جذابی را برای آشنایی نسل امروز با دستاوردهای دفاع مقدس به عنوان هویت ، تبلور تاریخ و مبدا عظمت و استقلال ایران برنامه‌ریزی کند و اقدامات این مجموعه را در پیشرفت و استقلال کشور اثرگذار دانست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد همچنین با توصیه به همکاری در اجرای طرح گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش ، به تکمیل طرح‌های مختلف تصویب شده در حوزه‌های مختلف در شورا اشاره کرد و گفت: باید با مطالعه و مرور دوباره از آنچه انجام شده قدردانی و تکمیل و تقویت آنچه انجام نشده پیگیری شود.

اعرافی توجه به مسائل اخلاقی ، فرهنگی ، معنوی و اجتماعی دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: زیرساخت آینده فرهنگی ، اجتماعی ، معنوی و اخلاقی جامعه در آموزش و پرورش بنا نهاده می‌شود.

وی توجه به دانش آموزان بی بضاعت و آسیب پذیر را یادآور شد و تصریح کرد: همه باید کمک کنند که تبعیض و بی عدالتی در بین دانش آموزان نباشد و همه از حداقل زندگی و امکانات لازم آموزشی برخوردار باشند.

همچنین رئیس آموزش و پرورش میبد با ارائه گزارشی گفت: در کنکور امسال از یک مدرسه ۲۰ نفر در رشته پزشکی پذیرفته شدند و با پذیرش ۲۸ نفر در این رشته، میبد در صدر شهرهای شمالی استان یزد قرار دارد.

محسن موحدی فر به جمع آوری بخاری نفتی در مدارس اشاره کرد و گفت: ان شاءالله تا سال ۱۴۰۰ همه مدارس به شوفاژ مجهز خواهند شد.

در نشست یاد شده به تعداد واحدهای آموزشی شهرستان اشاره‌ای نشد و گفته هم نشد چه تعداد مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

در این نشست همچنین طرح اثر بخشی مددکار اجتماعی در حوزه دانش آموزان متاهل دختر ارائه و از برترین‌های جشنواره خوارزمی و المپیادها و خیرین تجلیل شد.

در سال تحصیلی جدید ۲۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در میبد به تحصیل مشغول می‌شوند.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید