20 درصد جمعیت خراسان شمالی فشار خون دارند


20 درصد جمعیت خراسان شمالی فشار خون دارند

بجنورد- ایرنا- مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خراسان شمالی گفت: 20 درصد از جمعیت بالای 30 سال استان دارای فشار خون بالا هستند.

به گزارش ایرنا فرزانه اکبریانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از عوامل طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در شیروان اظهار داشت: در قالب این طرح، بیش از ۷۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان غربالگری شدند.

وی افزود: با توجه به درصد بالای افراد مبتلا به فشار خون در خراسان شمالی، ضروری است علاوه بر تغییر سبک زندگی و تغدیه، افراد با تحرک ورزش، به کنترل آن بپردازند.

وی اجرای طرح کنترل فشار خون را گامی موثر برای جلوگیری از افزایش بیماری‌های غیرواگیر دانست و گفت: اگر چنین برنامه هایی ادامه پیدا نکند در آینده با موج عظیمی از بیماری‌ها مواجه خواهیم شد.

اکبریانی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از ابتلای خود به فشار خون بالا آگاه هستند ولی درمان خود را جدی نمی‌گیرند که آگاه کردن جامعه نسبت به ضرورت پیگیری درمان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

سلطانعلی صادقیان، مدیر مرکز بهداشت شیروان نیز در این آیین، گفت: در طول این طرح که به مدت یک ماه اجرا شد، فشار خون ۵۱ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال در این شهرستان سنجش شد.

طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه در سراسر کشور اجرا شد.

۷۱۸۶/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی